Han  lever

Alla inlägg under april 2011

Av Anji - 12 april 2011 22:25

Opererades igår så kommer inte uppdatera jätte mycket men skall försöka. Jag har väldigt ont så ni får gärna be för mig att det läker som det skall och att Gud tar bort den mesta smärtan.


Kram Anji

Av Anji - 8 april 2011 22:17



-Du har just nu möjligheten att lära dig om risker och biverkningar som finns i samband med vaccinationer.
Ta chansen och missa inte denna unika föreläsningsturne i Sverige.

- Är vacciner effektiva och säkra?
- Vilka är riskerna?
- Vad händer om jag inte vaccinerar mitt barn?

Föreläsare: Linda Karlström

 

Finlandssvenskan Linda Karlström från Österbotten är trebarnsmor med vacciner som specialintresse.
Engagemanget fick sin verkliga början då äldsta barnet skadades allvarligt av sin första spruta. I flera år har Linda samlat material om vacciner, studerat fenomenet ingående och etablerat kontakt med världsexpertis  i ämnet. Numera arbetar Linda aktivt med att sprida information om vacciner och driver bloggen Obesprutat.

Kom och lyssna på en dynamisk föreläsare som inte lämnar någon oberörd!


ÖREBRO
Söndag 10 april, 15:00-18:00
Kulturhuset/Folkets hus, Järnvägsgatan 8
Pris: 100 kronor
Övrigt: fika kommer att serveras mot en billig penning. Även DVD:er och böcker kommer finnas till försäljning!



MALMÖ
Måndag 11 april, 18:00-21:00
Ungdomens hus, Norra skolgatan 10B
Pris: 150 kr vid förköp, 180 kr i entrén


STOCKHOLM
Tisdag 12 april, 18:30
ABF-Huset (Sandlersalen), Sveavägen 41
Pris: 120 kronor
Övrigt: fika kommer att serveras mot en billig penning. Även DVD:er och böcker kommer finnas till försäljning!


GÖTEBORG
Onsdag 13 april, 18:00
House of Win-Win, Tredje Långgatan 13B
Pris: 80 kronor
Övrigt: fika kommer att serveras mot en billig penning.


Läs mer om föreläsningen här:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=1094

Sprid gärna denna information vidare till vänner och bekanta via mail, facebook och andra sociala medier! 

 

/Anji

Av Anji - 3 april 2011 00:37

2 Timoteus 2:8-10: Kom alltid ihåg att Jesus Kristus, en ättling till kung David, uppväcktes från de döda. Detta är de goda nyheterna jag predika. Och eftersom jag predikar detta goda nyheter, jag lider och har kedjats som en brottsling. Men Guds ord kan inte fastkedjade. Så jag är villig att uthärda vad som helst om det kommer att ge frälsning och evig härlighet i Kristus Jesus till dem som Gud har valt. Jag får aldrig glömma att Jesus Kristus dog en fruktansvärd död, var inneslutna i en grav, och viktigast av den tredje dagen han uppstod från graven! Detta är goda nyheter, som är "euangelion" i grekiska.


Och vid tiden för Kristi euangelion var en deklaration från kejsaren att uttrycka hopp om fred och välfärd, ungefär som ett pressmeddelande från världsledande säger att deras regering är angelägen om att skapa och främja fred. Men som det står i början av Mark, 'Detta är det glada budskapet om Jesus Messias, Guds Son. "Min Goda Nyheter är från Jesus Kristus inte en regering ledare! Min förhoppning är i den uppståndne Kristus som genom Guds nåd agera har gett mig nytt liv .. Prisa Herren!


 Nu gäller det att leva.

 Det är lätt för mig att leva ett slags "död på korset" liv, att vara upptagen med min synd, eller ens att leva ett "förseglad i en grav" liv där jag känner fångenskap och fastspända med mina svagheter. Men evangeliet är klart, att genom att acceptera Jesus Kristus jag att leva den uppståndne liv! Som Kolosserbrevet 3:1-3 läser.

Eftersom du har väckts till nytt liv med Kristus, ställt in siktet på hur verkligheten ser himlen, där Kristus sitter på hedersplatsen vid Guds högra sida. Tänk på de himmelska tingen, inte saker av jorden. För du dog till detta liv, och ditt riktiga liv är dolt med Kristus i Gud. Leva ett liv med inställningen siktet på hur verkligheten ser himlen, tänker på de himmelska tingen. Och hur kan jag göra detta? Genom Guds ord som inte kan kedjad, och genom att vara beredd att lida, att kämpa med de utmaningar som kommer min väg. Vi lider alla, det viktigaste är att inte låta att lidande och kamp ta fokus bort från Gud.

Jag måste läsa Bibeln, att lära sig Guds språk. Och att lära sig ett nytt språk tar massor av disciplinerade praktik och engagemang. På samma sätt som jag måste arbeta hårt på att läsa och förstå Bibeln. Så i att leva ett ökat liv i Kristus, i sin strävan att vara fokuserad på verkligheten i himlen, måste jag vara redo att kämpa som fienden bashes mig runt, och vara beredd att lära sig språket i Gud genom att läsa Hans Ord! Wow!


 Gud välsigne dig,

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards