Han  lever

Alla inlägg den 31 augusti 2019

Av Anji - 31 augusti 2019 22:36

 

Att förstå bibelverser kan man göra då man upplevt dem i sitt eget liv. Verserna nedan är här för att påminna om att man kan råka ut för saker som man inte kunde tänka sig! Och just därför att man upplevt saker som man inte kunde vänta sig så förstår man vidden av att vara UTSATT på OLIKA VIS!!  Jag tar dem igen:

 

Matt 25:36 Jag var naken och ni klädde mig. Jag var sjuk och ni besökte mig. Jag var i fängelse och ni kom till mig.


Matt 25:39 Och när såg vi dig sjuk eller i fängelse och kom till dig?


Matt 25:43 Jag var främling och ni tog inte emot mig, naken och ni klädde mig inte, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte.


Matt 25:44 Då ska de svara: Herre, när såg vi dig hungrig eller törstig eller som främling eller naken eller sjuk eller i fängelse och hjälpte dig inte


Jakob 2:6 Men ni föraktar den fattige. Är det inte de rika som förtrycker er och drar er inför domstolar?


2 Kor 6:10 vi är bedrövade men alltid glada, vi är fattiga men gör många rika, vi har inget men äger allt.


Luk 6:20 Jesus lyfte blicken, såg på sina lärjungar och sade: ”Saliga är ni som är fattiga, för Guds rike tillhör er.

 

Man kan råka ut för fattigdom då det gäller många saker o inte bara pengar.

 


ELLER det kan vara HEMLÖSHET, som jag vet mycket om, det kan vara sjukdom, och den känner jag, och det kan vara mycket annat.

 

Det talar Jesus om!  Han vill att vi ska förstå andra! 

 

Att ha erfarenhet och inte bara BABBLA OM ATT VI FÖRSTÅR, utan

 

kunskap av det vi säger att vi förstår.   Problem, vet man vad det är i grunden?

 


/Anji

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards