Han  lever

Alla inlägg under maj 2018

Av Anji - 31 maj 2018 10:12

 

 

Du som frälst, d v s  troende kristen har att sträva efter seger, se nedan:

Johannes Uppenbarelsebok 2:26-27 handlar om att:  26 Den som segrar och håller fast vid mina gärningar ända till slutet, honom skall jag ge makt över folken, 27 och han skall styra dem med järnspira, liksom man krossar lerkärl, 

 

Jesus säger att alla de som segrar (de som förblir trofasta till slutet och fortsätter att behaga honom) kommer att härska över fienden och regera med Jesus  medan han dömer det onda.

 

Vi kommer att ta aktiv del i Guds dom över ondskan, då alla hans fiender ska ”krossas som en lerkruka” (se även  Ps 2:8-9;   Jesaja 30:14;  Jeremia 19:11,  1 Kor 6:2-3; Johannes Uppenbarelsebok 12:5;  19:15;  20:3-4 angående Guds dom).

 

Fråga:

Vad gör då den som inte tror, den som inte är frälst, den som inte älskar Jesus och följer honom ända till slutet? Ja för den personen går det inte bra säger Jesus. Den går under.  Sök Jesus medan tid är! 

 

/Anji

 

 

 

 

Av Anji - 30 maj 2018 23:50

Prophecy of economic crash, deep recession, european and japanese economic crash,and push for single global currency following a global economic crash. Prior to Ron Paul, Peter Schiff, Gerald Celente David Wilkerson was prophesying rapid gold and silver rallies and global inflation. He also predicts a Japanese Earthquake (Fukoshima) prior to a massive American Earthquake (how long prior is not mentioned)

 

 

/Anji


Av Anji - 27 maj 2018 17:39

 

 

 

Frälsning är ett stort ord, och många människor vet inte riktigt vad det innebär eller vad som väntas dem vid ett Guds berörande. Det finns mycket att säga, men egentligen så måste ju detta upplevas, Gud måste bli levande i människors hjärtan.

 

Den förvandlingen vi genomgår då Guds Nåd har hjälpt oss till livet i frälsningen, det är enbart hans verk, inte vårt. Det verk inuti som han åstadkommer är en gåva så stor så det finns egentligen inte det perfekta ordet mer än FRID och LIV att säga.

 

 

Den friden går utanpå allt. Detta vill han ge alla. Men så få tar emot. Det kanske är dags för dig som läser nu och som undrar varför och hur jag kan prata om FRID, det är kanske dags att ta emot just: FRID. Du kanske inte känner frid just nu, utan är i kaos. Någon sa: Kaos är granne med Gud.

Eftersom jag själv levt i kaos så vet jag hur Gud kan ge Frid. Så luta dig emot Guds ord och ta emot hans verk i ditt liv.Du kan läsa här på sidan mer om frälsning m m.

 

Jag önskar mina läsare allt gott och Guds Frid.

Amen säger jag er: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in. Mark. 10:15

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 23 maj 2018 23:50


Världen är inte skön, världen är inte fri. Den är i fångenskap. 

 Men! -Jesus gör människor fria!

 

 

/Anji

Av Anji - 21 maj 2018 01:09

 

*Jesus kär, min farkost styr Över hav, där stormen gnyr! Dolda skär där hota mig, Vilda vågor resa sig. Du vet bäst, hur vägen bär. Styr min farkost, Jesus kär!*

 

Jesus har lärt mig att lita till honom till 100%, det har inte varit lätt, det har många gånger varit svårt att tro på en morgondag…och förstå att Jesus är Herre, men så är det: JESUS ÄR HERRE!

 

Luk 6:46Men varför ropen I till mig: ‘Herre, Herre’, och gören dock icke vad jag säger?

Luk 6:47Var och en som kommer till mig och hör mina ord och gör efter dem, vem han är lik, det skall jag visa eder.

Luk 6:48Han är lik en man som ville bygga ett hus och som då grävde djupt och lade dess grund på hälleberget. När sedan översvämning kom, störtade sig vattenströmmen mot det huset, men den förmådde dock icke skaka det, eftersom det var så byggt.
Luk 6:49Men den som hör och icke gör, han är lik en man som byggde ett hus på blotta jorden, utan att lägga någon grund. Och vattenströmmen störtade sig emot det, och strax föll det samman, och det husets fall blev stort.”

 

Att lyda Gud och lita på honom är som ett husbygge som man byggt på stadig grund.

Se till att du byggt ditt liv på Jesus Kristus!

 

/Anji

 

 

Av Anji - 19 maj 2018 10:23

Plan but never have the plan so defined that when it comes to fruition and it is not perfect, you cannot be content.  …….förmaningar kommer ofta från religiösa människor som INTE har lidit tillräckligt för att kunna förstå VAD STOR SORG och LIDANDE är.

TRO på Gud är verkligen en mycket komplicerad sak!

 

Tro är att verkligen tro på att han finns. MEN det finns fler komplicerade saker inom TRO-aspekten, och det är när människor tror att man INTE TROR, och det är då för att man uppför sig konstigt, (ser inte strålande lycklig ut) och det gör man för att man TROR och HOPPAS på det man inte kan se men man tror på det GUD HAR SAGT i SITT ORD.

 

HUR kan man då vara ledsen och förtvivlad och nere och arg och ‘knäckt’ ??? Man är  ju en troende och tror att Gud kan allt, då kan man ju inte vara förtvivlad? eller??? En frälst troende får ju knappast andas om att den är FÖRTVIVLAD och otroligt ledsen och rädd? Det är för att man BARA är en människa, så liten så liten!

Människor har knepiga idéer om att den som säger sig lita på Gud/Jesus är UTAN BEKYMMER! och det är jag sååå trött på.

 

....... fortfarande LITAR jag på Gud och ropar enträget om hjälp. Har jag lärt mig något av allt det hemska som skett och sker?  JA, ATT LITA på Gud!

 

 

/Anji

TRO
Av Anji - 17 maj 2018 10:51


Lär känna Jesus.       

 

Att lära känna Jesus, det kan alla göra. Men inte alla vill det, det vet vi ju. Är du nyfiken på vem Jesus är, så fråga honom om det. Jag skriver att Jesus ÄR, inte att han var, jag skriver så pga han lever idag.

 

Jesus hade ingen lyxvilla, och massor med pengar. Han hade heller inga kreditkort eller en dator där han spred nyheterna om riket. Han hade heller ingen mänsklig position eller några fallskärmsavtal. Han vara ”bara” Jesus Kristus, Guds Son.

 

Han gick omkring i städerna och byarna, predikade, helade människor, tröstade och var en genomgod människa. Han säger vem han är genom orden:

 

”Herrens Ande är över mig, ty han har smort mig till att frambära ett glädjebud till de fattiga. Han har sänt mig att förkunna befrielse för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna året som Herren har valt.” /Luk 4:18-19

 

I världen var han snickarpojken Josefs son, men han var och är ändå Messias, jordens Herre och skapare!

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 14 maj 2018 08:29


 

 

-När man möter Jesus och förstår VEM han ÄR och VEM man själv kan få bli, då är man på väg att förändras. När man sagt ett Ja och blivit frälst och förstår allvaret i att bli en troende kristen, ja då är det dags att tänka över vad det innebär och hur förändringen ska gå till.

 

Förklaring:

-Man kan gråta av hela sitt hjärta eller man kan gråta krokodiltårar och sedan fortsätta att leva ett syndigt liv. MEN man kan också få den förändring som är NÖDVÄNDIG för att leva som en troende frälst människa.

-MÅNGA MÅNGA KALLAR sig Kristna, men de vet tydligen inte vad ordet betyder. ATT VARA EN KRISTEN är att FÖLJA JESUS.

 

-När människor säger att de MINSANN är Kristna då brukar jag fråga: FÖLJER DU JESUS? ÄLSKAR DU JESUS? HAR DU SAGT ETT JAG TILL JESUS? Är du döpt till Kristus? Är du med honom och följer hans ord?

 

-Man brukar få ett svar som låter så som: Jag går minsann i kyrkan och jag följer buden.   Följer ALLA buden?  Gör jag det själv? Ja det tror jag nog, för jag mördar inte och stjäl inte och ljuger inte och…..följer tydligen de andra buden också.. att älska Jesus.  /Bli förändrad

 

/Anji

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards