Han  lever

Alla inlägg under juli 2011

Av Anji - 26 juli 2011 21:19

ObamaCare kommer att kräva ett RFID-chip inopererat i oss alla. Detta chip kommer inte bara innehålla din personliga information med spårning kapacitet men det kommer också vara kopplat till ditt bankkonto. Och få den här, läser Sidan 1004 av den nya lagen (diktera tidpunkten för detta chip), och jag citerar: ". Senast 36 månader efter antagandet" Det är nu lagen i den mark som i mars 23:e 2013 kommer vi alla behöva ha ett RFID-chip under huden och detta chip kommer att länka till våra bankkonton samt ha våra personliga rekord och spårning förmåga inbyggda i det. H.R 3200 avsnitt 2521, Pg. 1001, punkt 1. Sekreteraren skall utarbeta en nationell medicinteknisk registret (i detta moment kallat "registret") för att underlätta analysen av postmarket säkerhet och utfall uppgifter på varje enhet som-''är eller har använts i eller på en patient;''och är-''en klass III-enhet,. eller''en klass II-enhet som är implanterbara, livsuppehållande, eller livsuppehållande " Federal Food, Drug, och kosmetiska lagen - En klass II-implantation avsedda produkten är en "implanterbar radiofrekvens transponder system för patienten identifiering och hälsoinformation." Syftet med en klass II-enhet är att samla in data på medicinska patienter som "påståenden data, patientens enkäter, standardiserade analytiska filer som gör att för sammanslagning och analys av data från olika uppgifter miljöer, elektroniska patientjournaler och andra data som bedöms lämpligt av generalsekreteraren Källa: http://www.nomarkministries.org/national_healthcare-immigration-microchip

Av Anji - 22 juli 2011 01:09

Livet är fyllt av lidande. Vi lider alla någongång. Jesus upplevde mer lidande än någon av oss kommer att få utstå. Han var slagen, torterad, fastnagla på ett kors, skild från Gud, nedstigen till helvetet och bar alla världens synder på sig.Ärren på hans kropp vittnar om lidandet, men genom allt var han fullt lydig mot Gud.

Jag skulle aldrig jämföra våra lidande med Jesu offer, men synliga bevis på eget lidande ger dig trovärdighet inför andra människor. Självupplevt lidande hjälper dig att kunna nå in till en människa som befinner sig i liknande situationer. Ditt lidande kan utgöra den förlösande faktorn i att rädda någon som står vid randen till undergång. Det som har hjälpt mig i mitt lidande och det helvete jag går igenom och har gått igenom är att jag fått hjälpa andra. Om jag kan hjälpa någon annan att ta sig igenom sorg och smärta, blir detta en befrielse för oss båda. Jag säger inte att Gud medvetet pådyvlar oss smärta. Jag menar att Gud använder våra svårigheter till sin ära. Han kommer att göra detta även i din stund av lidande. Herren har djupa syften med vårt lidande, även om vi inte alltid kan se det just nu. När du går igenom svåra tider skall du lyfta din blick från omständigheterna och fästa dina ögon på Herren och hans ord. Tro på att hans sanningar och löften övergår dina upplevelser. Det betyder inte att du skall förneka dina omständigheter; det handlar om att tro på Guds stora triumferande seger över allt. Fokusera inte på det du ser eller känner, utan luta dig mot Guds löften. Kom ihåg Jesu ord:..." Det som är ömöjligt för människor är möjligt för Gud" ( Luk 18:27 ).

Vi är ömtåliga och sköra - men just detta är poängen. Vi är i vårt bräckliga tillstånd det instrument Gud använder för sina syften. På detta sätt vet vi när vi står stadigt i ostadiga tider, att det endast är Guds kraft och inte vår egen förmåga som gör det möjligt. Vi kan inte berömma oss själva utan måste ge allt åt Gud.


Herre jag ber dig att jag skall kunna stå stadigt i min kunskap om dig. Lär mig vila på ditt ord oavsett vad som händer i mitt liv. Låt mig stå emot frestelse och ondska och stå stadig i lydnad inför dig. Jag bekänner min egen svaghet och fröjdar mig över din starkhet, speciellt under svåra tider och svåra prövningar. Hjälp mig att dra lärdom av varje utmaning och motstånd. Led mig din väg. Jag vill inte ta ett steg utan dig. Hälp mig i min nuvarande situation. Lyft mig ur hopplöshet, tvivel och frustration. Låt mig stå fast i min tro och alltid fröbli i din vilja. Tack för att du låter mig stå stadigt under fiendens attacker. Jag är tacksam för att du utrustat mig med styrka för striden ( Ps 18:40 )

Jag hade förlorat hoppet om jag inte varit "..viss om att få se Herrens godhet i de levandes land " Ps 27:13 ).

Låt mig få se din sanning i varje situation ( Ps 119:18 ). Hjälp mig att stå stadigt utan att vackla, vad som än händer. Lär mig lita på dig med vetskap om att du alltid i rådande situationer kommer ge mig vad jag behöver. När jag går igenom prövningar är jag fast besluten att " räkna det som största glädje" pågrund av det verk du skall utföra i mig. ( Jak 1:2-4 ) " Om min väg går genom nöd, håller du mig vid liv..." ( Ps 138:7 )

I Jesu Namn Amen


/Bless you.



Men han svarade mig " Min nåd är nog för dig, ty kraften fullkomnas i svaghet. Därför vill jag hellre berömma mig av min svaghet, för att Kristi kraft skall vila över mig. Så gläder jag mig över svaghet, misshandel, och nöd, över förföljelser, och ångest, eftersom det sker för Kristus. Ty när jag är svag, då är jag stark.


Andra Korintierbrevet 12:9-10





Av Anji - 13 juli 2011 18:56

De svåraste situationerna i livet har att göra med sjukdomar, skador, ekonomiska problem, äktenskapliga spänningar, relationssvårigheter, arbetsrelaterade utmaningar och värst av dom, att någon du älskar och håller kär går bort eller du ställs inför din egen ofrånkomliga död. Vi behöver veta att Gud är med oss i sådana svårigheter och uppslitande tider. Vi måste vara trygga i vetskapen om att vi kan stå starka oavsett omständigheterna. Att om betydelsen av att i full förtröstan lära sig vandra på Guds väg - även i dom mörkaste av tider. Gud förväntar sig inte att vi tar det första steget. Vi behöver sträcka oss emot honom och säga : "Herre, jag är beroende av dig-. Led mig på den väg jag skall vandra". När vi gör detta kommer han att leda oss på rätt väg, visa oss åt rätt håll och släta ut ojämnheter på färdvägen. Han ser till att vi håller oss rullande och hjälper oss att inte färdas i cirklar och återkommande stanna vid samma problem. När vi sedan tar ett steg i taget och håller hård i Guds hand, leder han oss till den plats vi behöver komma. Problemet är att vi ofta glömmer bort att hålla stadigt i Guds hand och fullständigt förlitar oss på honom vid varje steg vi tar. Vi tänker, om bara Gud hjälper oss över nästa vägbula kan vi sedan under resten av resan ta över ratten på egen hand. Men ett av Guds skäl till att låta oss genomgå svåra tider är att vi behöver lära oss att helt förlita oss på honom. När vi gör detta kan vi på ett bättre sätt stå stadiga i ostadiga tider. När vi förlitar oss på Gud tenderar vi att tro att detta är ett tecken på svaghet. Och det är helt sant. Men detta är goda nyheter. När vi inser att vi inte har vad som krävs för att uträtta det som behöver göras, och förstå att Gud är lösningen på vårt problem, börjar vi förstå vad sann frihet är.  Nyckeln är att söka Gud i dessa situationer fast det känns tufft. Oavsett hur mörkt det blir, ger Gud oss tillräckligt med ljus för att vi skall kunna se det trappsteg vi befinner oss på, han kommer att ge oss vad stunden kräver.


Stå fast vid vetskapen om att du kan falla :"Därför skall den som menar sig att stå, se till att han inte faller". ( 1 Kor 10:12 )


Av Anji - 5 juli 2011 23:49


Känns det tomt? Ensamt? Hopplöst? Jag kan svara ja på alla frågorna. Jag känner det i varje cell av min kropp. Den biter tag och klöser mig i bitar. Jag är i en ångestframkallande, kall värld, där bara perfektion räknas. Där varje cm på din kropp aldrig komma komma duga. Din bil, ditt bankkonto eller dina dyra kläder. Där världen präglas av ångest, hopplöshet, panikkänslor och tårar och livskval och val. Där tårar och gråt och skrik är mer vanligt än att skratta och le. Det är normalt att svälta sig, normalt och må dåligt och det är normalt att alla går runt och är självmordsbenägna eller vill slippa detta livet. Där såren och smärtan och ångest är det normala tillståndet. Världen trycker ner oss och talar om för oss att vi är värdelösa varelser, att vi inte duger, att vi inte är smala nog, att vi inte har det perfekta jobbet, att vi inte tjänar så mycket pengar, eftersom pengarna är statusen hur bra du lever och hur lycklig du är, men bakom den där fina välbalanserande fasaden så är det folk som ligger med ständig ångest i sin säng om nätterna, kanske inte har det bästa äktenskapet eller miljoner i skulder och verkligen vill HA en ny bil annars räknas man inte, och man tar en resa på kredit. På samma klockslag sitter det en ensam fattig, hungrigt barn någon annanstanns i världen som bara vill bli mätt, trygg och bli älskad och saknar sin mamma som dött i ett krig och förlorat sin bror pågrund av svält. På samma klockslag så sitter det en president och bestämmer vart han vill kriga, hur mycket han skall lägga pengar på vapen, hjärntvättar unga soldater för att kriga och mörda. Sen har vi en statsminister som käkar fina middagar, åker gratis flyg, taxi, och får hyran betald men som samtidigt bestämmer vem som skall få jobba trots sjukdom, drar in ersättning och låter svenska folket svälta och inte kunna försörja sig eller sina barn. Sen har vi en psykvård som behandlar psykiskt sjuka som djur i burar, och inte får den vård den behöver, samma gäller sjukvården. Vi har ingen talan. Vi är som slavar. Vi har hemlösa och missbrukare som ingen bryr sig om, dom finns inte längre, för dom är inget värda.


Jag hatar denna världen. Jag hatar att tvingas leva i denna världen, men Gud har satt mig på denna planet för att göra hans vilja om det så kostar mig livet. Denna världen är så fruktansvärt sjuk så det finns inte och människor nöjer sig med det, dom lever och kan inte tänka själva för det gör andra åt dom. Ingen som vill ta reda på sanningen, ingen som ger ut sanningen, till och med kyrkorna håller inne med sanningen, dom söver folk i kyrkorna. Till och med i kyrkan är du inget värd om du inte lägger mest pengar i kollekten som kanske går till pastorns nya klocka? Människor som ratar Bibeln, hatar Kristna och inte tror på Gud. Dom tror på sig själva eller något annat. Men varför tror du att Kristna är mest hatade, mest eftertraktade att mörda och ingen annan tro? Jo, för att Bibeln är sann, där står allt du behöver veta, och att Jesus finns, han dog och uppstog för oss, och Satan kommer ta över för en TID, han håller ju redan på och förstör och vilseleder människor, och styr världen genom människor som "vi" tydligen skall tro på, som har alla svaren. Men jag säger då det, det finns bara EN som har svaren, EN som kan rädda och EN som älskar oss för den vi ÄR inte pågrund av vad vi HAR. EN som dött för våra synder, EN som kan upprätta oss, hela oss och ge oss evigt LIV. Han heter JESUS KRISTUS.


Detta var bara lite lite saker, det finns mer att skriva, detta var bara lite. Jag är lite arg bara.


Bless.

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards