Han  lever

Alla inlägg under oktober 2018

Av Anji - 29 oktober 2018 19:20



 

 

TACKA ALLTID HERREN

 

 

1 Thessalonians 5:18


/Anji


TRO
Av Anji - 23 oktober 2018 18:58

377 Motivational Inspirational Quotes Life 41


Fråga dig själv:   Talar du ALLTID sanning?

 

“Kärleken har sin glädje i sanningen” (1 Korintierbrevet 13:6)

 

2 Tim 3:16 Hela Skriften är ut-andad av Gud och nyttig till undervisning, tillrättavisning, upprättelse och fostran i rättfärdighet, 17 så att gudsmänniskan blir fullt färdig, väl rustad för varje god gärning.

 

 

/Anji

 

 

 

 


Av Anji - 20 oktober 2018 00:10


Videon berättar att vi inte håller med om, eller gillar det som sker nu. Det sjuka samhället är bara för mycket! I Avsaknad av Jesus och hans kärlek och fostran så går det rakt  till helvetet för människorna.



/Anji

 

 

Av Anji - 16 oktober 2018 22:43

 bild Pinterest



När du lägger hela omsorgen om ditt liv i Guds händer så lägger han Ro och Frid i Ditt Hjärta!

 

Människor som inte är troende eller sådana om inte vet så mycket om Guds frid frågar om man verkligen kan ha frid i hjärtat och känna ro när man är helt 'knäckt'.

 

JA blir svaret!  JA JA JA   man kan få känna frid i sitt inre för man vet vem Gud är och hur han öser sin kärlek över oss.  Jadå  det finns frid och kärlek trots motgångar och hemska kriser!

 

Exodus 14:14



/Anji

 

 



Av Anji - 9 oktober 2018 22:36

 

Gud talade med Mose ansikte mot ansikte som vänner talar med varandra. Det var Mose djupa hängivenhet och tilltro till Guds vishet och ledning som ledde till detta nära samarbete. Detta nära förhållande till Gud var en oerhörd förmån som Mose hade och som låg utom räckhåll för andra på den tiden. Men idag är det annorlunda, vi kan komma lika nära Gud i vår vänskap med honom om den är grundad på verklig hängivenhet till honom och om vi har tagit emot den förlåtelse han erbjuder oss, det vill säga Jesus och frälsning.

 

********

2 Mosebok 33:14- 23


Mose får se Herrens härlighet
12 Mose sade till Herren: ”Se, du säger till mig: Led detta folk dit upp! Men du har inte låtit mig veta vem du vill sända med mig, fastän du har sagt: Jag känner dig vid namn och du har funnit nåd för mina ögon. 13 Om jag nu har funnit nåd för dina ögon, så låt mig förstå dina vägar och lära känna dig, så att jag finner nåd för dina ögon. Och tänk på att detta folk är ditt folk.”
14 Herren sade: ”Min närvaro ska gå med dig och låta dig få ro.” 15 Han svarade: ”Om din närvaro inte går med ska du inte alls låta oss dra upp härifrån. 16 För hur skulle man kunna veta att jag och ditt folk har funnit nåd för dina ögon, om inte genom att du går med oss så att jag och ditt folk utmärks bland alla andra folk på jorden?” 17 Herren svarade Mose: ”Det du har begärt ska jag också göra, för du har funnit nåd för mina ögon och jag känner dig vid namn.”
18 Mose sade: ”Låt mig få se din härlighet.” 19 Han svarade: ”Jag ska låta all min godhet gå förbi framför dig och jag ska ropa ut namnet ’Herren’ inför dig. Jag ska vara nådig mot den jag vill vara nådig mot och förbarma mig över den jag vill förbarma mig över. 20 Men mitt ansikte kan du inte få se, för ingen människa kan se mig och leva.” 21 Sedan sade Herren: ”Se, här är en plats nära intill mig. Ställ dig där på klippan. 22 När min härlighet går förbi ska jag ställa dig i en klyfta i klippan, och jag ska låta min hand vara över dig tills jag har gått förbi. 23 Sedan ska jag ta bort min hand, och då ska du få se mig på ryggen. Men mitt ansikte kan ingen se.”

 

*********

44b22a2122b346b5f829db184fe908b4.jpg 1,080×1,920 pixels


/Anji

Av Anji - 5 oktober 2018 22:16


Vet du vad Halloween är???  Svar får du här!


Popular Pastor Exposed - Child Satanic Ritual Abuse, Halloween, Voodoo Donuts - Must Watch

En av de poulära människorna i detta hemska var bl a påven och den kände och populäre Billy Graham, som våldtog en liten flicka (vittnesmål i videon). Billy Grahans son, Franklin Graham, har en populär Donut-kedja som bara handla om att göra Donuts som föreställer eller visar på sexualitet som är våldsam och om barnsex!! det är fina pastorer det! Det är fina 'pastorer' och s k 'kristna' som firar Halloween i sina församlingar!!!!!!!!!!!!!! Jag mår illa!!!!!

 

Denna videon berättar om de 800 000 försvunna barn i USA och barn i andra länder som blivit fångade, bortförda och dödade. Sittande i burar och matade för att bli tjocka och sedan dödade i hemska ritualer!

 

Lyssna och förstå att det är så allvarliga brott att INGEN kan undgå att fatta. Hör upp! Den som firar Halloween är skyldig inför Gud, den som vet vad det handlar om och firar högtiden har gjort ett oförlåtligt fel.
en av poiserna i videon berättar i slutet av videon att han var en visselblåsare och han blev varnad att gräva mer i det hemska för då skulle han bli av med barn, hus och hem och allt han ahde om han inte höll tyst!

 

/Anji

 

 

Av Anji - 4 oktober 2018 22:28


Att vara vegan är det bästa jag vet, för jag AVSKYR kött och misshandel och dödandet av djur. Varning för hemska bilder.

 


/Anji

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards