Han  lever

Alla inlägg den 22 januari 2020

Av Anji - 22 januari 2020 20:20

 

 

 

Fängelse. Man kan också tala om att fängelsestraff kan vara

 

för enbart  straff, men det kan vara LIDANDEN, ERFARENHET,

 

LÄRDOM, KUNSKAP, GUDS VÄG, TROHET, och flera orsaker. 

 

 

Heb 13:3 Tänk på dem som sitter i fängelse som om ni var deras medfångar, och på dem som blir misshandlade som om det gällde er egen kropp.

 

1 Pet 3:19 I Anden gick han sedan och förkunnade sin seger för andarna i fängelset,

 

Upp 2:10 Var inte rädd för vad du ska få utstå. Se, djävulen kommer att sätta några av er i fängelse för att ni ska prövas, och ni kommer att lida i tio dagar. Var trogen intill döden, så ska jag ge dig livets krona.

 

Ps 142:8 För min själ ut ur fängelset, så att jag kan prisa ditt namn. De rättfärdiga ska samlas omkring mig när du visar din godhet mot mig.

 

Jes 24:22 De ska samlas ihop som fångar i fånggropen, de ska stängas inne i fängelse. Efter lång tid når straffet dem.

 

Jes 42:7 för att du ska öppna blinda ögon och föra fångar ut ur fängelset, ur fångenskapen dem som sitter i mörker

 

Matt 25:36 Jag var naken och ni klädde mig. Jag var sjuk och ni besökte mig. Jag var i fängelse och ni kom till mig.

 

Matt 25:39 Och när såg vi dig sjuk eller i fängelse och kom till dig?

Matt 25:43 Jag var främling och ni tog inte emot mig, naken och ni klädde mig inte, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte.

 

Apg 12:5 Petrus hölls därför kvar i fängelset medan församlingen bad ihärdigt till Gud för honom.

 

2 Kor 11:23 Är de Kristi tjänare? Nu talar jag som en galning: Jag är det ännu mer. Jag har arbetat mer, suttit i fängelse mer, fått hugg och slag i överflöd och ofta varit i livsfara.

 

Believe that..


/Anji

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards