Han  lever

Alla inlägg under april 2021

Av Anji - 30 april 2021 00:35

 

 

Ef 2:7

för att i kommande tider visa sin överväldigande rika nåd genom godhet mot oss i Kristus Jesus.
Kol 1:26den hemlighet som varit dold genom tider och generationer men nu har uppenbarats för hans heliga.
1 Thess 5:1När det gäller tider och stunder, bröder, behöver vi inte skriva till er.
1 Tim 4:1Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer några att avfalla från tron och följa villoandar och onda andars läror,
2 Tim 3:1Du ska veta att i de sista dagarna blir det svåra tider.
Apg 17:30Gud har länge haft överseende med okunnighetens tider, men nu befaller han alla människor överallt att omvända sig.
Rom 16:25Gud har makt att styrka er genom mitt evangelium och förkunnelsen om Jesus Kristus. Han har avslöjat den hemlighet som i oändliga tider varit dold


Läs bibeln o förstå vad som sker.

 

/Anji

Av Anji - 29 april 2021 01:14



Detta har jag sagt er för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var inte oroliga, jag har besegrat världen. – Joh 16:33

Kasta alla era bekymmer på honom, ty han sörjer för er. – 1 Pet 5:7

6 Han var till i Guds gestalt men räknade inte jämlikheten med Gud som segerbyte,7 utan utgav sig själv och tog en tjänares gestalt och blev människan lik.När han till det yttre hade blivit som en människa,8 ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden –döden på korset.9 Därför har Gud också upphöjt honom över allting och gett honom namnet över alla namn,✱10 för att i Jesu namn alla knän ska böjas,i himlen och på jorden och under jorden,11 och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är Herren,Gud Fadern till ära.

12 Därför, mina älskade, ni som alltid varit lydiga, inte bara när jag var hos er utan ännu mer nu när jag inte är hos er: arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, 13 för det är Gud som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja ska ske. 14 Gör allt utan att klaga och tveka 15 så att ni blir fläckfria och rena, Guds oskyldiga barn mitt i ett falskt och fördärvat släkte, där ni lyser som stjärnor i världen 16 när ni håller fast vid livets ord.Då blir ni en ära för mig på Kristi dag, att jag inte har kämpat förgäves eller arbetat förgäves. 17 Ja, även om mitt blod skulle utgjutas medan er tro bärs fram som ett offer är jag glad och gläds med er alla. 18 På samma sätt är ni glada och gläds med mig.

 

 

Love in Faith on Instagram: “She who kneels before God 🙋â€â™€ï¸ can stand anyone 🙌 We would be honored if you followed us @love.in.faith 💕 . . . . . . . #bibleverse…â€


/Anji

Av Anji - 28 april 2021 00:33

Quotes Of The Day  15 Photos  Famepace


Gud öppnar o stänger dörrar, allt för vårt bästa. BARA han vet VAD vi behöver.


/Anji

Av Anji - 26 april 2021 23:58

Kan vara ett mem av text där det står ”YOU WILL ALWAYS FIND WEAK MEN IN A CROWD AHAB ELIJAH BUT STRONG MEN WALK ALONE”



Orkar du gå ensam med Gud? Orkar du ta fighterna? Orkar du be och prisa och tacka och tro på mirakel?

Det gjorde bibelns människor, de gick ensamma många gånger. De klarade av sin kallelse!!  Vi som tror är inga förlorare, Gud har redan vunnit  - allt  ...........

 

 

/Anji

Av Anji - 23 april 2021 23:40



Guds beskydd. Guds kärlek. Gå med Gud.


Ps 17:8Bevara mig som din ögonsten, beskydda mig i dina vingars skugga
Ps 18:12Han gjorde mörker till sitt skydd, till sin hydda runt omkring honom: mörka vatten, tjocka moln.
Ps 27:5Han gömmer mig i sin hydda på olyckans dag, han beskyddar mig i sitt tält, han för mig upp på klippan.
Ps 31:5du ska lossa mig ur nätet de lagt ut för mig, för du är mitt beskydd.
Ps 31:21Du tar dem i ditt ansiktes beskydd mot människors intriger, du gömmer dem i din hydda undan elaka tungor.
Ps 32:7Du är mitt beskydd, du bevarar mig från nöd, du omger mig med frälsningens jubel. Sela
Ps 35:2Grip sköld och skydd och kom till min hjälp,


Ps 55:9Jag skulle skynda mig att söka skydd mot vinande vind och storm.
Ps 59:2Rädda mig, min Gud, från mina fiender, beskydda mig från mina motståndare!
Ps 64:2Gud, hör min röst när jag klagar, skydda mitt liv från fiendens hot!
Ps 69:30Men jag är plågad och lider. Gud, låt din frälsning skydda mig!
Ps 80:16Skydda vad din högra hand har planterat, den son du har fostrat åt dig


SÖK GUD.

 



 

 

/Anji

2021 · TRO · Trygghet
Av Anji - 21 april 2021 19:18


The term "Synagogue of Satan" is a term which the Lord Jesus Christ used twice in the book of Revelation, and it is something that we need to be aware of. The Lord did not hesitate to associate false believers with our adversary Satan, and therefore the true minister of Jesus Christ should not hold back that same truth to please any group of people. It is very important also that you notice the Lord used that term when he addressed certain churches in the book of Revelation. Every Jewish person (and all Gentiles) must be born again of the Spirit or they will NEVER enter the Kingdom of God, and ultimately Heaven. Every person in this world of ours was born physically (of the flesh) into this world, but they must also be "born again" spiritually to enter the true Kingdom of God! This is where the rubber meets the road. The Jewish people somehow believe that they are God's chosen people, even though they reject the Son whom he sent to them! That is called spiritual insanity! The Lord Jesus Christ is the great equalizer and he let them know that they needed to be born again just like every body else! Those who refuse to believe that Jesus Christ was sent from Heaven above, and that he is in truth, the Son of God, and the Messiah, are of anti-Christ spirit according to the scriptures.   /SOUL REFUGE
/Anji
 
 
Av Anji - 21 april 2021 00:08

 

Den som tror på Gud har LIVET

 

2 Kor 3:17 Herren är Anden, och där Herrens Ande är, där är frihet.
Gal 5:1 Till denna frihet har Kristus gjort oss fria. Stå därför fasta och låt er inte tvingas in under slavoket igen.
Jakob 1:25 Den som däremot blickar in i frihetens fullkomliga lag och blir kvar i den, inte som en glömsk hörare utan som en verklig görare, han blir salig i det han gör.
1 Pet 2:16 Ni är fria, men använd inte friheten som täckmantel för det onda utan för att tjäna Gud.
2 Pet 2:19 De lovar dem frihet men är själva slavar under fördärvet, för det man besegras av är man slav under.

 


/Anji

 

    

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards