Han  lever

Alla inlägg den 29 mars 2020

Av Anji - 29 mars 2020 23:11



Läs denna bön och se hur Jesus alltid är med den som tror:


O, Gud, du har lovat den svage att följa, och bära då jag icke orkar att gå, mig värna i stormen mot brusande bölja vid handen mig föra, mig hålla helt nära dig att frälsarehjärtat emot mig känns slå.

Låt mitt i bruset igenkänna rösten, o, herde, och följa uti dina spår; då stigen blir brant, tack för himmelska trösten, din käpp och din stav, skola jämna och bana, den väg som ock går genom mörkaste snår.

Om hjärtat här nere väl stundom vill brista, o, Gud, att i bönen dock kraft kunna få -! Må taggen av törnet den skarpa ej rista i blödande såren, av hjärtan som lida, Gud känner all kamp, och all nöd skall förstå.

Då trött efter vandringen, ögat sig sluter, och äntligt jag hunnit till levandens kväll, som daggdroppar klara sin eviga kärlek; då först får jag vara, helt lycklig och säll. /E Strömberg



Jesus Christ Quotes:God owes us nothing but gives us everything! Think about that… He is the creator of everything and is worthy of everything doing exactly as He says, and yet He loves me?! T…



@_blushandblossom_


/Anji


DIKTER · TRO

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards