Han  lever

Alla inlägg under november 2011

Av Anji - 27 november 2011 11:44

Fråga:
 


Det skulle vara intressant att höra dina tankar om det faktum att långt fler än kristna upplever Gud i sina liv.
Hur anser du att människor bör förhålla sig till varandras tro och livssyn? Det är väl knappast fruktbart att var
och en som haft en gudomlig upplevelse som förändrat livet för denne ska se just detta som utgångspunkt för
 giltig andras motsvarigheter av livet är? Eller? Jag tror att människor skulle ha mycket lättare att nå varandra
om de lyssnade till varandra såsom de själva vill bli lyssnade till. Alla i hela världen kanske inte behöver
JUST MIN tro, utan sin egen



Svar:
Hur kan de uppleva Gud i sina liv om de inte känner honom? Muslimer kan inte uppleva Gud, för deras s k Gud är Allah som är påhittad.
Likaså alla de andra religionerna- de är en stor bluff och påhittade av människor.
Man kan "acceptera" att en annan människa har en annan "tro" än en själv, men är man en kristen så vittnar man om Jesus och berättar om honom och berättar att tiden är kort innan Jesus kommer åter. Då säger man inte å så roligt, att du är buddhist.....
VAD är en gudomlig upplevelese? Kan man jämföra en upplevelse av Jesus som är Gud med en upplevelse av Buddha?  Tror inte det...
Det är klart att man skall sträva efter att förstå varandra, självklart, men vad skall man mer göra då?  JO, tala om SANNINGEN. Och sanningen i detta fallet är att Jesus lever och vi måste berätta, det är den plikten  vi fått av Jesus, det är en order.
HELA VÄRLDEN BEHÖVER JESUS, Precis just nu och för alltid, det finns ingen tid att förlora. Alla behöver lära känna Jesus, det gäller liv och död. himmele eller helvetet.


Fråga:
Hur hittar man vad gud valt för en och hur hittar man sin partner, vad står det om det i bibeln?
 
____
 
SVAR:
 

Gud stavas alltid med stort G.
Det står om äktenskapet i bibeln.  Matteus 19:1-12, Markus 10:1-12, läs noga dessa bibelställen, det bästa är att tro och be Gud att han vägleder.
 
/Anji

Av Anji - 25 november 2011 21:01

Jag har något moraliskt som jag brukar göra..och det är att tänka. Jag är ingen vidare bra medborgare för jag gillar att tänka som jag vill. Jag gör inte som jag blir tillsagd, de flesta gör som dom blir tillsagda på kommando Jag lever efter vissa regler, min första regel är att jag inte tror på något som min regering säger till mig. Jag tar inte heller media seriöst i detta land. Jag lyssnar inte på dom och jag tror inte uppriktigt på mitt land. Nu skulle jag vilja prata om saker som för oss samman, saker som pekar ut våra likheter istället för våra olikheter. För det är allt du hör om nu för tiden i landet, våra olikheter. Det är de media och pressen alltid pratar om.


Det är så överklassen styr alla i samhällen, de försöker splittra folket, det låter under- och mellanklassen slåss med varandra, så att de rika kan springa iväg med alla pengar. Enkla saker råkar fungera. Ni vet allt som är olikt, det är det som kommer att diskuteras, Ras, religion, etnisk bakgrund, jobb, inkomst, utbildning, social status, sexualitet. Allt de bara kan för att vi skall fortsätta slåss med varandra så att de sedan kan fortsätta gå till banken.


Vill ni veta hur jag definerar den ekonomiska sociala klassen i detta land, Överklassen behåller alla pengarna, men betalar ingen skatt, Mellanklassen betalar all skatt, gör allt arbete, och underklassen är bara för rädda av mellanklassen, för att de fortsätter visa upp sig med sina jobb. Politiker har traditionellt gömt sig bakom tre saker, Flaggan, bibeln och barnen. Inget barn får lämnas efter, det är sant, det var inte så längesedan ni ville ge barnen försprång, försprång, lämnas efter, men det finns en orsak till detta, det finns orsak varför utbildning suger, och det är samma orsak som aldrig kommer att bli återgärdad. Det kommer aldrig bli bättre, glöm det, var lycklig över det du har. För att ägarna av detta land vill inte det.


Jag pratar om dom riktiga ägarna, de rika, förmögna, de verkliga ägarna, de stora förmögna företagsägarna som kontrollerar allt, och är med i alla viktiga beslut, glöm bort politikerna, de är orevelanta, Politikerna är där för att du skall tro att du har valfrihet, det har du inte. Du har inget val. Du har ägare, de äger dig, de äger allt. De äger all mark, de äger och kontrollerar företagen, de äger senaten, kongressen och stadshuset. De kontrollerar i stort sett all information och nyheter som du får höra. De spenderar biljoner varje år, forskar och forskar för att få som de vill, vi vet vad dom vill ha. De vill ha mer för sig själva och färre åt andra. Men de dom inte vill ha är en befolkning invånare kapabla till kritiskt tänkande. De vill inte ha en välinformerad, välutbildad befolkning kapabla till kritiskt tänkande, de har dom inget intresse av, det hjälper inte dom, det är emot deras intresse. De dom vill ha är lydiga arbetare, lydiga arbetare.


Människor som precis är smarta nog för att underhålla maskinerna och ta hand om pappersarbetet, och dumma nog att acceptera jobben och dess dåliga lön med lägre timmar, indragna förmånser och begränsning av övertiden, och pensionen som försvinner lika fort som man vill hämta ut den, och nu kommer de efter era socialbidrag, de vill ha tillbaka allt. Så att dom kan ge det till sina kriminella kompisar på Wall Street. Och vet du vad, det kommer de att få de kommer att ta allt för eller senare, för att dom äger allt.


Det är en stor klubb och vet du vad, du är inte medlem. Du och jag är inte med i den stora klubben. Den största av kontroll...är när du tror att du är fri, när du igentligen blir fundamentalistiskt manipulerad och befallen. En form av diktatur är när du sitter i en fängelsecell där du kan se och röra stålrören, de andra är att du sitter i en cell utan att se något och tro att du är fri.


Vad mänskligheten lider av är mass-hypnos. Vi blir hypnotiserade av människor som de här, Nyhetsläsare, politiker, lärare, föreläsare. Vi är i ett land, i en värld styrd av otroligt sjuka människor. Kopplingen mellan vad som händer i världen och vad som verkligen händer i världen är så otroligt enormt. Den största hypnosen i jorden är en fyrkantig box i ett hörn av ett rum. Som hela tiden talar om för oss vad vi skall tro är verkligt.


Tell lie vision. Historiskt så har kontroll och politisk åsikt varit frimurarnas huvudvapen, få kontroll över länder och stater. När de väl tar kontroll över härskarna och över politikerna i ett land, så ändras lagarna och den politiska strukturen till deras dagordning. Hur som helst, att begränsa kroppen behöver inte oftast betyda att begränsa sinnet, men frimurarna uppfattar att deras plan över en globalt styre minskar betydligt när de måste få folkmassorna under dagordning, och det gör sig av med rivaler för att gynna deras mål.


Och det största hotet mot deras plan, som orsakar mer fara än någon armé eller lag, är hotet från ett fritt sinne. I följd för att eliminera detta hot och för att uppnå deras mål, började frimurare-orden sätta sitt största djärvaste plan i rörelse, den absoluta kontrollen över all mänskligt liv, ditt liv. Och de vapen som de använder mot er finns i era hem, underhåller er och era barn, och som i sin tur indoktrineras utan att du märker något.

Av Anji - 19 november 2011 18:11
















Av Anji - 9 november 2011 15:29

Inte kommit in på bloggen.


Jag undrar vad ni vill läsa om i bloggen. Några förslag?

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards