Han  lever

Alla inlägg under november 2019

Av Anji - 14 november 2019 23:30

JESUS:
 
GENDER: Masculine
USAGE: TheologyBiblical
PRONOUNCED: JEE-zəs (English)   [details]
Meaning & History

English form of Ιησους (Iesous), which was the Greek form of

the Aramaic name יֵשׁוּעַ (Yeshu’a)Yeshu’a is itself a contracted form of Yehoshu’a

(see JOSHUA). Yeshua ben Yoseph, better known as Jesus Christ,

was the central figure of the New Testament and the source of the Christian religion.

The four gospels state that he was the son of God and

the Virgin Mary who fulfilled the Old Testamentprophecies

of the Messiah. He preached for three years before being crucified in Jerusalem.

Categories
Related Names
OTHER LANGUAGES/CULTURES: Yeshua (Ancient Aramaic)EssaIsaIssaYushua (Arabic)Josu (Basque)Iesous (Biblical Greek)YehoshuaYeshua 
(Biblical Hebrew)IesusIosue (Biblical Latin)Jozua (Dutch)Joshua (English)Josué (French)Xesús (Galician)Iokua (Hawaiian)Yehoshua 
(Hebrew)Józsua (Hungarian)Giosuè (Italian)Josué (Portuguese)JesúsJosuéChuchoChusChuy 
(Spanish)
İsa (Turkish)
SAME SPELLING: Jesús
USER SUBMISSIONS: JésusJèsus
 
*
Emmanuel,   “God is with us,” also calls to mind the last verse in Matthew (28:20):
“Behold, I [Jesus] am with you always, until the end of the age.”
*
 
-Det finns många som undrar om Jesus och hans namn och här i
länken nedan kan du få mer uppgifter och leta själv bland fler länkar och sökningar.
 
 

-För mig är Jesus just Jesus och det spelar ingen roll om han är svart eller vit.

Han finns i mitt hjärta och han är min Frälsare och den finaste och mest underbare.

Han är Gud. Jag älskar dig Jesus, av hela mitt hjärta.

Jesus I would rather they compare me to you. Crucify me next to thieves Im still…

/Anji

Av Anji - 13 november 2019 19:01


VÄRLDEN är FULL AV ONDSKA!

 

/Anji

Av Anji - 12 november 2019 19:38

 

Det finns EN väg till himmelen och det finns MILJONER vägar till

 

Helvetet!

 


/Anji

 

Av Anji - 11 november 2019 22:39

So True/   i am not longer slave to fear I am the child of Jesus and I have the blood of Jesus and Holy Spirit in me.â¤ï¸


Ja, HUR bör en kristen göra och tänka? 

 

Skall den personen inte visa upp vad han lärt av Jesus?

 

Jodå absolut, titta på bilden och läs hur det ska vara!

 

Alla lärdomar är inte med i bilden men fundera på var de flesta

 

står idag och hur du själv är.

 

 

Nästa bild:

 

Konversation eller bön till Gud, ja det är två olika sätt att

 

tillbringa olika tid med Gud.

 

 

Är man i behov av hjälp skall man be och tacka, och Gud

 

hjälper.

 

Behöver man svar skall man alltid vända sig till honom som vet

 

allt.

 

 

 

Man kan ju undra över mycket, och man vet som troende att

 

GUD finns med hela dygnet och lyssnar på oss och vill leda oss 

 

framåt.  

 

And I will be a father to you and you shall be sons and daughters to Me, says the Lord Almighty. - 2 Cor 6:18

 

/Anji

 

Av Anji - 10 november 2019 20:19

Fåren och herden

 

Genom hela Skriften kallas Guds folk för får, eftersom de är ytterst beroende av Herren, deras herde, för föda, fostran och skydd (Joh 10:9, 29).

 

Jesus Kristus är “allas Herre” (Apg 10:36) genom utövandet av sin uppståndelsekraft som han äger för att lägga allt under sig (Fil 3:21; Ef 1:22).

 

Med fårfållan proklamerar han sitt herradöme mitt i Satans huvudkvarter, där “ingen skall rycka ur hans hand” någon troende som Kristus för dit (Joh 10:28).

 

Från denna trygga plats leder Herren dem in och ut mitt ibland deras värsta fiender (Ps 23:5; Joh 10:3-4).

 

Han är den enda dörr som leder till livet ((Joh 10:9), och han är den ende “som öppnar så att ingen kan stänga, och stänger så att ingen kan öppna” (Upp3:7)

 

 

 

/Anji

 

Av Anji - 10 november 2019 01:43

 

 

Älskade Jesus Judas?

 

 

Jesus älskade inte Judas som förådde honom (han kallade honom för en vän) och det är något som Satans kristna använder sig av idag när det gäller att älska hela världen och allt och alla.

 

Satans kristna av idag kan inte förstå att Judas var en lärjunge till Jesus/GUD (han var inte vilken ofrälst människa som helst) och som hade en uppgift att förråda Herren Jesus och sedan efter att han hade gjort det gick och hängde sig.

Han försökte att lämna tillbaka de pengar han hade fått för att förråda Jesus men de, de skriftlärda och fariseerna ville inte ta emot pengarna som han hade fått för att förråda Jesus och då såg han ingen annan utväg än att begå självmord. Han mådde så dåligt så att han tog livet av sig vilket vittnar om att han hade ett samvete.

 

Jesus kallar inte vem som helst för sina vänner. Om vi har gjort oss skyldiga till de mest grova synder/brott (de flesta av oss har inte ens kommit i närheten när det gäller att förråda Jesus) så säger Jesus till oss att kom till mig, se det ljus jag vill ge och jag vill inte att ni skall sluta som min vän Judas gjorde och som förrådde mig trots att han var min vän.

Jag älskade inte honom (han var bara en vän) men dig kan jag älska och jag älskar dig om du står upp för sanningen. Jag är vägen, sanningen och livet säger Herren Jesus Kristus/Gud.

Dina forna synder skall jag förlåta om du erkänner dina synder och allt du har gjort.

 

Vi alla människor har begått diverse synder sedan vi tog vårt första andetag. Efter det så har vi fortsatt att begå synder (små synder eller grova synder) för att vi kommer från Adam.

Vi kommer alla från en människa som Gud skapade till sin avbild men som valde att inte följa Gud/Jesus och därför härstammar vi alla från honom. När Jesus/Gud kom till jorden (han försökte först med sitt utvalda folk, judarna, i det gamla testamentet men de ville inte lyssna till honom utan gick sina egna vägar och blev avklippta från förbundet) så gavs oss en möjlighet att ta emot Jesus/Gud och den möjligheten har vi nu.

Och vi behöver inte sluta som rövaren på korset vilket också är något som Satans kristna tar upp hela tiden i syfte att försvara den ogudaktighet och den laglöshet de står upp för.

 

Tänk på rövaren på korset säger de. Tycker du inte synd om honom?

 

Rövaren på korset var inte vilken rövare som helst och han pratade med Jesus och sa att jag ångrar mig och för allt ont jag har gjort. Han sa inte att han ville komma in i himmelriket utan snarare tvärtom att han hör hemma där han hör hemma, i helvetet eller på någon liknande plats, men då säger Jesus att du kommer att vara med mig i himmelriket idag.

 

 

FRÅN:    

http://experimentlandet.blogg.se/2018/august/alskade-jesus-judas.html

 

/Anji

 

 


Av Anji - 9 november 2019 01:31


Ps 1115:2Den som lever rent och handlar rätt och talar sanning av hjärtat –
Ps 25:5Led mig i din sanning och lär mig, för du är min frälsnings Gud, på dig hoppas jag alltid.
Ps 25:10Alla Herrens vägar är nåd och sanning för dem som håller hans förbund och vittnesbörd.
Ps 60:6Men åt dem som vördar dig gav du ett baner att lyfta för sanningens skull. Sela
Ps 61:8han ska trona för evigt inför Gud. Låt nåd och sanning bevara honom.
Ps 85:11Nåd och sanning ska mötas, rättfärdighet och frid ska kyssas.
Ps 85:12Sanning ska växa upp ur jorden och rättfärdighet blicka ner från himlen.
Ps 85:12Sanning ska växa upp ur jorden och rättfärdighet blicka ner från himlen.
Ps 86:11Visa mig, Herre, din väg, jag vill vandra i din sanning. Ge mig ett odelat hjärta så att jag vördar ditt namn.
Ps 86:15Men du, Herre, är en barmhärtig och nådig Gud, sen till vrede och stor i nåd och sanning.
Ps 89:15Rätt och rättfärdighet är grunden för din tron, nåd och sanning står inför ditt ansikte.
Ps 108:5för din nåd är stor och når upp över himlen, din sanning ända till skyarna.
Ps 111:7Hans händers verk är sanning och rätt, alla hans befallningar är orubbliga.
Ps 111:8De står fasta för alltid och för evigt, fullbordade med sanning och rättvisa.
Ps 115:1Inte oss, Herre, inte oss utan ditt namn ska du ge ära, för din nåds och din sannings skull.
Ps 117:2

Väldig är hans nåd över oss, och Herrens sanning består för evigt. Halleluja!

 



/Anji  

 

Av Anji - 7 november 2019 19:34

 

 

På grund av den stora muslimska invandringen till Sverige kan Sverige utgöra ett större hot mot Finland än Ryssland. Det skriver Paul Lillrank, professor vid institutionen för produktionsekonomi vid Aalto-universitetet, i Huvudstadsbladet i Helsingfors.


“Det finns en reell risk att Sverige förvandlas till en misslyckad stat med ghetton där svensk lag inte längre gäller och polisen inte har kontroll över läget. Demokratin är ur spel när myndigheterna bryter mot migrationslagen och polisen ser genom fingrarna på illegala invandrare. Det är inte otänkbart att Sverige blir för Finland en större säkerhetsrisk än Ryssland”, skriver Paul Lillrank.


“Mångkulturalismen startar konflikter och politikerna i Sverige har fått storhetsvansinne. Arbetsmarknaden är inte anpassad för lågutbildade asylinvandrare, något svenska politiker inte vill begripa. När resurserna sedan inte räcker till för att upprätthålla den svenska välfärdsstaten, säger sig makthavarna inte förstå varför”.

 

Svenska kommuner är så dåliga på att hantera återvändande IS-terrorister att de väljer att “kärleksbomba” dem med ekonomiska bidrag och förtur i landets bostadskö, påpekar professorn.
Yttrandefriheten är onekligen större i Finland. I Sverige släpps bara professor Jerzy Sarnecki fram som endast ser stora fördelar med den oansvariga massinvandringen.

 

Rune Lanestrand

 

 

*LÄS HUR DET BLEV SOM DET BLEV. SVERIGES REGERING ÄR SKYLDIG TILL MISÄREN I LANDET*

 

 

OCH LÄS:   

 

https://sv.gatestoneinstitute.org/10361/europa-fler-migranter 

  • När det gäller den allmänna ordningen och den interna säkerheten måste jag helt enkelt veta vem som kommer till vårt land." – Österrikes inrikesminister Wolfgang Sobotka.

  • Turkiet verkar fast beslutna att överösa Europa med migranter i vilket fall som helst: med Europas tillåtelse genom visumfritt resande eller utan Europas tillåtelse, som en vedergällning för att ha misslyckats med visumfritt resande.

  • Migranterna som anländer i Italien är i stor utsträckning ekonomiska migranter som hoppas på ett bättre liv i Europa. Endast en liten andel verkar vara berättigade asylsökande eller flyktingar från krigszoner.

  • Generaldirektören vid FN-kontoret i Genève, Michael Møller, har varnat för att Europa måste förbereda sig för ankomsten av miljontals fler migranter från Afrika, Asien och Mellanöstern. 

     

    LÄS HELA LÄNKEN OVAN.

 

V i  är hjärntvättade med att bli överösta med lögner om hur bra invandringen är för Sverige: Det är den inte alls.

 


Konflikterna ökar och mordspiralen ökar. Sanningarna är lögner numera och alla tror på dem för F Reinfeldt sade att vi skulle öppna våra famnar. Krigen i utlandet/länderna är iscensatta sådana, och gynnar vissa personer. M m.

 

Jag vill VISA dig denna sanning och här kommer MER INFO från:

 

https://aktualia.wordpress.com/2011/07/10/mangkulturens-historia-i-sverige/   

 


Under den senaste tiden har det höjts röster, även från etablerat håll, att mångkulturen borde tåla att problematiseras. Hur gick det då till när mångkulturen slog rot?

 

Beslutet att förvandla Sverige till ett mångkulturellt samhälle fattades av en enig riksdag 1975 (proposition 1975:26) och detta var det grundläggande beslutet.

 

En stor del av invandrarna förväntades bosätta sig i Sverige för gott, samtidigt som de önskade bevara sin ursprungliga identitet. Man tog alltså avstånd från tanken att invandrare skulle vilja assimilera sig till det svenska samhället. Dessutom var ökad internationalisering ett övergripande mål i samhällsplaneringen. Alla partier var eniga.

 

 

År 1997 antog riksdagen lika enhälligt propositionen ”Sverige, framtiden och mångfalden”, signerad invandrarminister Leif Blomberg (s). Nu skulle hela samhället baseras på ”mångfald” i betydelsen mångetnicitet. Alla politiska områden skulle underordna sig detta samhällsmål; arbetsmarknadspolitiken, socialpolitiken, skolpolitiken, kulturpolitiken.

 

 

Förändringen skulle genomdrivas med ”massiva propagandainsatser” på arbetsplatserna, i skolor och på universitet, på biblioteken och landets museer. Samtliga partier tog än en gång mångfalden till sitt hjärta.

Riksdagsbeslutet fattades i största enighet. Under årens lopp har en mängd beslut på vägen fattats, alla med samma mål: massinvandring och mångfald. Samtliga beslut har smugits genom beslutsprocessen medan massmedia har sovit och utan debatt. Svenska folket har aldrig fått veta någonting. Många vaknar upp först nu när de ser resultatet av de politiska besluten.

 

 

Redan i riksdagsbeslutet 1975 drog man upp detaljerade riktlinjer för hur den mångkulturella politiken skulle bedrivas. Det var alltså inte bara ett principbeslut. Tre delmål ställdes upp: Jämlikhet, Valfrihet, Samverkan.

Jämlikhetsmålet innebär att alla invandrare har rätt till exakt samma sociala förmåner som den infödda befolkningen, i vissa fall större förmåner,

 

till exempel går invandrare före svenskarna i bostadskön.

 

 

Valfrihetsmålet innebär att invandrare har rätt att utöva och utveckla sin kultur på svensk jord och själva bestämmer om de vill integreras i Sverige.

Samverkansmålet innebär att svenskarna är tvungna att acceptera det mångkulturella Sverige och anpassa sig till det.

 

Den socialdemokratiska regeringen hade stoppat arbetskraftsinvandringen 1969 efter påtryckningar från facket, främst LO. Från omkring 1970 öppnade man istället Sveriges gränser för så kallade flyktingar. Sedan har regeringen, oberoende av politisk färg, genomdrivit mängder av beslut, alla med samma mål; ett mångkulturellt samhälle.

 

Den invandrarpolitiska kommittén fastslår i sitt betänkande (SOU:1996:55 Sverige, framtiden och mångfalden) att ”det som ska hålla ihop Sverige inte är ett gemensamt historiskt ursprung utan den samtida tillhörigheten i Sverige”.

 

Vips – så blev vi berövade vår historia!

 

Som grädde på moset kröntes detta långsiktiga politiska mål med grundlagsändringen hösten 2010, som går ut på att Sverige ÄR ett mångkulturellt samhälle. Inga debatter hölls, inga medier rapporterade om eller problematiserade frågan. Beslutet fattades i stor enighet utan att svenska folket visste om det.

 

Inte långt efter beslutet följde Merkels uttalande om mångkulturens misslyckande. Kort därefter följde Cameron och Sarkozy med liknande tillkännagivanden.

 

Nu börjar det alltså även att röra på sig i Sverige. Vissa debattörer vågar så sakteliga börja påtala nackdelarna med denna politik. Senast i Almedalen organiserade Axess seminariet 

Integrationspolitikens tillkortakommanden.

 

Debattörerna har dock ansatts hårt av dem som vill bibehålla problemformuleringsprivilegiet  och sakernas ordning – locket ska ligga på. Status quo måste till varje pris bibehållas. Osökt inställer sig frågan:

 

Vilka är det egentligen som är konservativa i dagens Sverige?

 

 

FRÅGOR?   

 

/Anji

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards