Han  lever

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Anji - 22 augusti 2012 21:42

Att ge sitt liv för Jesus, helt och fullt ut kan vara en svår fråga för många.

Vad innebär det att ge sitt liv för Jesus?


För mig innebär det att ge upp sitt gamla liv och se framåt, att vilja leva vad det nu innebär, att leva sitt liv med Jesus när det är stormigt, glatt och när sorgen smyger sig på, att vara med Jesus när smärtan känns som den skall döda en. Att vara med Jesus när man skrattar och inte bara vara med honom när det är dåliga tider. Om du tänker dig, vad har du gett till Jesus mer än din själ? Du har fått ett nytt liv igenom honom och tänk då vad Jesus själv har gjort för dig? Har du verkligen tänkt på vad han igentligen gjort! Han genomled, han grät, han blev slagen blå och blodig och så svårt misshandlad och bespottad men varför gjorde han det tror du? Han gjorde det för DIG! För att han älskar dig så himla mycket så han gick igenom allt för just dig.


Genom mina år på psykiatriska avdelningar, och akuten med djupa skärsår och överdoser, genom svält så har jag med mig en klippa, det har jag alltid haft. Jesus har gett mig styrka att verkligen orka en dag till och han har lärt mig att vad jag än går igenom så är han med mig, han ger aldrig upp på mig och han finns med mig i mina tankar och hjärta. Genom allt jag gått igenom så är jag oerhört tacksam att Gud verkligen finns, Jesus lyfter mig, ger mig styrka, annars hade jag inte levt.


Läkare och psykologer säger oftast till mig att jag är sjukt stark, att jag klarat mig igenom så mycket och att jag aldrig ger upp även om man kan tycka att jag gjort det. Styrkan kommer från Herren vilket dom inte vill lyssna på, dom vill höra att min styrka kommer från deras hjälp men det gör det inte, jag ger aldrig upp. Jag tar mig igenom smärtan med hans hjälp, jag slutar inte fightas tills segern är vunnen och Jesus har övervunnit den största segern.

Ibland när jag verkligen skrattat och skrattat kan jag le inom mig och säga till Gud " Ser du, ser du, jag ler och skrattar" För det har jag verkligen inte gjort på många många år. Tack gode Gud för att du gett mig livet, tack gode Gud för att du gett mig förmågan att se och höra och känna det som är fel så jag kan stanna upp och tänka till. Tack för du gav ditt liv för mig.


Ditt liv är inte en slump, du finns av en anledning och du är älskad och det är aldrig, aldrig försent att vända om och ge sitt liv till Jesus. Men så länge du väntar, desto mer tid går du förlorad att få ordning på ditt liv, att ge och få kärlek, att få styrka och hopp inom dig, glöden inom dig som finns men som du inte ser, du är inte stark ensam.


Du är älskad. Underbar och så speciell.


Inget är omöjligt.

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards