Han  lever

Alla inlägg under juli 2012

Av Anji - 31 juli 2012 08:28

Även om du kommer att misslyckas och synda många gånger ses du inte som ett misslyckande i Herrens ögon. Han uppmuntrar dig att börja om, lär av dina misstag (synder) och göra bättre nästa gång. Du kan inte undvika att synda som men han förstår dina svagheter. Han kommer att vara nöjd så länge du fortsätter att försöka leva ett bättre liv, oavsett hur ofta du faller.

Av Anji - 27 juli 2012 07:57

Idag är Guds budskap till dig att ta ett djupt andetag och inse att du är exakt var du ska vara just nu. Dra ned livgivande friska luften av Guds nåd i dina lungor och gå vidare med all den kunskap hos den som vet exakt var de står i detta universum.Han vet allt om dig och har en plan för ditt liv, glöm inte bort det när det känns motigt att fortsätta. Du är bra som du är, och Gud älskar dig precis som du är eftersom du är skapad tills han avbild.

Av Anji - 25 juli 2012 05:48

Idag är Guds budskap till dig att tålamod är en av de bästa gåvorna du kan ge till andra och till dig själv. Har inte bråttom genom livet, det går fort nog som det är. ibland för livet dig på en omväg. Använd dessa stunder att se saker du skulle ha missat hade du varit kvar på din planerade rutt. Du kanske tycker att det är de bästa delarna av din resa.

Låt Gud vara din GPS så kommer du att hitta rätt, vägarna är inte alltid fria från hinder, men med Guds hjälp så kommer du fram, du kommer förbi hindrena och du kommer genast in på den rätta vägen. Svårigheterna och prövningarna vi får kan vara svåra, långa, uttröttande och väldigt jobbiga. Men kom ihåg att Gud alltid har en utväg, om du sträcker dig efter honom och aldrig släpper så skall du se att du orkar lite mer, lite längre och att du kommer segra. Utan Gud är vi ingenting, utan honom har vi ingenting, utan honom kommer vi inte orka ta oss igenom det som livet sätter oss på prov av. Låt Gud bli din styrka, låt din svaghet bli att be om hjälp. Att be om hjälp är inget fel på, ensam är inte stark, Gud vet vad vi behöver, Gud vet vad vi kommer gå igenom, han vet vad du klarar av, han vet när du inte orkar mera, det är då han bär dig, låter dig vila och pusta ut och förbli i hans kärlek. Låt dig inte luras av satan att få dig på fall, Gud är din styrka och ditt ljus.

 

Jesus here I am
Take everything

Take the pain inside
Take the brokenness
Don't stop til there's nothing left
My arrogance
My pride
The loss of innocence
Jesus, take everything
I'm singing You this song
I'm waiting at the cross
And all the world holds dear
I count it all as loss
For the sake of knowing You
For the glory of Your name
To know the lasting joy
Even sharing in Your pain

Av Anji - 24 juli 2012 11:07

Låt Hans ljus skina på dig idag och var

 

välsignad

 

i Herren, låt Han bli din lovsång idag.

 

Kom ihåg att du inte är ensam.

 

Han är med dig.

 

Han ser dig.

 

Han lyssnar.

 

 

Du är älskad!

Av Anji - 22 juli 2012 18:54

En annan dag som går förlorad. Ett ögonblick. Jag kan känna dina armar av hopp och nåd, jag håller hårt jag kan.
Ett löfte, du är nära, Din kärlek misslyckas aldrig.


Så ta mitt själviska hjärta, jag vill ge allt till dig, jag har slösat bort så mycket tid.

Smält bort det som inte är av dig i oss. Jag vill lära känna dig mer, så djupare än vad jag gör. Fullständigt ohämmad. Jag skall ge mitt liv till dig varje dag.
Jag är desperat för dig
Forma mitt hjärta i själva bilden av vad jag är.


Jag ska ge bort mitt liv, varje dag till dig. Ett pris så liten för vad Du gav för oss.

Sen inser jag att jag är fortfarande lera, Och detta stycke som är formas, Kommer att vara en skönhet du skapar.
Jag är ingenting utan din kärlek
Jag är ovärdigt men din döden har varit tillräckligt.
Men jag känner att jag har fått så mycket så jag tackar dig, Jag tackar Dig.


Jag skulle klara av dagens problem om det inte vorre för din nåd. Ibland kan jag vänta länge innan jag somnar, jag längtar efter dina ord, längtar efter morgondagen. Jag är tacksam för varje andetag jag får.

När jag känner mig all min skam, Du kommer inte låta det stanna,
Jag seglar bort till Din kärlek
Jag tar varje dag,
För att ge bort mitt liv,
Det är det enda sättet jag vet

Jag är ingenting utan din kärlek.
Jag är ovärdigt men din död har varit tillräckligt.




Du är mitt allt.

Av Anji - 17 juli 2012 18:07

Idag är Guds budskap till dig att göra det mesta av din tid på jorden. Kunna se tillbaka på din dag med tillfredsställelse när du lägger ner huvudet på kudden för att sova. Tänk på de relationer du finslipat, de samtal du hade, liv du kanske har förändrat, och hur det hela kan ha ändrat dig. Det var väl använd tid. Se inte tillbaka på det som varit utan se framåt, sätt blicken rakt fram och gå med i Jesu fotspår och lär dig av dina misstag så kan du använda det för att hjälpa andra senare i livet. Du är värdefull och älskad, din tid på jorden är viktig för andra. Du är satt på jorden för en mening som du kanske inte har en aning om än, men det kommer Gud visa dig, även om du inte ser vägen så får vi tro och hoppas och låt Gud leda dig i allt du gör. Även när det är svårt så är Gud nära dig, ge inte upp hoppet.

 

Jesus I Love You With All My Heart And Soul.

Av Anji - 16 juli 2012 18:23

Vi är omgivna av oerhörda bevis på att Guds förmåga att skapa. Han ger oss dramatiska bevis på sin existens, sin makt och sin kärlek och omsorg. Det är minst sagt oeralistiskt att påstå att universum har tillkommit av en slump eller att jorden kom till av big bang. Dess systemastiska uppbyggnad måste vara ett bevis på att det finns en tanke och skapare bakom allt. Betrakta Guds skaparkraft i naturen och i rymden och tacka honom för den stroslagna skönheten vi befinner oss i och för att den avslöjar att det finns en skapare.

Sätt din tillit till Gud, som kan ge dig segrar för evigheten. Bara Gud kan bevara en nation lika väl som en en enksild människa. Lita på honom och inte på din egna kraft.

Guds kärleksfulla omsorg börjar inte den dagen vi föds för att ta slut när vi dör. Den gåt tillbaka långt innan vi föddes och sträcker sig framåt i evigheten. Det enda att verkligen lita på i tillvaron är den Gud som bryr sig om oss som evighetsvarleser.

Hans kärlek slutar aldrig att upphöra för oss. Han skapade oss och hans kärlek är större än vi någonsin kan förstå.

Det vi behöver ha med oss under vandringen genom livet så är det godhet och ärlighet.

Gud sviker aldrig den som tror på honom. Att svika är desamma som att överge. Guds löften till oss innebär inte stt vi slipper att uppleva saknad och lidande, utan det betyder att Gud själv aldrig kommer att lämna oss.

Alla vill vi ha hjälp av Gud när vi ställs inför problem, men skälen kan variera. Vissa vill ha hans hjälp för att bli framgångsrika och omtyckta, andra för att få leva ett behagligt liv. David, Han ville Guds hjälp för att återupprätta rätt och rättvisa i Israel så att Guds makt skulle bli uppenbarad. Tänk efter vad du har för motiv när du ber Gud om hjälp. Är det i första hand för att bespara dig själv från lidande och besvär eller är det för att upphöja och ära Gud.?

Gud har omsorg om varje människa, dem är inte bortglömda även om man kan känna så när man inte får hjälp direkt när man ber.

Men han vet varje tanke du tänker och han vet vad ditt hjärta längtar efter och vad du vill ha för hjälp.

Han vet om varje behov och han känner till våran förtvivlan och han har gett sitt löfte att han själv skall ta hand om oss.

Männiksor kan komma att glömma bort oss men aldrig Gud.

För David verkar Gud vara långt borta ”varför gömmer du dig när jag behöver dig som bäst”? Visst kan man känna så, de känns som ibland att Gud glömt en, men det har han inte, han är alltid nära oss.

David klagar inte, utan ber Gud skynda till hans hjälp. Det är vid de tillfällen vi känner oss som mest ensamma och betryckta som vi måste fortsätta be och låta Gud få del av våra problem.

Gud ser och hör oss, han hör våra rop och tröstar oss, ibland kan våra frågor bli obesvarade men han är alltid oss nära.
Gud står på våran sida.



   

Av Anji - 10 juli 2012 23:21

Anji, varför känns din blogg så mörk?


Svar : Min blogg är inte mörk, jag skriver som tunga saker, om livets svåra gång.

Jag vet många som kommeterar som mår dåligt och jag vill ge både uppmuntran och ljus, men också få människor att förstå att det är ett tufft liv vi lever, vi lever i en mörk värld, många har inget hopp, många mår väldigt dåligt och det jag vill säga många ggr är att JAG vet hur det är, jag har inte gått i fina, dyra bibelskolor, jag har inte vuxit upp med en barndom med det kristna livet, jag har inte många kristna vänner, jag hade, men sen ja blev för radikal och säger sanningen så blev man lämnad.


Jag är inte perfekt, inte på långa vägar men jag vet hur det är att vara på botten av livet och kippa efter andan, jag vet också hur det är att leva med Jesus vid min sida. Jag har gått igenom helvetet så många ggr och det är många som tror att vara en trogen Jesuföljare att deras liv är perfekta, många vet inte vad prövningar är, eller att ha knackat på dödsrikets dörr.

Jag vill ge uppmuntran att fortsätta hålla sig nära Jesus när det är mörkt, hur han finns där genom allt, hur han rycker upp en ur dyn. Hur mycket han älskar oss och hur dyrbara vi är i hans ögon. Det jag skriver är inget planerat, utan det kommer till mig.



En annan kommentar som jag tackar Jesus för är:

Ett tag sen jag tittade in hit, men igår och idag har jag suttit och läst och läst! Tack finaste du för dina kloka och Sanna ord, tack Gud för att Han skapade en sån instinktfull människa som dig, en som hjälper oss andra att förstå livet, vägen och sanningen på ett nytt sätt! Den här bloggen ger näring till min själ och sinne... Halleluja Gud är med oss idag, imorgon och i all evighet AMEN :D


Tack så himla mycket. Det värmer verkligen mig, att jag kan göra något för någon även om det är bara en person så är det värt allt. Tack för uppmuntran.


 




Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards