Han  lever

Alla inlägg under maj 2019

Av Anji - 31 maj 2019 23:34


DIN SJÄL. Går den vilse?  Är du frälst? d v s att ta emot Jesus i ditt hjärta.



Job 33:28

Han friköpte min själ från att hamna i fördärvet, och mitt liv ska se ljuset.”


Ps 6:4min själ är skräckslagen. Herre, hur länge?
Ps 6:5Kom tillbaka, Herre, rädda min själ, fräls mig för din nåds skull!
Ps 7:3Annars river de min själ som lejon, rycker bort mig utan räddning.

Ps 43:5Varför så bedrövad, min själ, varför så orolig i mig? Hoppas på Gud. Jag ska åter få tacka honom, min frälsning och min Gud.

Ps 54:6Se, Gud är min hjälpare, Herren stöder min själ.

Ord 13:19Uppfylld önskan är ljuv för själen, men dårar avskyr att överge sin ondska.

Människor behöver ta emot sin räddning: JESUS KRISTUS!

 

/Anji







Av Anji - 30 maj 2019 23:17

My 5 Favorite Bible Verses on Creativity! | Project Inspired  SE PÅ JESUS, VAR TRYGG

 

823bc67f87cf69c8135a6534f57fdf82Gods is in control | Jesus lever

 

 

/Anji


Av Anji - 29 maj 2019 23:29



 

I Jesaja 2:22 kan vi läsa om människans dödlighet.

 

Vissa människor tror att de är odödliga och har all makt över andra. Men det är ju bevisligen fel. Människan är oerhört begränsad i jämförelse med Gud. Ändå tror vissa människor att de är Gud….

 

Människan är opålitlig, självisk och kortsynt. Menar jag nu att alla är det? Nej, men väldigt väldigt många beter sig underligt.

 

Ändå föredrar många att för sitt liv och sitt framtida liv lita mer till dödliga människor än till en levande Gud. Konstigt, tycker jag. Se upp för människor som vill att du ska tro mer på deras möjligheter än på Guds.

 

Gud är den ende du verkligen kan lita på. Han är fullkomlig och han älskar oss med en oändlig kärlek. (Ps 100:5)

 

Jesaja säger: ”Sätt inget hopp till en människa! Hon är lika svag som sin andedräkt! Hon är inget att lita på.”

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 28 maj 2019 23:12


Ockultism enligt Bibeln:


”När du kommer in i det land som HERREN, din Gud, vill giva dig, skall du icke lära dig att göra efter hedningarnas styggelser. Hos dig må icke finnas någon som låter sin son eller dotter gå genom eld, eller som befattar sig med trolldom eller teckentydning eller svartkonst eller häxeri, ingen som förehar besvärjelsekonster, ingen som frågar andar, eller som är en spåman, eller som söker råd hos de döda. Ty en styggelse för Herren är var och en som gör sådant, och för sådana styggelsers skull fördriver HERREN, din Gud, dem för dig. Du skall vara ostrafflig inför HERREN, din Gud.” (5 Mos 18: 9-13)

 

Sveriges synd är svår. Den är VÄRRE än du någonsin kan tänka dig.

Landet Sverige är fullt av…vänta lite nu! Det borde stå såhär: Länderna på jorden är fullständigt förtappade på alla sätt och vis! Länderna överöser inte folken med kärlek utan med villfarelser och lögner av alla de slag! Länderna går på knäna i lögnernas dy och man vet inte vad man ska tro om någonting som luktar det minsta av sanning.

VILL MAN TJÄNA GUD?  Nej, de flesta vill inte det, man tjänar hellre satan.

 

I länderna på jorden frossar man i sådant som Gud förbjudit och som hans bud berättar och som Gud sade att man skulle lyda. Men vad Gud säger bryr man sig inte om för man hänger sig åt de värsta styggelser man kan hitta. Svartkonst och häxeri och spådomar är på modet och på arbetsförmedlingen kunde man för några år sedan UTBILDAS TILL HÄXA! Men det finns MYCKET VÄRRE saker! Jag dånar nästan av då jag vet om att det är så dåligt klimat i Sverige och i världen, lögnerna och fulheterna haglar som stora bollar. Satan regerar! Människor trivs med honom men vet inte hur farlig han är för dem!

 

För den som INTE har Gud som sin HERRE så är det svårt att veta vart man ska vända sig eller veta vem man ska tro på.

Vi lever i de sista tiderna, det kan den som är en troende se och veta. Bibeln varnar på många och klara vis om hur det kommer att bli. Lögner och smuts flödar in över städer och länder, ja hela världen är i den ondes våld. Håller du med mig om det?

 

Har man gott samvete och kan säga att vi i detta landet, pyttelandet  Sverige, talar sanningar som kan hjälpa vårt folk att vara sanna?
Nej  villfarelserna  och lögnerna och smutsen flödar som kraftigt regn över folken! Överallt är lögnen bättre sedd än sanningen! Märker du det??? Eller ser du ingenting heller? Att varken se eller höra har blivit på modet!

 


/Anji

Ondska · Satan · SYND
Av Anji - 26 maj 2019 19:29

Att leva ett långt liv-  ja så var det förr:

 

1 Mos Kapitel 5

1 Detta är boken om Adams fortsatta historia. När Gud skapade människor gjorde han dem lika Gud. 2 Till man och kvinna skapade han dem. Han välsignade dem och gav dem namnet människa den dag de skapades.
3 När Adam var 130 år fick han en son som var lik honom, hans avbild. Han gav honom namnet Set. 4 Sedan Adam fått Set, levde han 800 år och fick söner och döttrar. 5 Adams hela ålder – den tid han levde✱ – blev 930 år. Därefter dog han.
 
6 När Set var 105 år blev han far till Enosh. 7 Sedan Set hade fått Enosh levde han 807 år och fick söner och döttrar. 8 Sets hela ålder blev alltså 912 år. Därefter dog han.
 
9 När Enosh var 90 år blev han far till Kenan. 10 Sedan Enosh hade fått Kenan levde han 815 år och fick söner och döttrar. 11 Enoshs hela ålder blev alltså 905 år. Därefter dog han.
 
12 När Kenan var 70 år blev han far till Mahalalel. 13 Sedan Kenan hade fått Mahalalel levde han 840 år och fick söner och döttrar. 14 Kenans hela ålder blev alltså 910 år. Därefter dog han.
 
15 När Mahalalel var 65 år blev han far till Jered. 16 Sedan Mahalalel hade fått Jered levde han 830 år och fick söner och döttrar. 17 Mahalalels hela ålder blev alltså 895 år. Därefter dog han.
 
18 När Jered var 162 år blev han far till Henok. 19 Sedan Jered hade fått Henok levde han 800 år och fick söner och döttrar. 20 Jereds hela ålder blev alltså 962 år. Därefter dog han.
 
21 När Henok✱ var 65 år blev han far till Metushela. 22 Och sedan Henok hade fått Metushela vandrade han med Gud i 300 år och fick söner och döttrar. 23 Henoks hela ålder blev alltså 365 år. 24 Sedan Henok så hade vandrat med Gud fann man honom inte mer, för Gud hade hämtat honom.
25 När Metushela✱ var 187 år blev han far till Lemek. 26 Sedan Metushela hade fått Lemek levde han 782 år och fick söner och döttrar. 27 Metushelas hela ålder blev alltså 969 år. Därefter dog han.
 
28 När Lemek var 182 år fick han en son. 29 Han gav honom namnet Noa, för han sade: ”Han ska trösta oss under vårt arbete och våra händers möda, när vi brukar jorden som Herren har förbannat.”✱ 30 Sedan Lemek hade fått Noa levde han 595 år och fick söner och döttrar. 31 Lemeks hela ålder blev alltså 777 år. Därefter dog han.
 
32 När Noa var 500 år blev han far till Sem, Ham och Jafet✱./ Bibeln
 
_____________Så är det inte nu, nu är människor så sjuka och eländiga och man äter för mycket och tränar för lite och sitter still och världen är en plats som inte är ok.----------------------
/Anji
 
 
 

Av Anji - 25 maj 2019 00:53

 

 

Många känner Jesus Kristus som sin personlige frälsare och vän, och många gör det inte.  Vi kan dö andligen och känslomässigt om vi går ett helt liv utan att få lära känna Jesus. Vi kan bygga vårt eget fängelse och inte veta att det är ett fängelse. Så lever många människor.

Men det finns ju en räddning och det är att låta Jesus komma in i våra hjärtan.  Om vi ställer oss till förfogande i tjänst för Kristus kommer vi verkligen att få uppleva livets mening.

 

Om vi inte känner Kristus handlar vi som om det här livet är allt vi har, medan det i själva verket bara är inledningen till evigheten.

 

Men det sätt vi som vi lever vårt korta liv på är avgörande för vår ställning i evigheten. För det vi samlar på jorden kan vi inte köpa evigt liv. Inte ens under högsta tänkbara sociala ställning kan vi förvärva åt oss evigt liv.

 

Därför borde människor värdera allt utifrån ett evighetsperspektiv.

 

/Anji

 

 

Av Anji - 22 maj 2019 23:55

 

I länken nedan kan du läsa en Pdf-fil om:  Kristendom och ny-kristendom. Du kan läsa om hur kristendomen idag avviker från klassisk kristendom. Vi behöver en återgång till budskapet om Jesus Kristus som Guds Son och världens ende Frälsare. Nykristendom, vad är det? Svar får du i artikeln.

 

FRÅN BIBELFOKUS:

 

http://media.bibelfokus.se/docs/Kristendom_nykristendom.pdf

 


F



I


H


E


T

 

/Anji

 

 

Av Anji - 21 maj 2019 00:00

 

 

Ps 86:12

Jag vill tacka dig, Herre,
min Gud, av hela mitt hjärta och ära ditt namn i evighet.
 

Jag var en av dem som inte trodde på att Gud kunde göra under, jag kände honom inte. MEN jag fick den stora nåden att få vara med om att han räddade mig från fördärvet och jag fick komma till honom och bli fri från svårigheter som jag inte hade klarat utan honom. Det var många år sedan jag sade ett ja till Jesus och frälsningen- jag kan aldrig ångra det. Det har varit jobbiga tider då jag lärt om från otroende till troende. Jag är mycket mycket tacksam. Sök honom och bli räddad för evigheten!

 

Ps 93:2
Din tron är fast grundad
från fordom tid, du är från evighet.
 
/Anji
 
 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards