Han  lever

Alla inlägg under januari 2012

Av Anji - 30 januari 2012 15:43

Hör du Gud säga till dig att allt ordnar sig? Hör du hans ljuva stämma som viskar i ditt öra att han älskar dig?

Känner du Jesu armar om dig när du inte orkar kämpa, känner du hur han bär dig och säger till dig, luta dig emot mig, jag tar emot dig, jag bär dig, jag älskar dig och allt kommer ordna sig.


Jesus trofasthet kommer alltid att finnas, hans nåd och kärlek är stor och bara lyssna till hans röst när du hör honom viska. Ibland kan det vara svårt att höra hans röst när man är stressad, mår dåligt och har mycket att göra. Men sätt dig ner, bara lyssna och be så skall du få känna hans kärlek omfamna dig och bara bli älskad och känna att trycket snart kommer lätta inne i dig.


Gud är så stor. Så ofantligt stor och man kommer aldrig kunna veta hur stor han är. Hans kärlek är den starkaste jag känner, hans nåd och hans trofasthet i mig biter sig fast och det är någonting ag aldrig kommer släppa. Att inte höra Guds röst, eller känna sig berörd, att inte få bönesvar. Var lugn. han har inte lämnat dig och kommer aldrig och göra om du inte släpper hans hand. Lita på honom, följ honom. Jesus bär dig när dina fotsteg inte orkar längre. Lägg ditt liv totalt i hans händer och var trygg.


Känn dig älskad och helt fantastisk för det finns någon som älskar dig och alltid kommer göra!

Av Anji - 20 januari 2012 19:49

Du måste måste du tror att jag är stark att ge mig vad jag går igenom. Men Gud ger oss prövningar. Vi ger upp, och känner oss inte tillräckligt stark. Hans nåd täcker dig, han är med dig och Herren är stark för oss båda.
Kanske, kanske är det poängen för att nå den punkt att ge upp, därför att när jag äntligen nått botten det är då vi börja leta upp och att nå fram till Jesu armar.
Jag kan göra allt genom Kristus som ger mig styrka och jag behöver inte vara starka nog.
Jag kan göra allt genom Kristus som ger mig styrka
Herren  håller vikten av världen, men vi halkar inte genom hans händer. Hans kärlek är större, än bara ett hav som byggts av människan. Vi faller om och om igen, men han viskar "du är fortfarande min"
Han känner smärtan av världen, men han trycker aldrig oss åt sidan.
Han vill att vi kommer till honom och han ger oss kärlek som tystnas våra rädslor. Som en far torkar våra tårar.
Det är så många människor i denna värld, men jag hör dig ropa mitt namn.
Du når för mig, och jag kommer aldrig bli den samma, jag är stark nu Herre!
Herren vet alla våra rädslor, det finns inget hans ögon inte kan se.
När jag försökte ge upp, Herre du gav aldrig upp på mig.
Jag ger er alla mina förhoppningar och drömmar om er säger Herren.
Av alla platser som jag har tittat och sett och funnit så är det bara du Herre som är den sanning som jag alltid letat efter och du sökte mig.
Du sätter stjärnorna på himlen, du vet alla sandkorn i sanden.
Dagar kommer när man inte har styrkan och allt du hör är du inte värd någonting
Du undrar om du någonsin skulle kunna bli älskad och om de såg verkligen ditt hjärta.
De skulle se så mycket.
Du är vacker, är du vacker. Du är gjord för så mycket mer än allt detta.
Du är värdefull.
Du har hjärta att kämpa, för du är mer än vad som gör ont ikväll, för alla de lögner du har hållit inne så länge, men de är ingenting i skuggan av ljuset.
Du är tjejen i hörnet, med tårfläckar på dina kinder, från de platser som du vandrat. Och skammen du inte kan inte dölja.
Du säger: "Hur hamnade jag här? Jag är inte den jag en gång var. Och jag är lamslagen av rädsla, att jag har fallit för långt för att älska "
Men  du vet inte vem du är. Du är mer än de val som du har gjort, du är mer än summan av dina tidigare misstag, du är mer än de problem du har.
Men du kan inte skaka känslan, att det är inte sant ikväll
Du vet alla svar, och du är repeterat alla linjer, och du har försökt att göra det bättre, men du är för svag för att försöka!
För det här handlar inte om vad du har gjort när du kommer till Korset. Men vad han gjort för dig. Det handlar inte om var du har varit, Men där din förkrosselse kommer till .
Men vad Han kände att förlåta dig, Och vad han kände för att göra dig älskad..


He died And Saved Us!



You make life more beautiful


You love is powerful

You are the one


You are the song I gotta sing


You are here


You are everythings

You are the light that shines


 


 

Av Anji - 19 januari 2012 01:29

Psaumes 71:14:
14 But I will hope continually, and will yet praise thee more and more.

Romans 12:12:
12 Rejoicing in hope; patient in tribulation; continuing instant in prayer;

Psaumes 71:5:
5 For thou art my hope, O Lord GOD: thou art my trust from my youth.

Psaumes 119:166:
166 LORD, I have hoped for thy salvation, and done thy commandments.

Psaumes 33:18:
18 Behold, the eye of the LORD is upon them that fear him, upon them that hope in his mercy;

Titus 1:2:
2 In hope of eternal life, which God, that cannot lie, promised before the world began;

Hebrews 6:11:
11 And we desire that every one of you do shew the same diligence to the full assurance of hope unto the end:

Hebrews 3:6:
6 But Christ as a son over his own house; whose house are we, if we hold fast the confidence and the rejoicing of the hope firm unto the end.

Romans 15:13:
13 Now the God of hope fill you with all joy and peace in believing, that ye may abound in hope, through the power of the Holy Ghost.

1 Thessalonians 5:8:
8 But let us, who are of the day, be sober, putting on the breastplate of faith and love; and for an helmet, the hope of salvation.

1 Peter 3:15:
15 But sanctify the Lord God in your hearts: and be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear:

1 Peter 1:3:
3 Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ, which according to his abundant mercy hath begotten us again unto a lively hope by the resurrection of Jesus Christ from the dead,


 
Av Anji - 16 januari 2012 17:44

Det är märkligt att få  höra människor säga att Jesu död var en vanlig död, vad som nu menas med det…eller att det inte finns vittnesbörd omkring denna död, eller att Jesus inte uppstod. Det är svårt att förstå hur man kan uttrycka sig så, och att man inte läst bibeln om just under och mirakel och miraklet att JESUS lever idag och skall komma tillbaka, eller man förkastar dessa sanningar.

En som verkligen vittnar om Jesu död och uppståndelses verklighet: Petrus.
Petrus hade varit en av de tolv lärjungarna närmast Jesus och en av de tre som varit med honom uppe på berget då han förvandlades inför deras ögon (Mark 9:1-13; 2 Petr 1:16-18). Han hade varit lärjungarnas språkrör, bevittnat Jesu död och uppståndelse, predikat på pingstdagen, och blev sedan en av pelarna i församlingen i Jerusalem. När han nu skriver till andra ledare gör han det inte som överordnad utan som en bland dem. Han ber dem vara herdar för Guds hjord- precis vad Jesus hade bett Petrus om ( Joh 21:15-17). Petrus var ett föredöme genom att arbeta sida vid sida med de andra ledarna i omsorgen om Guds trogna efterföljare. Hans inställning till de övriga ledarna är ett fin exempel på kristet ledarskap, där auktoriteten inte vilar på makt utan på ett tjänande sinnelag. (Maek 10:42-45)

Petrus anger flera goda egenskaper hos kristna ledare:

1. De inser att de leder Guds folk – inte sina egna anhängare.

2. De är drivna av en vilja att tjäna – inte av ett tvång.

3. De är angelägna att ge – inte att själva få.

4. De leder genom att gå före och visa vägen – inte genom att ge order.
Var och en av oss leder andra i ett eller annat avseende. Vilken din roll än är kan du ha nytta av dessa råd.

Petrus säger i kap 5:1-4
*Till de äldste bland eder ställer jag nu denna förmaning, jag som själv är en av de äldste och en som vittnar om Kristi lidande, och som jämväl har del i den härlighet som kommer att uppenbaras; Varen herdar för Guds hjord, som I haven i eder vård; varen det icke av tvång, utan av fri vilja, icke för slem vinnings skull, utan med villigt hjärta. Uppträden icke såsom herrar över edra församlingar, utan bliven föredömen för hjorden. Då skolen I, när Överherden (Jesus) uppenbaras, undfå härlighetens oförvissneliga segerkrans.*

Jesus kommer en dag för att döma alla. Jesus vet vilka som följt honom av hjärtats kärlek. Jesus ser vad som händer i församlingar/kyrkor idag. Vissa pastorer kallar sig för direktörer och annat…Har dessa inte förstått Guds ord? Jesus säger oss att vi skall ha ödmjukhet och tjäna varandra……          




 

Av Anji - 15 januari 2012 21:34



Ibland är vi inte var vi verkar vara.

Våra nära och kära kan tro att vi är "lyckliga"

Men djupt inom oss själva känner vi oss ensamma, tomma och kanske känner oss isolerade från Gud, vi kanske befinner oss i mörker. Ingen känner till vår hemlighet.

Jag vill förklara krig mot denna andliga kris som människor befinner sig i. Lika ondskefullt som cancer. Dess enda syfte är vår undergång, Gud vill inte att vi lägger oss ner utan kamp, utan att ens försöka, han vill att vi skall göra motstånd i all dess kraft vi kan och orkar och resten sköter han. Jag ber att en gnista skall tändas till en mäktig eld, som jagar undan mörkret, vi måste alltid bekämpa ondskan för den är inte från Gud och sanningen kommer alltid att vinna.


Inget mörker kan övervinna ljuset.


Vad är en bra Kristen?

Är det en som ständigt läser bibeln, som ständigt går på möten, höjer sina händer, står längst fram i kyrkan, ber högt för alla och verkligen visar glädje. Eller, är det en annan som sitter längst bak i kyrkan, höjer inte sina händer, sitter och blundar med musiken, som ber för sig själv tyst inom sig, och vågar vara sig själv.


Det finns ingen som är en bättre troende än någon annan. Vi har olika sett att visa det på. Är en god kristen en sån som aldrig har haft problem? En person som aldrig vet vad ordet kamp för överlevnad är?

Jag har träffat otroligt många troende som inte vet vad livet handlar som, man får en klapp på axlen och hör " det ordnar sig". Det är så otroligt många av oss troende som mår dåligt, att dagen blir en vardaglig kamp att vinna. Men med Gud är det möjligt. Sen är det så många många ungdomar som mår så dåligt som inte har hört om Jesus, om vad han gjorde för dom. Jag vill se en förändring bland oss troende, att brinna för dom som har det svårt, går igenom kriser. Gå ut ur kyrkorna, in i världen, ut ur trygga bubblan och ge er ut i kampen. Gör allt som står i er kraft att GÅ ut och berätta budskapet. Ut bland massorna, ni kan förändra liv, framför allt rädda LIV!!!


Det är aldrig försent.





Av Anji - 14 januari 2012 18:38

Om jag var dig något att leva för, om jag gav dig någon att se upp till, om jag sa till dig att det finns hopp och inget är omöjligt, om jag gav dig glädje och någon som kunde torka dina tårar, om jag gav dig någon som kunde förändra ditt liv på en sekund, om jag visste någon som kan ge dig frid i ditt hjärta, få nytt liv i dina ögon, om jag visste någon som kunde ge dig ditt liv tillbaka och börja leva, skulle du ta det? Om jag gav mitt ord på att det fanns någon som alltid försörjer dig, som alltid står vid din sida, som alltid håller din hand, som älskar dig gränslöst, som bara önskar att du föll i armarna och få evig kärlek, skulle du lyssna på dom orden då? Att du är värdefull och någon som aldrig skulle svika dig vad det än gjorde och som alltid förlät dig med sitt blod. Om jag sa till dig att det var en som dog för dig för du skulle få liv, skulle du lyssna?

Om jag gav dig något du kunde leva för och dö för, skulle du det då?


Jag har bara ett ord till dig. J E S U S   förändrar liv och är trofast. Han vill ha D I G i sitt team för att han älskar J U S T  dig.


Av Anji - 12 januari 2012 19:06

 

Den som gått igenom smärta och sorg vet hur den kan hantera nästa motgång, den som gått igenom sorg och smärta vet hur den skall uppmuntra och hantera andra i nöd när det gäller att överleva. Den kan säga till den personen att " Ja, jag förstår dig " . Allt för många säger dom orden utan att tänka på innerbörden av orden. Det kan vara ett hårt slag mot den som hör det då den personen inte vet vad den går igenom just nu, man kan förstå om man varit där, annars kan man bara tänka sig in i situationen. Gud får en att gå framåt, förlåta och gå vidare och hjälpa andra.

Den som verkligen visat sina tårar har lättare att be om hjälp då den visar sårbarhet, Gud har alltid sett våra tårar och för den som vill i hjärtat ha förändrning kan Gud hjälpa och han kommer torka bort alla tårar som någonsin runnit på din kind och ta bort stenen i ditt bröst.

Den som gått igenom smärtsam kärlek, blivit sårad av någon man älskar, blivit lämnad. Den vet hur Guds kärlek är, tänk dig Jesus som blir sårad av människor och spottad på. Tänk hur Jesus kände sig på korset. Men han dog för våra synder och gav in den eviga kärleken in i våra hjärtan för honom och för andra människor.


Det jobbiga i ditt liv kan ha förstörd en del av ditt liv, många års kamp med depressioner och tårar och till och med övervägt av avsluta ditt liv. Ditt förflutna kan varit fruktansvärt svårt och det kanske inte fanns någon som förstog dig eller älskade dig genom den svåra tiden eller höll din hand hårt, och styrde dina fötter mot framtiden och verkligen menade att det blir bättre. Att du skulle bli bättre.

Men Gud såg dig, Guds hjärta blödde för dig, han höll dina händer och styrde dina fötter.

Jesus tog allt på sitt kors och du behöver inte längre leva i det förflutna, han gör rent hela ditt inre även när det kommer nya motgångar så är han där, du vet hur du skall göra. Jesus har en plan för allt som händer. Kanske du just nu hjälper andra som genomgår svårigheter just nu och du får vara den som hjälper dom gå vidare med Guds hjälp.


Ta vara på er och glöm för all del inte att INGET är omöjligt och inget är för svårt för Gud. Öppna ditt hjärta och låt kärleken från honom strömma in idag.

Du kanske kan hjälpa någon just nu.


Kram Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards