Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin No Church

Av Anji - 17 juli 2023 21:49

Bön till Maria är hedniskt

 

Katolicism. Nej tack! /Bön till Maria är hedniskt! Ett religiöst avguderi..


Maria är inte Gud. Maria var en vanlig människa som du och jag. Maria behövde Jesus för att bli frälst. Maria dog som alla andra kristna. Maria är idag i himlen. Hennes kropp väntar på uppståndelsen från de döda. Maria hör inte påvens böner. Maria kan inte ge ett enda bönesvar. Att be till en död människa istället för till Gud är hedniskt. Det katolska upphöjandet av Maria och tron att Maria var helt fri från synd och att hon därför undgick att dö och upptogs med kropp och själ i himlen, har inget som helst belägg i den kristna tron. Med en sådan obiblisk Maria-bild så är det inte underligt att demoniska Maria-uppenbarelser i dag frodas mer än någonsin inom den katolska kyrkan.

Katolska kyrkans katekes punkt 966: ”Den obefläckade Jungfrun hade bevarats fri från varje arvsyndens fläck, och till slut, när hon hade fullbordat sitt jordeliv, blev hon med kropp och själ upptagen i den himmelska härligheten. Hon upphöjdes av Herren till drottning över allting, så att hon skulle göras än mer lik sin Son, herrarnas Herre, segraren över synd och död. Den heliga Jungfruns upptagelse är ett enastående deltagande i hennes Sons uppståndelse och ett föregripande av de andra kristnas uppståndelse.” Detta är ren och skär villolära. Jungfru Marias himmelsfärd är en legend från 400-talet, där det sägs att Maria hela livet var en jungfru, att hon dog och sedan på tredje dagen i kroppslig gestalt steg upp från de döda och fördes till himmelen!

 

 

En av katolska kyrkans viktigaste dogemer är alltså byggd på en legend, fantasier. Är det inte bättre att tro sanningen? Det föredrar jag, hur är det med dig? Paulus varnar starkt i 1 Tim.4:1 för det som komma skall: ”Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror.” Sådant finns det mycket av i den katolska kyrkans läror, tro och traditioner. Och som det står i en bibelversion av 1 Tim. 4:7:”Undvik vanhelgande och käringaktiga fabler.”Och en av dessa fabler är dogmen som ”den ofelbare” Pius XII kom med 1950 i sin apostoliska konstitution (en påvlig avgörelse riktad till hela kyrkan) Munificentissimus Deus, om Jungfru Marias himmelsfärd..

 

En av kyrkans böner till Maria lyder så: ”Frälsarens milda moder, du port som för oss öppen står till himlen, du havets stjärna, hjälp Guds folk som faller och strävar att ånyo resa sig.” (Givet i Rom vid sankt Peters grav 25 mars 1987, Vår Herres bebådelses högtid, i det nionde året av mitt pontifikat – JOHANNES PAULUS PP II.)

 

Katolska kyrkans katekes punkt 829: ” ’Medan kyrkan i den allrasaligaste Jungfrun redan har uppnått fullkomningen och där är utan fläck eller skrynkla, kämpar de kristna ännu för att övervinna synden och växa till i helighet. Därför riktar de sina ögon mot Maria.’ I henne är kyrkan redan helt och hållet helig.” Så talar en kyrka som inte har Jesus som sin Herre! (Därmed har jag inte sagt att det inte kan finnas enskilda personer i den katolska kyrkan som är kristna. Alla katoliker bedriver inte Maria-dyrkan. Men de är i farligt sällskap, när det gäller deras andliga väl.) Den katolska religionen med sina böner till de döda och sina mässor för de döda är i själva verket en form av spiritism, blandat med kristendom.

 

Exempelvis helgonstaty-kulten är tvåfaldigt förbjuden. Helgonen är döda och bilder är förbjudna. De katolska husgudarna i form av Maria-statyer är avskyvärda i Guds ögon. ”Ni ska inte göra er några avgudar, ej hellre uppresa åt er något beläte eller någon stod eller upprätta i ert land stenar eller inhuggna bilder, för att tillbedja vid dem, ty jag är Herren, er Gud” (3 Mos.26) Att bära omkring i processioner, hälsa, kyssa och tillbedja heligas reliker, bilder, statyer är ett avfall från Gud och ett religiöst avguderi. Ett stycke trä, slöjdat till en ”helig staty av ett helgon eller av Gud” är ett beläte och fåfänglighet (Jes. 44:14-20).

Tillbedjan av Maria som Guds Moder och med en gosse på sitt knä har sitt ursprung i Babylon. I Bibeln finns inte ett spår av sådan tillbedjan. Rom har blivit det nya Babylon. Rom är känt under det namnet både i judisk och urkristen apokalyptik. Helt obiblisk och falsk är också läran om de dödas förbön för oss, t ex denna ofta förekommande bön: AVE MARIA – ”Heliga Maria, Guds Moder, bed för oss syndare, nu och i vår dödstimme. Amen.” Under varje katolsk mässa uttalas böner för de döda.

 

Hostian är den invigda oblaten i mässan. Nunnor bakar dessa oblater. I enlighet med katolsk teologi, så blir oblaten när den välsignas av en katolsk präst Jesu verkliga kropp och vinet blir Jesu verkliga blod. Efter mässan ställer man in hostian i ett skåp som kallas för tabernaklet, och folket tillbeder detta som om det var Jesus Kristus själv. Moder Teresa, som avled 970906 talade ofta om detta och vittnade om att hennes Jesus var den Katolska hostian. En gång så uppstod en brand i ett av Moder Teresa kapell, och hon berättade hur tacksamma nunnorna var när någon sprang in i den brinnande byggnaden och räddade ”Jesus”. Vatikanen meddelade 990301 att påven har beslutat att ge dispens från katolska kyrkans regler så att Moder Teresas helgonförklaring kan påskyndas. Första steget blir att saligförklara henne.

 

Vid sin allmänna audiens på S:t Petersplatsen 980409 sa påven att Maria unikt samarbetade i frälsningsverket. Enligt Vatikanens Informationstjänst förklarade påven att ”i förening med Kristus och fogad till Honom, så samverkade hon för att förvärva frälsningens nåd för hela mänskligheten”. Han sa också: ”Efter att ha skapat människan ’manligt och kvinnligt’ också i Återlösningen, så ville Herren sätta den nya Eva näst intill den nye Adam…, Maria, den nya Eva, blev då Kyrkans perfekta ikon. I den gudomliga planen representerar hon nedanför korset återlöst mänsklighet, vilken i behov av frälsning har gjorts i stånd till att offra ett bidrag till frälsningsverkets framväxt.”

I sin audiens 960619 proklamerade påven att Katolska Kyrkan vidhåller dogmat om Marias obefläckade avlelse, att Maria inte hade någon arvsynd och att likaså ”Maria var fri från personlig synd och moralisk ofullkomlighet genom hela hennes liv”. Därmed förnekar påven att Romarbrevet 3:23 är sant, att ”alla har syndat och saknar härligheten från Gud.”

 

Påven är en falsk apostel som kommer med sådana här tokigheter. Vägen till Kristus går inte genom Maria! Ingenstans i Bibeln är Maria den nya Eva och ingenstans står det att hon samarbetade i frälsningsverket. Maria var en syndare som alla andra människor och blev frälst på samma sätt som alla andra syndare, genom tro på Jesus som Guds Son och mänsklighetens enda Återlösare. ”En är medlare mellan Gud och människor, en människa, Kristus Jesus,som gav sig själv till lösen i allas ställe”, säger Paulus i 1 Tim. 2:5. Maria är inte Guds Moder, Himmelens Drottning, Vår Fru eller medåterlöserska. Och apostlarna lärde oss inte att be till henne. Hon kan inte besvara en enda bön eller hjälpa oss på något sätt. Katolsk kyrkan har bedragit sig själva!

TEXT FRÅN:  

http://www.tidenstecken.se/kkreykja.htm

 

/

ANJI

Av Anji - 18 april 2022 23:06

 

 

Det är uppenbart att ”kristendomen” som presenteras av kyrkan i Rom inte är den kristendom som finns i skrifterna.

 

Romkyrkan är ett religiöst system som har gett tolkningen av Guds ord till en man, som är påven själv. Miljontals värdefulla själar har lurats av det romersk-katolska systemet ända till denna dag, och folkmassorna fortsätter att följa påven som sin andliga ledare.


Den romersk-katolska kyrkan håller fortfarande fast vid symboliken som representeras av Vatikanens flagga och TIARA-kronan inom den flaggan. De tror följande angående deras påve:


1] Påven är fader till furstar och kungar,
2] Påven är världens härskare,
3] Påven är vikar på jorden, av vår frälsare Jesus Kristus

Var uppmärksam när den nuvarande påven gör sina resor runt om i världen, och glöm INTE sin resa till Chiapas, Mexiko där han blev älskad av miljontals lurade romersk-katoliker.

Chiapas, Mexiko var samma stad där TRUE Born Again Bible-troende kristna (många före detta katoliker) kastades ut ur sina hem med deras egendom och tillhörigheter beslagtagna.

 

De kristna hade helt enkelt kristna möten i sina hem och de blev tillsagda att sluta eller annat! Några av dem kastades också i fängelse! Jag har aldrig hört påven säga något om det!

 

VIDEON FRÅN: Mysolurefuge   Den kanalen är så bra!

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 17 juni 2021 21:34

 

 

Hela världen hade kunnat bli frälst / av Allan Svensson

 

 

 

Jesu försoningsverk på korset hade varit tillräckligt för att hela världen skulle ha kunnat bli frälst. Alla krig och all nöd i världen hade inte behövt förekomma, om folk hade trott på Jesus.

Det står i Joh. 3:16-17, “Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall inte förgås, utan ha evigt liv. Ty inte sände Gud sin Son i världen för att döma världen, utan för att världen skulle bli frälst genom honom.”

 

Jesus säger att när han kommer så ska han vedergälla var och en efter hans gärningar. Matt. 16:27. 25:31-46. Upp. 22:12. De människor som inte vill tro på Jesus, och inte bryr sig om hans varningar, blir alltså dömda för sina gärningar och hamnar i helvetet. Eftersom världen inte vill ödmjuka sig inför Gud och inte vill ta emot Guds nåd till frälsning, så måste Gud först döma världen innan det kan bli fred på jorden.

 

 

Gud dömer inte någon, utan all dom har han överlåtit åt Sonen, för att alla ska ära Sonen såsom de ära Fadern. Den som inte ärar Sonen, han ärar inte heller Fadern, som har sänt honom. Sannerligen, sannerligen säger jag er: Den som hör mina ord och tror honom som har sänt mig, han har evigt liv och kommer inte under någon dom, utan har övergått från döden till livet. Sannerligen säger jag er: Den stund kommer, ja, den är redan inne, så de döda ska höra Guds Sons röst, och de som hör den ska bli levande. Ty såsom Fadern har liv i sig själv, så har han också gett åt Sonen att ha liv i sig själv. Och han har gett honom makt att hålla dom, eftersom han är Människoson. Joh. 5:21-27. Det är alltså Jesus som kommer att verkställa Guds vredesdom över världen.

 

 

När Jesus kommer, då är det Skaparen själv som kommer. Han hämtar alla dem som tror på honom, inte bara de som lever på jorden nu, utan först ska de i Kristus döda uppstå, sedan ska vi som då ännu lever och har lämnats kvar, bli jämte dem bortryckta på skyar upp i luften, Herren till mötes, och så ska vi alltid få vara hos Herren. 1 Tess. 4:13-17. Också alla dem som har trott på Gud och tjänat honom på Gamla Testamentets tid. Detta är den första uppståndelsen. Upp. 20:4-6. Därefter kommer Guds vredesdom omedelbart över världen.

Det står i Ef. 6:10-18 att den kamp vi har att utkämpa är inte mot människor, utan mot ondskans andemakter. Djävulen har aldrig tyckt om väckelse. Han ser helst att de kristna somnar, då har han minst besvär av dem.

 

 

Så är det med de flesta som kallas kristna. Kyrkor och samfund håller dem nedsövda, och de verkar inte ha någon erfarenhet av det som står i Ef. 6:10-18. De har ingen bibelkunskap att dela med sig av, och bryr sig inte om att ta reda på sanningen om Guds församling, eller vad kyrkor och samfund är för någonting. Så snart man nämner något om detta så börjar de prata om att man ska inte döma och kritisera. Men vad gör de själva, de som är så kvicka till att framhålla att man inte ska döma? Jo, det försvarar Satans kyrkor och samfund och fördömer sanningen.

De kan prata om att Jesus snart ska komma, men de gör inga förberedelser att möta honom. De är helt oförberedda. I stället slösar de bort sin tid på underhållning med sång- och musikmöten i kyrkorna.

 

 

Min hemsida har jag skrivit just för att få folk att vakna, och börja tänka. De förstår inte att de lever i slaveri under Satans kyrkor, och att kyrkorna är massmördare. Den katolska kyrkan har mördat många miljoner kristna, just för att de trodde på Jesus och lät döpa sig. Den lutherska kyrkan har också förföljt och mördat många kristna för att de vågade bryta mot kyrkans falska doplära. Och ännu fler har kyrkorna lurat till helvetet genom sin falska lära.

De kyrkor som har förföljt och mördat massor av kristna pratar nu om “kristen kärlek, enhet och gemenskap”. Deras avsikt är att lura människor bort ifrån Gud.

 

 

Men vi behöver inte bli lurade av kyrkorna. Om vi vill, så kan vi själva ta reda på sanningen genom att studera Bibeln och be till Gud. Men de flesta tror på det som präster och predikanter säger, utan att kontrollera om det stämmer med Bibeln. Präster och predikanter påstår att man måste vara med i någon kyrka, annars kan man inte bli bevarad i tron. I verkligheten är det tvärt om. Det går mycket bättre att leva i tron på Gud om man håller sig utanför alla kyrkor och samfund.

 

 

Nu har de ekumeniska möten överallt i kyrkorna. Men vad är ekumenik? Det är religiös otukt, trolöshet mot Kristus. Man blandar Guds ord med onda andars läror. Av detta blir en villolära som kallas “den stora skökans otukts vin”. Upp. 17:e och 18:e kapitel.

 

 

 

Nya kyrkor och samfund har kommit till genom religiös otukt. De är inte grundade på Guds ord. De är alla religiösa svartbyggen. Och det som Bibeln lär om Guds församling försöker de tillämpa på kyrkor och samfund. Det blir bara falskhet.

Överallt tror de på, och praktiserar Satans falska församlingslära. De tror att kyrkor och samfund är Guds församlingar. Vill vi ha väckelse så måste vi ta upp striden mot Satans alla kyrkor och samfund. De måste avslöjas och få sin dom./Allan Svensson /Numera hos Gud-

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 12 november 2020 00:10

Bilden kan innehålla: en eller flera personer, text där det står ”IDON'T FOLLOW



Take care, tänk efter!

 

/Anji

Av Anji - 3 augusti 2020 23:30



Läs texten om att vara ett Guds barn och försöka ta sig igenom det som är i världen och komma till himmelen.

Bilden kan innehålla: text där det står ”fyou are a Christian you are not a citizen of this world trying to get to heaven; you are a citizen of heaven making your way through this world.”


"Dearly beloved, I beseech you as strangers and pilgrims, abstain from fleshly lusts, which war against the soul;"- 1 Peter 2:11 KJV

"If ye then be risen with Christ, seek those things which are above, where Christ sitteth on the right hand of God. Set your affection on things above, not on things on the earth. For ye are dead, and your life is hid with Christ in God."- Colossians 3:1-3 KJV

"Let not your heart be troubled: ye believe in God, believe also in me. In my Father's house are many mansions: if it were not so, I would have told you. I go to prepare a place for you. And if I go and prepare a place for you, I will come again, and receive you unto myself; that where I am, there ye may be also."- John 14:1-3 KJV

 

 

/Anji

Av Anji - 20 juni 2020 00:23

  
Kol 2:8

Se till att ingen fångar er med den tomma och förrädiska filosofi som bygger på mänskliga traditioner och världsliga makter och inte på Kristus.

 

 

Mark 7:4

Och när de kommer från torget äter de inte utan att först ha tvättat sig. Det finns många andra traditioner som de håller fast vid, som att skölja bägare, kannor och kopparkärl.

 

 


https://mittkok.expressen.se/artikel/7-saker-du-inte-visste-om-midsommar/

 

2 Mos 7:11Då kallade farao till sig sina vise män och trollkarlar, och även dessa, de egyptiska spåmännen, gjorde samma tecken genom sina magiska konster.

 

2 Mos 7:22Men de egyptiska spåmännen gjorde samma tecken genom sina magiska konster. Och faraos hjärta förblev hårt så att han inte lyssnade på dem, precis som Herren hade sagt.

 

2 Mos 8:3Men spåmännen gjorde samma tecken genom sina magiska konster och lät grodor stiga upp över Egyptens land.

 

2 Mos 8:14Spåmännen tänkte då göra samma tecken genom sina magiska konster. De försökte få fram mygg, men de kunde inte. Och myggen kom på människor och boskap.

 

5 Mos 18:11ingen som utövar besvärjelsekonster, ingen andebesvärjare, ingen som utövar magi och ingen som söker råd hos de döda.Apg 8:9Men i staden fanns sedan tidigare en man vid namn Simon, som utövade magi och hade slagit folket i Samarien med häpnad. Han sade sig vara något stort,

 

Apg 8:11De hade lyssnat till honom därför att han länge fascinerat dem med sin magi.

 

Apg 13:6Sedan reste de över hela ön ända till Pafos. Där träffade de på en jude som utövade magi, en falsk profet vid namn Barjesus.

 

Apg 19:19Åtskilliga av dem som hade utövat magi samlade ihop sina böcker och brände dem offentligt. Man räknade ut vad de var värda och kom fram till femtiotusen silverdrakmer.

 

Magi och trollkonster fanns det gott om förr,

 

precis som nu och det säger Gud inte ja till.

 

Mycket fylleri

 

hör till på midsommar, stackars folk.

 

 

 

 

 

/Anji

 

Av Anji - 17 juni 2020 20:16

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.


Kom närmare Gud och se vem han är. Be och tacka i alla livets omständigheter. Ja så säger han att vi ska göra.

 

/Anji




Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards