Han  lever

Alla inlägg under januari 2010

Av Anji - 31 januari 2010 16:37

Hej!





Att följa Jesus har sitt pris.

Vi kan räkna med motstånd, vi som vill följa.

Motståndet kan komma ifrån:

Myndigheter

Religiösa människor

Familj



Det kan bli så att man blir hotad, förföljd, misshandlad, utstött

från familj och nära vänner m m. Så är det i andra länder, kanske blir det så här..


MEN:

Sanningen i det vi gör, vet Gud om, och Vår själ kan inte lida skada,(Matt 10:28)

Gud själv kännas vid oss, om vi bekänner honom (Matt 10:33),

och Guds kärlek får oss att uthärda. (Matt 10:31)


Bless/Anji


Av Anji - 29 januari 2010 00:26

Vilka vändpunkter har du fått i ditt liv? När grep Gud in i ditt liv? När greppade du tag i hans hand och började följa honom och vad gör han för dig och du för honom idag?


Vänta inte på de rätta "tillfället" att komma till Gud, gör det nu medans du har chansen, om du oupphörligt struntar i Guds röst kommer du till sist inte uppfatta den. Vi skall inte vänta tills katastrofer driver oss till Gud utan vara villiga att öppna våra hjärtan och sinnen så att han kan leda oss idag och förändra oss.


Vi måste ha klart för oss att det är ett oerhört högt pris som måste betalas för att rädda oss från syndens dödliga följder. Men nu behöver vi inte betala det själva. Jesus Kristus har redan gjort det på korset i vårt ställe. Allt vi behöver göra är att lita på honom och acceptera det faktum att skulden är betald.


Vägen ligger öppen för att föra oss fram till en fullständig relation med Gud.


Tit 2:14

Heb 9:13-15, 23-26


FRIDENS

Av Anji - 26 januari 2010 20:34

 

BLESS YOU / Anji

Av Anji - 25 januari 2010 20:20

  

Jag tycker om att be, gör du det? Dikten nedan är min egen, det viktiga i den är att

du ska veta att du kan be. Jag ber mycket och har fått underbara bönesvar. Att be

är nödvändigt, tänk på att dina medmänniskor behöver dig och din bön till Gud./Anji

-

-

-

Be En Bön

Till alla som har förlorat någon de älskar
Långt innan det var deras tid
Du känns som om de dagar du hade inte tillräckligt
när du sa hejdå

Och till alla de människor med besvär och smärta
Som Håller dig från ditt liv
Du tror att det finns inget och det finns ingen

Det finns hopp för de hjälplösa
Vila för trötta
Kärlek för brustet hjärta
Det finns nåd och förlåtelse
Upprättelse och helande
Han kommer att träffa dig var du än är
Ropa till Jesus

För de som inte kan bryta missbruk och kedjor
Du försöker att ge upp men du kommer tillbaka igen
Kom bara ihåg att du inte är ensam i din skam
Och ditt lidande

När du är ensam
Och det känns som om hela världen faller på dig
du bara ropar till Jesus


Till änkan som lider av att vara ensam
Torka tårarna från hennes ögon
För barn över hela världen utan ett hem
Till en förälder som mist sitt barn inatt
Till den som dött idag av en överdos
Till dom som mist sitt hem
Till dom som skär sig för att bli kvitt ångesten
Och till dom som känner hopplöshet i deras hjärtan

Be en bön i kväll..

Bless You//Anj

Av Anji - 23 januari 2010 18:10

Hej,  bibeln är bäst.

 

Jesus är angelägen om oss, och han är mest angelägen

om ifall vi har en tro på honom, eller om vi bara "snackar"

en massa ord.

 

Han vill att vi alla skall vara äkta troende, för i slutändan är

det bara det som räknas. Läs: Matt 7:21, där  det handlar om att

bygga på stadig grund, Yes, jag har haft med det bibelorder förut,

men det har liksom fasnat i mitt hjärta, och därför tycker jag att den

som bara snackar ord, den måste också använda sitt hjärta.

 

I hjärtat skall ju Jesus finnas,  /Så tillhör inte heller alla Guds rike som talar

om det/  Kolla den meningen! Får inte den dig att rysa? av ena eller andra

anledningen......

 

Bless/Anji

 

 

 

 

 

Av Anji - 21 januari 2010 22:09

Ibland känns det som jag måste skriva varje dag och komma upp med något att skriva. Jag skriver bara när jag får något av Gud och som han vill att jag skall skriva, när han leder mig så ni vet det. Sen är det dåligt me besökare och kommentarer. Men hoppas ni som läser kikar in varje dag :)


Yeah Thats It.

Love /Anji

Av Anji - 20 januari 2010 13:25

Tänk om du la dig för att sova på kvällen för att senare aldrig mer vakna, eller att du avlider i en olycka plötsligt med att inte veta vart du hamnar när du dör eftersom du inte har det rätt ställt med Gud.

Du har inte tagit emot Jesus som din enda frälsare men du har chansen varje dag eftersom han längtar efter dig och han kallar på dig. Men låt det inte dröja för länge för man vet adlrig vad som kommer hända.

Att ta emot Jesus och bli född på nytt är bara första steget på trons och lydnadens väg. Vi behöver ståndaktighet för att kunna göra Guds vilja och få vad utlovat är. Hebr.10:35-36 Därför, var och en som bekänner mig inför människorna, honom skall också jag kännas vid inför min Fader, som är i himmelen. Men den som förnekar mig inför människorna, honom skall också jag förneka inför min Fader, som är i himmelen. Matt. 10:32-33.



De som inte vill omvända sig och tro på Jesus, de har ju själva förkastat Guds nåd, och kommer att få full vedergällning för sina gärningar. All dom har Gud överlåtit åt Sonen. Joh. 5:22. Vi behöver alltså inte hämnas på dem som står oss emot. Herren Jesus gör det åt oss. Guds rättfärdighet kräver att de som har vållat oss lidande ska få lidande till vedergällning. 2 Tess. 1:6.


Jesu rike är ljusets rike, och mörkrets rike är satans rike. Vi får fråga oss vilket rike vi vill tillhöra och jag tror att du som läser här vill tillhöra Jesu rike.

Den som är i Kristus är stark! Den som ser och tror på Ordet, är stark. Den som har på sig vapenrustningen är stark. Guds ande vittnar med vår ande att vi är frälsta/att vi är Guds barn. /Rom 8:16

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards