Han  lever

Alla inlägg under oktober 2017

Av Anji - 31 oktober 2017 12:49


D Wilkerson:

 

Se video: 

 

Jeremia 29:13 Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta. 

 

/Har du sökt Jesus av hela ditt hjärta och funnit honom? Sätter du Jesus först i ditt liv?

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 27 oktober 2017 17:55

De rikaste predikanterna är verkligen inte de bästa!

Jag har inga ord, har du? Man kan tala om villolärare, tror du att de hade tjänat alla dessa pengar om de hade gått JESU VÄG????    NIX, naturligtvis inte.



/Anji




Av Anji - 25 oktober 2017 18:06


David Wilkerson Predrikar om att vara Guds barn:  Are you walkinng in Purity in Heart?


/Anji

Av Anji - 23 oktober 2017 09:59


 

  

 

Jesus står vid den troendes sida till och med när vi gått igenom så mycket att vi inte tycker oss ha någon tro kvar.


Även om det skulle hända att vi i en situation alldeles håller på att tappa tron är Jesus trofast och håller sitt löfte att vara med oss alltid,

 

 Se Matt 28:20; (20) lärande dem att hålla allt vad jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill tidens ände.”

 

Läs om detta i 2 Tim 2:12-13:12. är vi ståndaktiga, så ska vi också få regera med honom.


Men förnekar vi honom, så skall också han förneka oss;
Matt. 10:33. Mark. 8:38. Luk. 9:26. 12:9. 
13.är vi trolösa, så står han troget fast vid sitt ord. Ty han kan inte förneka sig själv.

 

och

Matt. 18:20:20. Ty var två eller tre är församlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem.”

 

Och:
Rom 8:38. Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andefurstar, varken något som nu är eller något som skall komma,

 

Ef. 1:21. 6:12. 39. varken någon makt i höjden eller någon makt i djupet, ej heller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre. Fil. 1:6. 2 Tim. 4:18.

 

Om du är frälst men ändå tvekar på att han är med dig i allt, så läs bibelorden och ta till dig dem för de är sanna och berättar den sanning du behöver veta!

 

 

/Anji

 


Av Anji - 22 oktober 2017 23:34


JESUS dog på korset och uppstod från graven och for upp till himmelen där han är tills han KOMMER TILLBAKA! 

Jesus uppstår ur graven


Text:Matt 28:1-10 

 1 Efter sabbaten, i gryningen den första veckodagen,* gick Maria från Magdala och den andra Maria för att besöka graven.
2 Och se, då blev det en stor jordbävning, ty en Herrens ängel steg ner från himlen. Han gick fram och rullade bort stenen och satte sig på den.
3 Hans utseende var som blixten, och hans kläder var vita som snö.
4 Vakterna skakade av skräck för honom och blev som döda.
5 Ängeln sade till kvinnorna: ”Var inte förskräckta! Jag vet att ni söker Jesus, den korsfäste.
6 Han är inte här. Han har uppstått, så som han har sagt. Kom och se platsen där han låg!
7 Och gå genast och säg till hans lärjungar att han har uppstått från de döda. Och se, han går före er till Galiléen. Där kommer ni att få se honom. Jag har nu sagt det till er.”
8 De skyndade sig då bort från graven, under fruktan och i stor glädje, och sprang för att tala om det för hans lärjungar.
9 Och se, Jesus kom emot dem och hälsade dem. Och de gick fram och fattade om hans fötter och tillbad honom.
10 Då sade Jesus till dem: ”Var inte förskräckta! Gå och säg till mina bröder att de skall gå till Galileen. Där kommer de att få se mig.”



Min Frälsare dog och uppstod för mig och jag har därför ALL anledning att JUBLA! Han dog dessutom för HELA mänskligheten! Han dog alltså också för dem som förnekade honom. Och han skall komma tillbaka!

 

/Anji

 

 


Av Anji - 20 oktober 2017 23:22

 

En Speciell trygghet, vem har det? Jo den som tror på Gud.

 

Den troende blir inte befriad från vardagens omständigheter. Vare sig vi tror på Gud eller inte drabbar livet oss då och då med lidande, svårigheter och misslyckande. (Matt 5:45)

 

David (i Psaltaren) talar här (Ps 16:8)  om den troendes speciella trygghet som skiljer sig från den hopplöshet, förvirring och undran över livets verkliga mening som många tvingas leva med.

 

Den människa som håller sig till Gud kan tryggt gå vidare. Hon vet vad som är rätt och riktigt i Guds ögon.

Man bör leva så som Gud vill.


I hans hand är du aldrig hjälplös

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 12 oktober 2017 18:04


DETTA är JESUS:


En främling från Galiléen. VEM är han ?  Svar: Jesus Kristus

Men när han hörde att Arkelaus var kung över Judeen efter sin far Herodes, vågade han inte bege sig dit. Och sedan han i en dröm hade blivit varnad för detta, drog han bort till Galileens område.
Sedan kom Jesus från Galileen till Johannes vid Jordan för att döpas av honom. 
När Jesus fick höra att Johannes hade blivit fängslad, drog han sig undan till Galileen.
Sebulons och Naftalis land, sjövägen, landet på andra sidan Jordan, hedningarnas Galileen *
Jesus vandrade omkring i hela Galileen och undervisade i deras synagogor och predikade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor bland folket. 
Och mycket folk följde honom från Galileen och Dekapolis*, från Jerusalem och Judeen och från andra sidan Jordan. 
När de var samlade i Galileen, sade Jesus till dem: ”Människosonen skall utlämnas i människors händer,
När Jesus hade avslutat detta tal, lämnade han Galileen och gick genom landet på andra sidan Jordan till Judeens område. 
Folket svarade: ”Det är Profeten,* Jesus från Nasaret i Galileen.” 
Men när jag har uppstått, skall jag gå före er till Galileen.” 
Petrus satt ute på gården. En tjänsteflicka kom då fram till honom och sade: ”Du var också tillsammans med Jesus från Galileen.” 
Många kvinnor stod där på avstånd och såg på. De hade följt Jesus från Galileen och tjänat honom. 
Och gå genast och säg till hans lärjungar att han har uppstått från de döda. Och se, han går före er till Galileen. Där kommer ni att få se honom. Jag har nu sagt det till er.”
Då sade Jesus till dem: ”Var inte förskräckta! Gå och säg till mina bröder att de skall gå till Galileen. Där kommer de att få se mig.”
De elva lärjungarna begav sig till det berg i Galileen dit Jesus hade befallt dem att gå.
Vid den tiden kom Jesus från Nasaret i Galileen och blev döpt i Jordan av Johannes.
Sedan Johannes hade blivit fängslad, kom Jesus till Galileen och predikade Guds evangelium. 
Och ryktet om honom spred sig genast överallt i hela Galileen. 
Och han kom och predikade i deras synagogor i hela Galileen och drev ut de onda andarna.
*
Känner DU mannen från Galiléen?  Han frälste mig förstår du, och jag lovade att följa honom, och det gör jag sedan den dagen. Hans namn är Jesus. 
 
/Anji



Av Anji - 8 oktober 2017 15:51

https://www.youtube.com/watch?v=pFR5igb28ZE


Denne påve förnekar sig icke. Han finns på så många ställen med sina hemska lögner och uttalanden.Påven har visat sin sanna färger med sina senaste uttalanden om evolutionen! m m. Påven säger i videon att Gud skulle vara en sorts MAGIKER, som gav människan vad den behövde för att fortsätta att utvecklas i evolutionen för att han inte klarade av allt, och att GUD INTE är skaparen!

Det står inte så i bibeln, som är Guds ord, detta är påhittade ord av påven som INTE känner Gud eller hans ord. Johannes evangelium kap 1 berättar klart och tydligt att Gud är skaparen.
Kolosserbrevet 1, bibeln förklarar/säger tydligt att Jesus är skaparen av alltet. Hebréerbrevet kapitel 1 berättar likadant. I Markus evangelium kap 1 säger Jesus att han skapade människor till MAN och KVINNA. 1 Moseboken kap 1 och 2 lämnas inte något utrymmen för *fisk- till- man*-evolution.
ALLT skapades på 6 dagar och den sjunde dagen vilade Gud.
ALLA dagar har en kväll och en morgon i skapelsen.


Lyssna till videon. Påven är totalt ovetande om denna skapelseordning som Gud hade. Påven kan inte vara så smart, eller?? Man kan ju undra? Påven har ju kallat bibeln och Guds ord för lögner.
Påven säger också att atheister blir FRÄLSTA bara de gör goda gärningar! Det sade han 2013. Vilket är en KLAR OSANNING. BARA JESUS kan frälsa en människa. Joh 13:5; Rom 10:9 ……………
Så……….det och lite till handlar videon om. Se gärna vidare nedan:

SOURCE – https://www.youtube.com/user/ppsimmon…



/Anji


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards