Han  lever

Alla inlägg under april 2019

Av Anji - 30 april 2019 20:41

Här är en video om Vatikanen – som säger att inom en snar framtid ska ”aliens” visa sig och bli välkomna som våra bröder! Påven säger att de kan döpas och bli kristna! De är fria från den ursprungliga synden och är i full gemenskap med Skaparen!!!

 

HUR tänker påven? Vad är detta? Ett skämt? Nej detta är på blodigt allvar och tillhör det som ska ske i de sista tiderna! Visste du det?
The Vatican is preparing the world’s 1.2 billion catholics for the imminent discovery of extraterrestrial life. Pope Francis has reportedly drafted a major statement about extraterrestrial life and its theological implications that is expected to be publicly released soon.

For article with references, go to: http://exopolitics.org/vatican-preparing-statement-on-extraterrestrial-life/

Vatican prepares for imminent discovery of extraterrestrial life (S02E16)

*

Vatikanen förbereder världens 1,2 miljarder katoliker för den förestående upptäckten av utomjordiskt liv. Påven Francis har enligt uppgift utarbetat ett stort uttalande om utomjordiskt liv och dess teologiska konsekvenser som förväntas bli offentligt släppt inom kort.

For article with references, go to: http://exopolitics.org/vatican-prepar…

Vatican prepares for imminent discovery of extraterrestrial life (S02E16)

 

Videon är inte ny men den är otroligt korkad.  Aliens finns inte, det är demoner som man framkallar. Akta dig för att tro på s k aliens.  Det finns mycket som vi inte ska ha att göra med.

 

/Anji

 

 


Av Anji - 28 april 2019 20:28

FALSKA PROFETER och FALSKA s k LÄRARE. DE JAGAR BARA PENGAR OCH BERÖMMELSE. HÅLL DIG UNDAN DEM!!!

BIBELORDET SÄGER:

1 Joh 4:1Mina älskade, tro inte varje ande, utan pröva om andarna kommer från Gud. Det finns ju många falska profeter som har gått ut i världen.

Det vimlar av dem i olika mega-församlingar och på olika andra ställen, lär dig känna igen dem!!

2 Pet 2:1Men det fanns också falska profeter bland folket, liksom det även bland er kommer att finnas falska lärare som smyger in förödande irrläror. De ska förneka den Herre som har friköpt dem och dra plötsligt fördärv över sig.
 

 

Gal 2:4

Det ville annars de falska bröder som hade nästlat sig in. De hade smugit sig in för att spionera på den frihet vi har i Kristus Jesus och göra oss till slavar.

 


/Anji

 

 

Av Anji - 27 april 2019 20:27


https://www.youtube.com/watch?v=fLuXx-uzQsQ   

tryck på länken o se video


1 Tim 4:1Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer några att avfalla från tron och följa villoandar och onda andars läror,

 

2 Tim 3:1Du ska veta att i de sista dagarna blir det svåra tider.

 

Heb 1:1

I forna tider talade Gud många gånger och på många sätt till fäderna genom profeterna,

 

Heb 9:26I så fall hade han varit tvungen att lida många gånger sedan världens skapelse. Men nu har han trätt fram en gång för alla vid tidernas slut för att genom sitt offer utplåna synden.

 

Heb 10:12Men Jesus har framburit ett enda syndoffer för alla tider, och han har sedan satt sig på Guds högra sida

 

Heb 11:20I tron gav Isak sin välsignelse åt Jakob och Esau för kommande tider.

 

1 Pet 1:20Han var utsedd redan före världens skapelse men har nu i dessa sista tider uppenbarats för er skull.

 

Judas 1:12De är skamfläckar vid era kärleksmåltider där de utan att skämmas festar tillsammans med er och tar för sig. De är moln utan regn som drivs bort av vindarna, de är träd utan frukt när hösten är inne, dubbelt döda och uppryckta med rötterna.

 

Upp 12:14Men kvinnan fick den stora örnens båda vingar för att flyga ut till sin plats i öknen, där hon skyddad från ormen får sitt uppehälle under en tid, tider och en halv tid.

 

Det finns mängder med fler bibelord, leta gärna i din bibel och läs om hur det är och hur det blir. Den som är frälst kommer att komma till himmelen en dag.

 

/Anji

 

Av Anji - 27 april 2019 00:43


A Ministry of Witchcraft | Todd White, Heidi Baker, John Bevere, Jesus School & More

Se videon och kolla upp vilka de är som säger sig vara Guds barn!

 

/Anji

 

Av Anji - 25 april 2019 23:29

Inspiration


Psalm Kapitel 3

 1 En psalm av David när han flydde för sin son Absalom✱.

 
  • 2 Herre, hur många är inte
  • mina fiender!
  • Många reser sig mot mig,
  • 3 många säger om min själ:
  • "Han får ingen frälsning
  • hos Gud." Sela✱
 
  • 4 Men du, Herre, är en sköld
  • runt omkring mig.
  • Du är min ära,
  • du lyfter mitt huvud.
  • 5 Jag ropar högt till Herren,
  • och han svarar mig
  • från sitt heliga berg. Sela
 
  • 6 Jag lade mig ner och somnade,
  • jag vaknade igen,
  • för Herren stöder mig.
  • 7 Jag fruktar inte tiotusen man
  • som omringar mig från alla håll.
 
  • 8 Res dig, Herre!
  • Fräls mig, min Gud!
  • Du slår alla mina fiender på kinden✱,
  • du krossar de gudlösas tänder.
  • 9 Frälsningen finns hos Herren.
  • Låt din välsignelse vila
  • över ditt folk! Sela


Av Anji - 24 april 2019 20:29

 

 

https://www.folkbibeln.org/jesu-liv-och-garning/ 

 

I denna länk kan du se Folkbibelns nya hemsida och läsa ur deras artiklar.

 

A (single) (young) (Christian) (mom) (wife-to-be) woman | fighting to live against the world


GLÖM INTE DESSA ORD I TEXTEN på Bilden.


 

LÄS GÄRNA:

 

 

    Bibelorden visar på VEM han är och HUR han visar människor att skriva vad han sagt ska stå.

 

Herrens Ande har talat genom mig…… 2 Sam 23:2


har varnat genom sina profeter…….. 2 Kung 17:13


ta en bokrulle och skriv mina ord…………. Jer 36:2


Herrens ord genom profeterna…………… Sak 7:12


förkunnar med ord som Anden lär……. 1 Kor 2:13


hela Skriften är utandad av Gud………. 2 Tim 3:16f


talat genom profeterna och Sonen……… Hebr 1:1f


inte genom egen utläggning……………. 2 Petr 1:20f


detta är Jesu Kristi uppenbarelse…………. Upp 1:1


skriv, dessa ord är sanna………………….. Upp 21:5-ö.

 


 

JESUS LEVER!

 

/Annie

 


Av Anji - 23 april 2019 20:20

Ge ditt liv till Kristus

 

Vittnesbörd av Keren Leon

http://www.midnattsropet.se/2015/09/ge-ditt-liv-till-kristus.html

Jag fick för ett par månader sedan en bok som heter 100 % för Kristus, (Basil Malof). Den boken talar om att ge sitt liv till Kristus med 100 procent, och inte 50 procent. I boken står det om hur människan gör när hon räknar procent, 100-1=99. Men när Gud räknar, så är 100-1=0. Om vi inte ger allt åt Gud, så vill han inte ha någonting. 


Vi måste ge Gud hela vårt hjärta. Vi måste ge Gud alla nycklar vi har. Varje litet hörn av vårt hjärta ska vara uppfyllt av Jesus. Han vill lära oss att förstå att livet vi lever  inte är vårt liv, utan hans liv, för det är han som har frälst oss. Han dog för oss på korset och gav oss nytt liv. När vi lever för Jesus ger vi honom hela vårt liv. 


Vi vet att det att vara en kristen kan vara en svår kamp. Men vår Gud är stor och mäktig. Han hjälper oss när vi är svaga; då får vi tro på honom och hålla oss nära honom och inte släppa taget. Jesus vill vara vår vän, och vi måste öppna och släppa in honom när han bankar på vår hjärtedörr. Då får vi öppna dörren för honom, tro på honom och hålla honom nära oss. 


Ett liv som kristen är inte en dans på rosor. Alla vet att det kommer väldigt svåra tider, men det är  så härligt att vara frälst och ha Jesus i sitt hjärta. Det är det bästa steget man kan ta; speciellt  när man är ung. Världen har ingenting att ge oss. Det världen kan ge  är mörker, ensamhet och depression. Men Jesus ger oss ljus, han ger oss nytt liv – och ett evigt liv! 


Vi har ett hopp om att någon gång kommer Jesus, och då får vi möta honom på skyarna, och då ska vi bo med honom för evigt. Vår längtan är att leva för honom, så att vi får se honom när han kommer tillbaka. Det här är bästa steget man någonsin kan ta, och jag är så tacksam över att Jesus har tagit bort mina synder, att han har frälst mig och gett mig nytt liv. Amen.

*

/Anji

Av Anji - 22 april 2019 18:24

Nytt liv:    

 

 Jesus ger oss det nya livet, och han är med och hjälper oss att bygga upp det nya. Under hans beskydd kan vi leva i trygghet och kärlek och förändring. Vi kan inte förändra detta själva, men med Jesu hjälp kan vi få våra liv på rätt köl.

 

Vi behöver inte se på våra brister och tro att inget kan ändras, för det kan det. Vi behöver titta på våra önskemål om ett annorlunda liv, ett liv i tro, hopp och kärlek. Vi behöver hjälp med att få detta nya till stånd och det är där som Jesus är den stora kraften. Amen.

 

Tyvärr är människor så rädda för ordet tro , så rädda för förändring, så rädda för att våga tro på Gud att de inte vågar ens att fråga Jesus om vem han är. Men vet du: Jag talar inte om att bli en religiös människa…. jag talar om att få ett nytt liv. Ett liv som blir glatt, bra på alla sätt och med en sjungande ton i hjärtat.

 

Förändrad på insidan.
Tyvärr är människor så förstockade och sovande och ointresserade av sitt eget bästa att de inte törs att fråga efter ett liv som sprudlar och sprakar av glädje. Jag kan inte göra så mycket mer än att fortsätta att vittna om Jesus, skriva och tala om vem han är. Det är mitt bidrag till människors nya liv. Amen.

”Jesus för världen givit sitt liv. Öppnade ögon, Herre, mig giv. Mig att förlossa, offrar han sig, Då han på korset dör och för mig.” / Ps. 519:1

 

/Anji

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards