Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Vittnesbörd

Av Anji - 2 augusti 2023 22:05

FRÅN  https://midnattsropet.se/appell-vittnesbord-insandare/nar-jesus-forvandlade-var-familj/


När Jesus förvandlade vår familj!
202104, Tore Björklund

Vittnesbörd av Tore Björklund


Kommer ihåg hur min familj kom till tro på Jesus och började följa honom. Det var i början av 70-talet och jag var ungefär tio år. Hemma var det kaotiskt och mamma var mycket sjuk med njurar som var helt slut och som läkarna hade dömt ut. Pappa slet och var orolig i ett totalt hopplöst läge.

 

Den unge pojken till höger på bilden är Tore då han döptes till Kristus, 13 år gammal under konferensen i Malmköping 1975.  /Bild i LÄNK


Så såg de i en tidning om ett väckelsemöte där man bad för sjuka. Mina föräldrar såg ingen utväg så detta måste testas. Jag kommer ihåg att mitt under predikan avbryter predikanten plötsligt och säger: – Här sitter någon som har problem med sina njurar, om du tackar Jesus nu så blir du frisk! Mamma gjorde det ; hon tackade Jesus.

 

Två veckor senare gick mamma till läkaren och han sa att det måste ha skett ett mirakel. Mamma var frisk och genom detta mirakel så blev mamma, pappa och min syster frälsta. Detta skakade om många människor i vår närhet och även mig.

Ungefär tre år senare blev det så att jag följde med mina föräldrar på ett väckelsemöte i Lilla Edet. Där fick jag höra människor som vittnade och sjöng om Jesus och det tog tag i mitt hjärta. Jag kände att jag var en syndare som behövde få förlåtelse, så jag överlämnade mitt liv till Jesus. Han mötte mig och jag fick börja följa honom.

 

Minns också dopets väg några månader senare. Vilken kamp jag hade när vi gick ner till sjön i Malmköping och alla sjöng: ”Har du mod att följa Jesus och ta steget riktigt ut?” Jag fick ta detta steg på bibelns grund och begrava mitt gamla liv och sedan uppstå till en ny skapelse. Nu lever jag inte ett meningslöst liv i denna förgängliga värld utan har gått från död till liv och är medborgare i himmelens rike. Det har aldrig försvunnit trots att det har gått upp och ner genom livet.

 

Nu är frågan: Hur är det med dig? Jesus dog på ett kors också för dig. Han kallar dig att komma och bli hans. Jesus säger: Kom och följ mig. Han är den gode herden som söker efter just dig. Han vill inte att någon människa ska gå förlorad. Jesus älskar dig.

 

-----------------

Vågar du följa JESUS? Jag hoppas det, det är tufft men enda vägen.

 

/Anji

 

 

Av Anji - 8 december 2021 21:46

 

 

Denna länk nedan handlar om biverkningar från vaccin. En man berättar om de händelser som han fått reda på och som är otroligt otäcka.  t o m död. Rickard A.  Länge sedan den 22 augusti, om 41 vänner som berättar om misstänkta allvarliga biverkningar och dödsfall ifrån K0VID-injektioner;

 

https://gospel.jesuslever.eu/berattelser-om-biverkningar-av-injektionfran-frisk-till-dod-vad-sker/

 

Skrämmande ja.

 

/Anji

    

Av Anji - 5 augusti 2021 21:46

DU FÅR BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN MED DITT LIV!

Vittnesbörd av Gertrud Johansson https://midnattsropet.se/midnattsropet/du-far-borja-om-fran-borjan-med-di/


Jesus ska komma, säger vi som är kristna. Vi tror som det står att han ska komma och hämta de sina, de som hör honom till. Du kan få komma med i den skaran som ”hör honom till”, för det står att var och en som tog emot honom, gav han makt att bli Guds barn. Det gäller för var och en som tar emot honom. Du måste lyssna till evangelium som förmedlas till dig. Evangelium betyder ett glatt budskap, ett budskap om att det finns frälsning. Jesus har redan berett den frälsning du behöver för att bli född på nytt och tillhöra honom. 
Det finns en sång med ett fantastiskt budskap som jag skulle vilja läsa för dig. Det handlar om att du kan få så oerhört nära kontakt med Jesus, så att du kan tala med honom varje dag. Du kan ha en förtrolig kontakt med Jesus, så att han hjälper dig, minut för minut, stund för stund varje dag.
Det står så här:


Evad dig möter, käre vän, här på din vandringsstig, O, säg det då till Frälsaren, nog vill han hjälpa dig. 

Och det skall ske, att vem som helst, Av Herren nåd begär, Skall från all synd och nöd bli frälst, Och vara, där han är.


Är det inte fantastiskt? Och så står det vidare:


Om du av vänner misskänd är, om världen dig beler. Din Frälsare är likväl när, och lyssnar när du ber.

Och har du varit barn en tid åt Gud i himmelen, Men nu förlorat Jesu frid, o kom, kom hem igen!

Om du har synd och brott i mängd, om du är hård och kall, Om nådens dörr och synes stängd, så bed i alla fall! 

Och om du ej kan bedja så förträffligt som du vill, Så kan du bedja barnsligt då, din Fader lyssnar till. 


Det här förhållandet kan du få komma in i. Att bli så nära Jesus att du kan tala med Honom om allting, vad det än är. Och han kan tvätta bort all synd du upplever att du har i ditt liv. Han kan ta hand om de där problemen du tror är så stora och svåra att det inte går för dig att bli frälst. Han kan ta hand om ditt liv och göra något nytt av det. Det står så här i Bibeln, att man blir född på nytt när man tar emot honom. Och därför får du börja om från början med ditt liv. Ett helt nytt liv, som han ger kraft till att leva från stund till stund och dag till dag. Så ta emot honom just nu, idag! Bed till Jesus, som det står i den här sången. Tala med honom om precis hur det är. Han kommer att möta dig och göra något av ditt liv. Han kommer att förvandla det, så att du knappt kan tro att det är sant – men det är det! 
Jag är så glad att få förmedla detta glada budskap till dig. Du behöver bli frälst, du behöver också känna denna närhet till Jesus och vara redo när han kommer. Han kommer mycket snart, och vi som tillhör honom vill hjälpa dig in på vägen att bli född på nytt och få detta hopp som vi äger! Amen. PUBLICERAT I MIDNATTSROPET

 

 

/Anji

Av Anji - 4 april 2021 00:28


-Jesus måste finnas med i allt!

Då kommer vi att upptäcka att ju mera vi pratar med andra människor om vem Jesus är, desto mera välsignelser får vi också själva erfara.

 

Vittnesbörd av Örjan Wallin

 

Jag förundras mer och mer över vad Jesus gör, ja, vad han gör med oss i vårt innersta. Hur han leder oss fastän vi inte riktigt förstår det. Mycket tokigt och dumt kan hända. Det är mycket man kan råka ut för som människa i form av lidande och svårigheter. Man kan fråga sig: – Gud, varför? -Jesus, varför? Istället för att bara slappna av i att konstatera ”jamen, jag vilar ju i Guds hand”.

 

Allt kommer att samverka i något väldigt bra om jag går i tro att Jesus faktiskt tar hand om mitt liv. Jesus, du tar hand om mig, du tar hand om fortsättningen, du tar hand om min familj. Du finns där. Det enda som hindrar mig att vila i detta är att jag själv säger: -Nej Jesus, jag vill nog inte riktigt vara med dig! Eller att jag kanske låter mig luras av andra kristna, och att vi tillsammans börjar vandra bort från korset. Nej, låt oss se på Jesus och fästa blicken på korset; följa Jesus och lita på honom.

När vi börjar vår vandring ser vi plötsligt en och annan av dem som tidigare var med på vägen gå åt ett annat håll.

 

Sakta, sakta börjar jag då kanske även själv att vända mig åt samma håll, och plötsligt har jag börjat vandra på den andra vägen bort. Det är så viktigt för församlingen och det är så viktigt för mig som kristen att alltid se på Jesus. Att alltid ha blicken riktad mot honom, så att jag märker om jag börjar svänga av. Det kan då vara svårare att se Jesus, och var det måhända länge sedan jag väntade på honom och pratade med honom? Jag är på väg, men plötsligt är jag på väg åt ett annat håll.

 

Det är sådant som skadar den kristna gemenskapen, och det skadar församlingen. Allt flera luras att gå bort ifrån Jesus. Man slutar prata om hur härligt det är att komma närmare Jesus, och istället funderar man över hur långt bort man kan komma ifrån honom men ändå finnas i hans närhet.

Vi sjunger i en sång: ”O Jesus, för dig vill jag öppna mitt hjärta, i tro ta emot av de skatter du ger, och sedan ge ut, ty ju mera jag giver, så strömmar välsignelsens flod ännu mer.”
Jag får inga skatter av honom om jag inte går i tro på honom och satsar allt på honom. Om jag inte överlåter allt till honom finns det inga skatter eller välsignelser att få.



”Och sedan ge ut …” för ju mera jag ger ut och talar om Jesus – desto mer välsignelser, ja till och med floder av välsignelser kommer då ner över mig.
Det finns många kristna människor runt om i våra församlingar som inte har förstått det här, trots att man varit med i kyrkan så många, många år. På sätt och vis är det kanske det som är felet – man har varit med och varit med, och det har blivit en social gemenskap, och till slut tänker man inte längre på vad det egentligen är att vara kristen. Jesus Kristus är det viktiga! Men man börjar släppa på det och börjar tycka att den fina gemenskapen är det viktiga och det är därför man är med i församlingen. – Vi gör roliga saker också, och det är så trevligt att få träffa den och den … det är därför jag är med i församlingen.



I församlingen är vi för att tillsammans hämta kraft ifrån Jesus, för att fortsätta förmedla evangelium ut till andra människor. Då kommer vi att upptäcka att ju mera vi pratar med andra människor om vem Jesus är, desto mera välsignelser får vi också själva erfara.Tack Jesus, för att det finns så mycket kraft i dig, så mycket kärlek i dig, och att du vill leda oss på vägen fram till dig. Tack för att du vill att vi ska leva så nära dig som möjligt, så att du kan ge oss av dina välsignelser, och att vi får gå ledda av dig och att livet fylls på med upplevelser som du kommer med.

 

Amen. 

 

 https://midnattsropet.se/midnattsropet/jesus-maste-finnas-med-i-allt/

 

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 4 mars 2021 23:57


From Satan To Christ - Doug Buchanan's testimony...

I was raised Mormon, in an abusive household. It seemed boring and lifeless to me, and I couldn’t respect a religion my abusive father belonged to.

Growing up, I had emotional,...
 - Read More...Testimony/Vittnesbörd

 

 

https://www.kingjamesbibleonline.org/testimony_freedom-in-christ/

 

 

 

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 30 december 2020 19:58

 

Jesu frid i mitt liv

 

 

   

 

Firar du nyår som ett tecken på att det ska bli bättre?


Jag firar inte nyår mer än att jag tycker att det ska bli skönt att 2020 är SLUT snart!


Det var inget bra år--- jo! på bönesidann var det utmärkt-   bönesvaren kom äntligen efter MÅNGA år.

 

Nytt för mig är en ny boplats, och nytt är allt som kommer med det.

 

Nytt för mig är att lidandet tog mig fram i BÖN, på ett underbart sätt och att jag verkligen förstår att Gud var den som ledde ALLT i mitt liv till det BÄSTA, trots svåra saker.

 

Jag är så glad att få vara med JESUS !!!

 

Tack Jesus för allt du är och för allt du gjort för mig!

 

/Anji

 

 



Av Anji - 23 december 2020 19:50


 

 

Denna flyttning till ny bostad och bättre av allting är det bästa hittills på 15 år.

 

Det är ett märkligt mirakel som har skett och med allt vad denna flyttning betyder i form av bättre  av allt.

 

Tänk vad Gud är god som låter en människa lida vissa tider, vara hungrig vissa tider, vara enbart ensam vissa tider............ allt efter HANS vilja.

 

 

När jag blev frälst/tog emot Jesus, så visste jag inte alls vad som skulle ske

 

framöver och nu ser jag tillbaka och se HANS HAND ÖVER MITT LIV!

 

Min HERRE, ja Gud, har gjort märkliga underbara ting i mitt liv! 

 

Jag kallar inte detta för seger jag kallar det för NÅD!

 

 

 

     


/Anji

Av Anji - 5 december 2020 20:04


Åter till Ordet och bönen!


Vittnesbörd av Ragnar Sjöberg

 

*

Det är underbart att Herren verkar ibland oss. Katoliceringen har blivit så populär i kristenheten att man måste ha radband och Maria-statyetter, osv. Någon frågade om Jehovas vittnen och Islam, om det inte är lika farligt. När det gäller dem är det mer uppenbart att det är villoläror.
I katolicismen är det så mycket som är lika sanningen, men det är inte sanningen. Mycket i själva läran är samma sak, men praktiseras på ett helt annat sätt. Det farliga med katolicismen är också att det finns så mycket storslagna ritualer; kören sjunger pampigt och det tilltalar den naturliga människan. Det är farligt för det fångar den naturliga människan, som tror att det är andligt. Den naturliga och själiska människan är främmande för det som hör Guds ande till. Ännu en fara är att kyrkan tar hand om individens frälsning, man behöver inte tänka på den själv. Är man italienare eller fransman är man katolik av tradition, man har inte valt att bli det då man växt upp i det sammanhanget. Man har väldig respekt för kyrkan, men den personliga frälsningen är man främmande för.


Bibeln säger att vi själva måste ta emot Jesus som frälsare och uppleva pånyttfödelse och frälsning. Det har blivit så populärt med radband och frälsarkrans. Det är mycket fina tankar, men man är främmande för blodet och försoningen. Jesus finns inte med. Det är filosofier och mänsklig visdoms höga ord. Bakom all sådan falsk religion står själafienden.

 

Satan är nämligen religiös. Han har ingenting emot religion, men det ska vara bort ifrån all frälsning och sann gudsuppenbarelse. Där Gud verkar uppenbarar han sin vilja. Man förstår Guds Ord när det uppenbaras genom Guds Andes ledning. Sann tro på Gud, den tro som övervinner, är inte förnuftstro och mänsklig tro. Det är tro som Herren uppenbarar i sitt ord om sanningen.



Må vi vara vakna för att inte intas av det som ser tjusigt ut för människan. Det kan vara till fördärv. Vi läser i historien om hur katolska kyrkan har åstadkommit grymheter; fruktansvärda saker under århundradenas lopp. Den stora skökans synder når ända upp till himlen, står det i Bibeln. Det står också: ”Dragen ut ifrån henne, I mitt folk, så att I icke gören eder delaktiga i hennes synder” (Upp 18:4). Det är viktigt att inte låta sig besmittas av sådant som kan se bra ut för människan, men som inte är äkta.

 

 

Det som behövs är en förnyelse av det andliga livet; en återgång till Ordet och bönen. Jag har hört om att det finns grupper som börjar samlas igen omkring Ordet, bönen och Jesus. Inte omkring stjärnor och idoler, utan omkring Jesus. Då får man uppleva att han möter oss i våra hjärtan till frälsning och förvandling. Herren vill ingen syndares död, han vill inte att någon ska förgås, utan att människor ska bli frälsta. En del säger att Gud är kärlekslös som dömer människor till helvetet. Det är människan som bereder sin evighet. Herren vill frälsa alla. Egentligen är världen frälst genom vad Jesus har gjort, men det måste tas emot i tro. Katolicismen har mycket gärningslära; man ska göra goda gärningar. Men trons grund är inte goda gärningar, trons grund är att tro på Jesus Kristus, och då kommer goda gärningar som följd av det.


Det är underbart att märka att flera samlas omkring Ordet och bönen, då kan Herren få verka. Lewi Pethrus sa en gång att om han fått börja om igen, skulle han börja med en liten grupp på 20-30 personer på mötena och predika evangelium. Då får Ordet verka genom den helige Andes kraft och smörjelse. Gud välsigne er alla att få uppleva en underbar och mäktig förnyelse, och att Jesus blir ärad och upphöjd, och han får bli stor ibland oss.



Snart är han här, och det vet vi att det är förutsagt att det ska gå ut en massa förförelser i världen. Förförande andar. Det är det farligaste. Inte motstånd, för det vet vi vad det innebär, men förförelse. Må vi alla vara vakna så att vi inte grips av sådant. Må vi hellre gripas av Guds helige Ande till frälsning, förnyelse och förvandling. Gud välsigne er alla. I Jesu namn. Amen.

 

Från

 

 http://www.midnattsropet.se/2014/11/ater-till-ordet-och-bonen.html

 

 

 

 

Ja det finnns EVIGT LIV att få!

 

Day 18- The Promise of Eternal Life // Jesus said to her,


/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards