Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin 2020

Av Anji - 18 december 2020 19:45


Lägg inte ner din tro, sluta inte tro, var ihärdig, ge inte upp!

 

1 Kor 2:3Svag, rädd och mycket orolig kom jag till er.
1 Kor 16:10När Timoteus kommer, se då till att han kan vara hos er utan oro, för han arbetar med Herrens verk precis som jag.
2 Kor 7:5När vi kom till Makedonien fick vi ingen ro. Vi var trängda på alla sätt, utifrån av konflikter och inifrån av oro.
Fil 2:26Han har längtat efter er alla och varit orolig, eftersom ni har hört att han blivit sjuk.
Luk 24:38Men han sade till dem: “Varför är ni så oroliga? Varför kommer det upp tvivel i era hjärtan?
Joh 14:1Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig.
Joh 14:27Frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet.
Apg 15:24Vi har hört att några som kommit från oss har oroat er med sina ord och skakat om era själar. Men vi har inte gett dem något uppdrag.

/Anji

Av Anji - 17 december 2020 00:24

Matteusevangeliet 7:7-11 SFB98

Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Vem bland er ger sin son en sten, när han ber om bröd, eller en orm, när han ber om en fisk? Om ni som är onda förstår att ge era barn goda gåvor, hur mycket mer skall då inte er Fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom.
*******************************************
 
Bed och ni skall få, sök och ni skall finna................ Ja bibelorden är ju så sanna, det kan jag lita på, för i allt han gjort för mig är de under som har hänt.
Detta skulle aldrig  skrivas  av mig annars, jag har gått en lång och urjobbig  väg!
En väg med salt i såren och ögon så trötta och hjärtat i trasor!
 
MEN han HÖRDE min/vår bön!!! Han svarade!!!!
 
AMEN och Halleluja!
 
Jaaa Bönesvar!!
 
 
 
 
/Anji

Av Anji - 15 december 2020 20:07

 

 

 

Du som undrar OM Gud KAN och VILL göra under för en människa ska i så

 

fall

 

veta att jag har fått flera mirakel i mitt liv, nej! egentligen ganska många!!!

 

jag står mitt i en flyttning och det är TRE LÅNGA ÅR som jag sökt bostad!

 

Men   nu är det snart på G!   och jag kommer att tacka Gud varje dag för mitt eget hem i stället för att vara bostadslös och inneboende!!

 

 

GUD GÖR MIRAKEL!!!

 

 

En felringning blev verkligen den STORA

 

vändningen i mitt o familjs liv.

 

 

   

 

  

 

BÖN och bönesvar.

 

 

/Anji

Av Anji - 12 december 2020 21:18

Nådegåvor.



Man hör ibland att personer säger sig ha ALLA gåvor och  ALLA tjänster. Men, det är fel. Alla kan inte ha allt och jag fann en text som visar just detta faktum och mer om nådegåvorna enl. bibeln. Det finns fler inlägg om just dessa nådegåvor och du kan läsa om dem här intill under kategori  Andens gåvor. Smaka på ordet Nådegåvor.

 

Nådegåvor eller “andliga gåvor” kallas i NT den särskilda andeutrustning, som avsåg tjänst i församlingen och som olika församlingsmedlemmar hade fått. Det viktigaste stället om nådegåvorna i NT är 1 Kor 12-14. Paulus skiljer mellan nådegåvorna och Andens frukt, 1 Kor 14:1. (“Sträva efter kärleken, men var också angelägna att få de andliga gåvorna”).

 

Andens frukt skall finnas hos varje kristen men Andens gåvor är olika för olika kristna, 1 Kor 12:29. En mångfald nådegåvor behövs i församlingen (alla frälsta troende), 1 Kor 12:12., och ingen gåva får överskattas på bekostnad av andra. En rangordning mellan de olika nådegåvorna är fastställd av Gud själv, 1 Kor 12:28.  Man bör märka att NT inte på något ställe ger en fullständig uppräkning av nådegåvorna. Vad som där i olika sammanhang sägs om nådegåvorna  är endast menat som exempel. “Det är viktigt att behålla i minnet, att  de andegåvor, som det i 1 Kor 12 talas om, inte var förmågor och begåvningar i allmänhet, inte heller kristna dygder eller egenskaper eller”gåvor” överhuvud.

 

 

Vad det här gäller är är de särskilda förmågor som visade sig vid församlingsmötena, vid gudstjänsten. Redan förut har Paulus nämnt om en sådan andegåva, som har avseende på livet i allmänhet, nämligen när han talade om den gåva, som han själv fått, att kunna leva i celibat. En lärares speciella utrustning för sitt kall, summan av allt det varigenom han gjorts skickad  till det han kallats att utföra, kan också kallas nådegåva, charisma, som när det till Timoteus säges: “Försumma inte att vårda den nådegåva, som finns i dig, och som gavs dig i kraft av profetord under handpåläggning av de äldste” (1 Tim 4:14).

 

I det, som Paulus i 1 Kor 12 talar om, är det däremot fråga om endast och allenast om nådegåvorna i inskränkt mening, det vill säga de  särskilda förmågor som uppenbarar sig vid de gemensamma mötena hos somliga därtill valda och därmed utvalda. Sådana nådegåvor, som uppenbarar sig vid sammankomsterna, uppräknas i 1 Kor 12:8-10: Vishetstal, insiktstal, tro,bota sjuka, undergärningar, profetia, urskiljande av andar, tungotal, uttydning av tungotal.

 

 

Allt detta är sådant som förekommer vid kulten. Sålunda är den ‘tro’, som här nämnes i uppräkningen, icke den kristna tron i allmänhet, ty denna tro är ju något som tillkommer varje kristen. Man har ofta menat att nådegåvorna endast tillhör den kristna kyrkans grundläggningstid men att de sedan har försvunnit. Denna åsikt har inget stöd i NT.

 

Källa  Biblisk uppslagsbok

 

/Anji

Av Anji - 11 december 2020 00:01

 

Midnattsropet i PDF-filer! LÄS  Många Artiklar:

 

https://drive.google.com/drive/folders/0B4yJpyVkX0STX0kyazQxd0JzaTA

 

 

Bilden kan innehålla: text där det står ”YOU MUST BE BORN AGAIN If You Think You Have Always Been a Christian... You Need to REPENT and TRUST JESUS. The LORD Said You MUST BE BORN AGAIN! (John 3:7) <a href=SeekandSavetheLost.com Facebook.com/SeekandSavetheLost”" />

 

/Anji

Av Anji - 10 december 2020 00:13

Bilden kan innehålla: text där det står ”LOVE THEM ENOUGH TO TELL THEM THE TRUTH, HOW THEY HANDLE IT IS B ETWEEN THEM GOD!”






Bilden kan innehålla: text där det står ”RESEARCH WHAT'S BEING INJECTED INTO YOUR CHILDREN ADAM RINGHAM THEY'RE COUNTING ON YOU TO PROTECT THEM”



Det sker orättfärdighet varje dag men människor är inte klara över det.

 

RÄDDA Barnen! Rädda er själva! Räddda er o och barnen. Sök Jesus.

 

 

/Anji


Av Anji - 7 december 2020 19:54

Bilden kan innehålla: text där det står ”DON'T GO &Tau;&omicron; HELI Vicki Richardson THE POST SPEAKS FOR ITSELF!... DON'T GO &Tau;&Omicron; HELL! JESUS CAME TO SEEK AND SAVE THE LOST JESUS DIDN'T RUN PROJECTS, ESTABLISH MINISTRIES, CREATE PROGRAMS, OR PUT ON EVENTS. THE LORD JESUS CHRIST CAME TO...


Låt JESUS leda dig i livet,

 


Ge honom en chans att förändra,

 

hela och styrka dig i din nöd och i din oro,

 

fel eller brister.

 

2 Kor 1:3

 

Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far, barmhärtighetens Far och all trösts Gud!

 

 

 

Heb 2:13

Han säger också: Jag ska förtrösta på honom, och dessutom: Se, här är jag och barnen som Gud har gett mig.

 



/Anji

 

 

Av Anji - 5 december 2020 20:04


Åter till Ordet och bönen!


Vittnesbörd av Ragnar Sjöberg

 

*

Det är underbart att Herren verkar ibland oss. Katoliceringen har blivit så populär i kristenheten att man måste ha radband och Maria-statyetter, osv. Någon frågade om Jehovas vittnen och Islam, om det inte är lika farligt. När det gäller dem är det mer uppenbart att det är villoläror.
I katolicismen är det så mycket som är lika sanningen, men det är inte sanningen. Mycket i själva läran är samma sak, men praktiseras på ett helt annat sätt. Det farliga med katolicismen är också att det finns så mycket storslagna ritualer; kören sjunger pampigt och det tilltalar den naturliga människan. Det är farligt för det fångar den naturliga människan, som tror att det är andligt. Den naturliga och själiska människan är främmande för det som hör Guds ande till. Ännu en fara är att kyrkan tar hand om individens frälsning, man behöver inte tänka på den själv. Är man italienare eller fransman är man katolik av tradition, man har inte valt att bli det då man växt upp i det sammanhanget. Man har väldig respekt för kyrkan, men den personliga frälsningen är man främmande för.


Bibeln säger att vi själva måste ta emot Jesus som frälsare och uppleva pånyttfödelse och frälsning. Det har blivit så populärt med radband och frälsarkrans. Det är mycket fina tankar, men man är främmande för blodet och försoningen. Jesus finns inte med. Det är filosofier och mänsklig visdoms höga ord. Bakom all sådan falsk religion står själafienden.

 

Satan är nämligen religiös. Han har ingenting emot religion, men det ska vara bort ifrån all frälsning och sann gudsuppenbarelse. Där Gud verkar uppenbarar han sin vilja. Man förstår Guds Ord när det uppenbaras genom Guds Andes ledning. Sann tro på Gud, den tro som övervinner, är inte förnuftstro och mänsklig tro. Det är tro som Herren uppenbarar i sitt ord om sanningen.



Må vi vara vakna för att inte intas av det som ser tjusigt ut för människan. Det kan vara till fördärv. Vi läser i historien om hur katolska kyrkan har åstadkommit grymheter; fruktansvärda saker under århundradenas lopp. Den stora skökans synder når ända upp till himlen, står det i Bibeln. Det står också: ”Dragen ut ifrån henne, I mitt folk, så att I icke gören eder delaktiga i hennes synder” (Upp 18:4). Det är viktigt att inte låta sig besmittas av sådant som kan se bra ut för människan, men som inte är äkta.

 

 

Det som behövs är en förnyelse av det andliga livet; en återgång till Ordet och bönen. Jag har hört om att det finns grupper som börjar samlas igen omkring Ordet, bönen och Jesus. Inte omkring stjärnor och idoler, utan omkring Jesus. Då får man uppleva att han möter oss i våra hjärtan till frälsning och förvandling. Herren vill ingen syndares död, han vill inte att någon ska förgås, utan att människor ska bli frälsta. En del säger att Gud är kärlekslös som dömer människor till helvetet. Det är människan som bereder sin evighet. Herren vill frälsa alla. Egentligen är världen frälst genom vad Jesus har gjort, men det måste tas emot i tro. Katolicismen har mycket gärningslära; man ska göra goda gärningar. Men trons grund är inte goda gärningar, trons grund är att tro på Jesus Kristus, och då kommer goda gärningar som följd av det.


Det är underbart att märka att flera samlas omkring Ordet och bönen, då kan Herren få verka. Lewi Pethrus sa en gång att om han fått börja om igen, skulle han börja med en liten grupp på 20-30 personer på mötena och predika evangelium. Då får Ordet verka genom den helige Andes kraft och smörjelse. Gud välsigne er alla att få uppleva en underbar och mäktig förnyelse, och att Jesus blir ärad och upphöjd, och han får bli stor ibland oss.



Snart är han här, och det vet vi att det är förutsagt att det ska gå ut en massa förförelser i världen. Förförande andar. Det är det farligaste. Inte motstånd, för det vet vi vad det innebär, men förförelse. Må vi alla vara vakna så att vi inte grips av sådant. Må vi hellre gripas av Guds helige Ande till frälsning, förnyelse och förvandling. Gud välsigne er alla. I Jesu namn. Amen.

 

Från

 

 http://www.midnattsropet.se/2014/11/ater-till-ordet-och-bonen.html

 

 

 

 

Ja det finnns EVIGT LIV att få!

 

Day 18- The Promise of Eternal Life // Jesus said to her,


/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards