Han  lever

Alla inlägg under februari 2021

Av Anji - 27 februari 2021 21:01


TÅRAR är också bön! 

Så många ggr man ej kunnat tala-  man har släppt tårar nerför kinden!! 

 

MEN Gud ser dem och han hör DITT INRE!

 

HAN svarar dig om du vågar TRO och vågar visa vem du är. Ge ditt liv till honom och TRO att han hjälper.

 

 

 

/Anji

Av Anji - 26 februari 2021 21:13



GUD har en PLAN för dig, är du redo att vilja gå in i den?


/Anji

Av Anji - 26 februari 2021 00:04

 

 

VEM ÄR ANTIKRIST?   Jo han som är den som skall komma och säga att han är Kristus:

 

 

1 Joh 2:18Kära barn, den sista tiden är här. Och liksom ni har hört att Antikrist ska komma, så har redan nu många antikrister trätt fram. Av det förstår vi att den sista tiden är här.

 

1 Joh 2:22Vem är lögnaren om inte den som förnekar att Jesus är Kristus? Den är Antikrist som förnekar Fadern och Sonen.

 

1 Joh 4:3och varje ande som inte bekänner Jesus, den är inte från Gud. Detta är Antikrists ande, som ni har hört skulle komma och som redan nu finns i världen.

 

2 Joh 1:7Det finns ju många bedragare som har gått ut i världen, de som inte bekänner att Jesus är Kristus som kommit i köttet. Sådan är Bedragaren, Antikrist.

 

Här får du en länk som berättar om VAD Antikrist skall göra, d v s länken berättar om det ockulta som skall ske inom NWO, new world order.

 

https://www.lucistrust.org/world_goodwill/about_wg

 

/Anji

 

 

Av Anji - 24 februari 2021 22:51

1 Kor  Kapitel 3

Guds medarbetare

1 Bröder, själv kunde jag inte tala till er som till andliga människor, utan bara som till köttsliga✱ människor, spädbarn i Kristus. 2 Mjölk gav jag er att dricka. Fast föda fick ni inte, för den tålde ni inte än. Och det gör ni inte nu heller, 3 eftersom ni fortfarande är köttsliga. För när det finns avund och strid bland er, är ni då inte köttsliga och lever som alla andra? 4 Om en säger: "Jag håller mig till Paulus" och en annan: "Jag håller mig till Apollos", är ni då inte som folk i allmänhet?
5 Vad är Apollos? Vad är Paulus? Tjänare som har fört er till tro, var och en med den uppgift som Herren har gett. 6 Jag planterade, Apollos vattnade, men Gud gav växten. 7 Varken den som planterar eller den som vattnar betyder något, utan bara Gud som ger växten. 8 Den som planterar och den som vattnar är ett, och var och en ska få sin lön efter sitt arbete. 9 Vi är Guds medarbetare, och ni är Guds åker, Guds byggnad.
10 Med den nåd som Gud gett mig har jag som en kunnig byggmästare lagt grunden, och nu bygger en annan vidare på den. Men var och en måste tänka på hur han bygger. 11 Ingen kan lägga en annan grund än den som är lagd, Jesus Kristus. 12 Om någon bygger på den grunden med guld, silver och ädelstenar eller med trä, hö och halm, 13 så ska det visa sig hur var och en har byggt. Den dagen ska visa det, för den uppenbaras i eld och elden ska pröva hur vars och ens verk är.✱ 14 Om det verk som någon har byggt består, ska han få lön. 15 Men om hans verk brinner upp ska han gå miste om lönen. Själv ska han dock bli frälst, men som genom eld. 16 Vet ni inte att ni är Guds tempel och att Guds Ande bor i er? 17 Om någon fördärvar Guds tempel ska Gud fördärva honom. Guds tempel är heligt, och det templet är ni.
18 Bedra inte er själva. Om någon av er tycker sig vara vis i den här världen, måste han först bli en dåre för att bli vis. 19 Den här världens visdom är nämligen dårskap inför Gud. Det står skrivet: Han fångar de visa i deras slughet,✱ 20 och vidare: Herren känner de visas tankar, han vet att de är tomma.✱
21 Därför ska ingen skryta över människor, för allt är ert: 22 Paulus, Apollos och Kefas, världen, liv och död, nutid och framtid, allt är ert. 23 Men ni tillhör Kristus, och Kristus tillhör Gud.
 
Är du en av Guds medarbetare?
 
/Anji

Av Anji - 23 februari 2021 22:43

 

  • Ordspråksboken 11:4
  • Rikedom hjälper inte
  • på vredens dag,
  • men rättfärdighet räddar
  • från döden.

Kan vara en bild av text där det står ”Riches do not profit in the day of wrath, But righteousness delivers from death. PROVERBS 11:4 KJV”


/Anji

Av Anji - 22 februari 2021 20:03

 

1 Thess 5:3 När folk säger: “Fred och trygghet”, då drabbar undergången dem lika plötsligt som värkarna hos en kvinna som ska föda, och de slipper inte undan.

 

Detta bibelord talar om för oss hur det kan var att förlora allt, d v s en undergång drabbar dem. Värkarna hos en kvinna brukar/kan komma vääldigt plötsligt och hon står i beredskap att blir mor.

 

Vi i samhället idag står i beredskap att få se något riktigt otäckt framöver, och jag ska inte säga att jag inte känner oro, men de kristna säger att vi SKA INTE vara oroliga för något alls. men det kanske är de då som har en tryggad ekonomi och en ‘trygg’ framtid? och ett ‘tryggt’ liv? jag vet inte men jag litar på Gud i all denna turbulens som är nu och som världen sedan länge är satt i.

 

Bibelorden om oro:

 

Joh 14:1Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig.

 

Ps 43:5Varför så bedrövad, min själ, varför så orolig i mig? Hoppas på Gud. Jag ska åter få tacka honom, min frälsning och min Gud.
Ps 65:8Du stillar havens brus, böljornas brus och folkens oro.
Ps 77:5Mina ögonlock håller du öppna, jag är full av oro och kan inte tala.

 

Rom 5:5Och hoppet sviker oss inte, för Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande som han har gett oss.
Rom 5:8Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog för oss medan vi ännu var syndare.
Rom 8:35Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd?

VÅRT HOPP ÄR JESUS!!

 

/Anji


Av Anji - 21 februari 2021 23:38

Kan vara en bild av ‎text där det står ”‎GOD will make a way for those who trust in HIM and believe TRUST KEEP YOUR EYESON JESUS HRIST BELIEVE سام‎”‎


SE PÅ JESUS i DINA MOTGÅNGAR OCH ANNAT SOM GÖR ONT!   

 

SE PÅ JESUS!!!

 

Kasta allt ifrån dig och tro på honom som hjälper i allt!!!

 

 

/Anji

 

 

 


2021 · BÖN · Korset · TRO · Trygghet
Av Anji - 19 februari 2021 22:49


Grocery stores in Texas have become a sorry sight with empty shelves and people queuing outside after a freak winter storm caused massive power outages and completely disrupted food supply chains in the unprepared Southern state. RT’s Ruptly video agency visited one of the stores in Dallas, filming shelves and fridges that were bursting with produce not long ago but now stand completely empty.-

 



Sverige kommer inte att vara skonat..världen brinner


/Anji

2021 · Ondska · USA · Världen

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards