Han  lever

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anji - 31 oktober 2009 13:52

Frukta inte för att säga till Jesus hur ditt liv ser ut. Han låter inte bara sanningens ljus lysa, utan öppnar också nådens famn till förlåtelse och befrielse.



Herre släck våran törst som bara du kan.

Herre öppna våra ögon för ditt ord.

Herre ge oss ett öppet och brinnande hjärta. Amen


/Bless


Av Anji - 29 oktober 2009 19:28

Är trött idag men vill bara säga att jag,


ÄLSKAR JESUS

Av Anji - 28 oktober 2009 13:56


Att spikas upp på kors var romarnas dödsstraff för grova brottslingar.

Metoden var oerhört smärtsamt, förödmjukande och långvarig-det kunde dröja dagar innan offret gav upp andan.

Man spikade eller band fast den dömde på ett kors och lämnade sedan honom långsamt för att dö.


Oftast kom döden genom kvävning eftersom andningen blev allt tyngre för den försvagade kroppen.

Jesus dog en "brottslings" död.

Det är svårt att tänka sig att den mest fullkomliga av människor måste möta döden på det mest avskyvärda sätt för att vi skulle slippa drabbas av evigt straff.


Vid den yttersta domen kommer alla, även de mest förhärdade, att tvingas böja sig för Jesus makt och auktoritet att regera.

Tänk vad han fick stå ut för att vi skulle förklaras icke skyldiga.


Gud har inte lämnat oss ensamma i vår kamp att göra hans vilja. Han vill gå brevid oss och vara i oss. Han kan både hjälpa oss att lyda honom och ge den kraft vi behöver för att genomföra hans vilja.

Hemligheten till ett förvandlat liv ör att hålla uppmärksamheten fäst på Kristus så vi inte kommer på villovägar.


För att bli mer lik Kristus måste vi vara inställda på att tänka som han. För att böja vår egen vilja behöver vi hjälp av Jesus Kristus Ande i oss. Gott inflytande från trofasta kristna och lydnad inför Guds ord- det räcker inte bara med att läsa Bibeln. Ofta är det genom att börja göra Guds vilja som vi utvecklar en längtan att tjäna honom.


Fil 3:12-18

Jag vill verkligen inte påstå att jag har nått mitt mål, och att jag är färdig.

Men jag arbetar vidare på att lära känna Jesus kristus. Jag vill leva helt för honom, eftersom han har räddat mig och låter mig tillhöra honom. Nej kära syskon, jag inbillar mig inte att jag är färdig. Men en sak är säker, jag försöker glömma det som ligger bakom mig och strävar efter det som ligger framför mig.

Jag spurtar mot målet, för att kunna ta emot priset, det eviga liv som Gud har erbjudit oss genom det Jesus Kristus gjorde.

Jag hoppas att alla ni som har en egen mogen tro har samma inställning. Men om ni har en annan uppfattning på någon punkt, så skall Gud visa er vad han vill även på de området. Se bara till att ni praktiserar de sanningar som ni redan har förstått.

Kära syskon, ta mig till föredöme, och lär er av dem som lever efter det exempel, jag och mina medarbetare gett er.

jag har ju ofta sagt er, och jag säger det igen med stor sorg, att det finns många fiender till budskapet om att Kristus dog på korset för våran skull.


/Blesses Anji







Av Anji - 27 oktober 2009 15:18

Gud visar sin kärlek och omtanke i varje generation. Han är alltid beredd att återupprätta sitt folk. Hur svår ”fångenskapen” än är. Han finns där med sin öppna famn och välkommnar alla som kommer till honom.

Det kommer alltid att finnas motstånd mot Guds verk. Våran tro prövas hela tiden, men med Guds kraft kan vi övervinna motståndet. Det gäller bara att inte ge upp, varken i tron eller i praktisk handling.

Varje kristen behöver stöd och den uppmuntran Guds ord ger. Där finns grunden för tron och genom det får vi den stimulans vi behöver för att genomföra vårt uppdrag i praktisk handling. Låt Guds ord bli en del av dig genom daglig läsning eller i eftertanke.

 

Den tro på Gud som vi uppriktigt bekänner får vi konsekvenser i vardagslivet.

Lita på Gud och inte omständigheterna.

 

Många fruktar döden därför att vi som människor inte har makt över den och inte förstår den. Men som Guds barn kan vi vara säkra på att Gud inte kommer att glömma oss när vi dör. Han skall göra oss levande igen för att i evigheten leva hos honom. Detta är trygghet.

Gud är alltid verksam för att kalla hem sitt folk tillbaka hem, och han är beredd att ge nytt liv till var och en som ber honom.

 

/Blesses Anji

Av Anji - 26 oktober 2009 15:01

http://www.youtube.com/watch?v=BKmdIdQg3Ks



Du kanske inte känner mig, men jag vet allt om dig. Psalm 139:1

Jag vet när du sitter ner och när du stiger upp. Psalm 139:2

Jag känner till alla dina vägar. Psalm 139:3

Till och med hårstråna på ert huvud är räknade. Matteus 10:29-31

För dig gjordes i min bild. Mos 1:27

I mig du lever, rör oss och få din varelse. Apg 17:28
För du är min avkomma. Apg 17:28

Jag kände dig innan du ens var avsedda för. Jeremia 1:4-5
Jag valde dig när jag planerat skapande. Efesierbrevet 1:11-12

Du var inte ett misstag, för alla dina dagar är skrivna i min bok. Psaltaren 139:15-16

Jag fastställt den exakta tiden för din födelse och var du vill bo. Apg 17:26

Du är fruktansvärt och underbart gjort. Psalm 139:14

Jag sticka dig tillsammans med din mammas livmoder. Psalm 139:13


Och förde dig ut på den dagen du föddes. Psalm 71:6

Jag har förvrängt av dem som inte känner mig. Johannes 8:41-44
Jag är inte långt borta och arg, men jag är fullständigt uttryck för kärlek. 1 Joh 4:16


Och det är min önskan att slösa min kärlek på dig. 1 Joh 3:1

Bara för att du är mitt barn och jag är din far. 1 Joh 3:1
Jag erbjuder dig mer än din jordiska far någonsin kunde. Matteus 7:11

För jag är den perfekta pappan. Matteus 5:48
Varje god gåva du får kommer från min hand. James 1:17

Ty jag är din leverantör och jag uppfyller alla dina behov. Matteus 6:31-33

Min plan för din framtid har alltid varit fylld med hopp. Jeremia 29:11


Att jag älskar dig med en evig kärlek. Jeremia 31:3
Mina tankar mot dig är oräkneliga som sanden på havsstranden. Psaltaren 139:17-18

Och jag gläds över dig med jubel. Sefanja 3:17
Jag kommer aldrig sluta göra gott för dig. Jeremia 32:40

För du är min dyrbara besittning. Mosebok 19:5

Jag önskar att etablera dig av hela mitt hjärta och hela min själ. Jeremia 32:41
Och jag vill visa dig stora och förunderliga ting. Jeremia 33:3

Om ni söker mig av hela ditt hjärta, hittar du mig. Femte Mosebok 4:29


Glädje i mig och jag kommer att ge dig ditt hjärta begär. Psalm 37:4
För det är jag som gav dig denna önskan. Filipperbrevet 2:13

Jag kan göra mer för dig än du kan föreställa oss. Efesierbrevet 3:20
Ty jag är din största uppmuntrare. 2 Thessalonikerbrevet 2:16-17

Jag är också fadern som tröstar dig i alla dina bekymmer. 2 Korinthierbrevet 1:3-4

När du är förkrossat hjärta, jag är nära dig. Psalm 34:18


Som en herde bär ett lamm, har jag bar dig nära mitt hjärta. Jesaja 40:11
En dag jag skall torka alla tårar från dina ögon. Uppenbarelseboken 21:3-4

Och jag tar bort all smärta du lidit på jorden. Uppenbarelseboken 21:3-4

Jag är din Fader, och jag älskar dig även som jag älskar min son, Jesus. John 17:23

För i Jesus, min kärlek till dig är uppenbarad. John 17:26
Han är en exakt kopia av min varelse. Heb 1:3

Han kom för att visa att jag är för dig, inte mot dig. Romarbrevet 8:31
Och säga att jag inte räknar dina synder. 2 Kor 5:18-19

Jesus dog så att du och jag kunde förenas. 2 Kor 5:18-19

Hans död var det yttersta uttrycket av min kärlek till dig. 1 Joh 4:10
Jag gav upp allt jag älskade att jag skulle vinna din kärlek. Romarbrevet 8:31-32

Om du tar emot gåvan av min son Jesus, får du mig. 1 Joh 2:23

Och ingenting någonsin kommer att skilja dig från min kärlek igen. Romarbrevet 8:38-39
Kom hem och jag ska kasta det största partiet himlen någonsin har sett. Luk 15:7

Jag har alltid varit Fader, och kommer alltid att vara pappa. Efesierbrevet 3:14-15

Min fråga är ... Vill du vara mitt barn? Johannes 1:12-13

Jag väntar på dig. Luk 15:11-32


Kärlek, Din pappa

Av Anji - 25 oktober 2009 17:23



Frågan som ställs är "Hur kan jag finna Gud?" och svaret blir, "bara genom Jesus".

Jesus är vägen eftersom han är både Gud och människa. Lita på att Jesus förenar dig med Gud, din far och att alla Guds barns förmåner tillhör dig.


Jesus säger att han är den enda vägen till Gud, vår far. Somliga menar kanske att det är lite väl trångsynt att påstå något sådant. vägen är väl tillräckligt bred för att hela världen ska kunna vandra på den? Ja men bara om man verkligen fattar det beslutet och accepterar vägen som den är. I stället för att bekymra oss om vägen villkor och att den är smal borde vi ropa: "Tack Gud för att du gett oss ett säkert sätt att nå fram till dig".


Jesus säger att han är "vägen, sanningen och livet". Han är vägen som för oss till Far och sanningen som uppfyller alla Guds löften. Livet han ger oss är hans gudomliga liv. Han fyller oss med sitt liv idag och i all evighet.


Allt sökande efter Guds sanning och verklighet slutar hos Kristus. Se även Kol 1:15; Heb:1:1-4)


Även om vägen till evigt liv inte är synlig för ögat så är den en trygg och säker verklighet. Himlen är lika verklig som din tro på Jesus.

Att han redan har förberett vägen till evigt liv för oss behöver vi inte tveka om. Den enda osäkra i sammanhanget är din vilja att tro .

/Anji

Av Anji - 25 oktober 2009 01:37



Materiell välgång är inte alltid ett tecken på Guds andliga välsignelser.

Laodikeia var en rik stad, och det innefattade även församlingen. Tyvärr hade det synliga, allt som kan köpas för pengar- blivit viktigare för de troende än det osynliga och eviga. Rikedom, lyx, och bekvämligheter kan få vem som helst att känna sig trygg och till freds och lycklig för en stund.

Men hur mycket du än äger och hur mycket du än tjänar så har du igentligen ingening alls, om du saknar en levande realation med Jesus Kristus.


Man behöver inte allt nytt som kommer, den lyckan försvinner sakta och då är det dags att köpa någto nytt, ännu bättre.

Med Jesus kan vi leva i en jordkällare eftersom han ger oss glädje och allt vi behöver är honom.

Han ger oss själsligfrid.

Men det är upp till var och en vad vi vill ha i livet, men jag har mött honom och jag vet sanningen.


Har du kännt hur Jesus har knackat på din dörr, inte ytterdörren utan dörren till ditt hjärta?

Blev du rädd, du kanske öppnade men stängde igen.

Det är Jesus som knackar på hjärtats dörr varje gång vi känner en dragning till honom.


Varför?


Han vill ha en gemenskap med dig och han vill att du skall öppna. Han har ett oerhört tålamod och ger inte upp sina ansträngningar för att nå fram till oss. Men Jesus han bryter sig aldrig in. Han lämnar beslutet åt oss att välja om vi vill öppna för honom och släppa in honom eller inte.

Inte håller du väl avsiktligt hans livsförvandlande närvaro utanför din dörr?




Uppenbarleseboken 7:16-17

Här finns ingen hunger, ingen törst, ingen smärta och alla tårar kommer torkas.


Tänk på detta och låt dig tröstas av det under dagar du slits sönder i ditt inre av sorg och saknad.

Lidande och sorg är över, ingen kommer längre behöva sörja över synd-all synd är förlåten.

Ingen behöver längre gråta-allt lidande är över. Ingen behöver sörja över döden-alla troende har återuppstått för att aldrig mera dö.



Blessings Anji


When you forgive, you love


Av Anji - 24 oktober 2009 15:48

So do not fear, for I am with
you, do not be dismayed, for I
am your God.  I will strengthen you and
help you, I will uphold you with my
righteous right hand.”
Isaiah 41:10




Ha en underbar Helg Alla Läsare

Bless /Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards