Han  lever

Alla inlägg den 5 februari 2020

Av Anji - 5 februari 2020 20:56

Kroppen

 
Tar du hand om din kropp?  Vad säger bibelorden/Gud/  om kroppen vi fått? Det ser du här:
 
Låt sorgen vika ur ditt hjärta och håll det onda borta från din kropp. Ty ungdomstiden, livets blomstringstid, är förgänglig.
ni är köpta till ett högt pris. Ära då Gud med er kropp!
Det sås en jordisk kropp, det uppstår en andlig kropp. Finns det en jordisk kropp, finns det också en andlig kropp.
Ingen har någonsin hatat sin egen kropp, utan man ger den näring och sköter om den. Så gör också Kristus med församlingen,
eftersom vi är delar i hans kropp.
Det är min längtan och mitt hopp att jag inte på något sätt ska stå där med skam, utan att Kristus nu som alltid ska bli frimodigt förhärligad i min kropp, vare sig jag lever eller dör.
Han ska förvandla vår bräckliga kropp och göra den lik hans härlighetskropp, för han har makt att lägga allt under sig.
*
 
Gud välsigne er som har tänkt att ta reda på vad frälsning är och gå vidare i ett nytt liv. Med Jesus.
 
 
/Anji
 
Av Anji - 5 februari 2020 01:00


Kom närmare Jesus!

 

 

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards