Han  lever

Alla inlägg under december 2018

Av Anji - 31 december 2018 19:35


Gott Nytt 2019 till dig

 

70 Motivational And Inspirational Quotes To Keep You Inspired - Gravetics #lifequotes


Ja Gud har gett mig ett nytt liv och därför mina ord!  Jag har hoppats och jag har trott genom allt som hänt, och hopp och tro på Gud är det bästa o finaste man kan få!  Tror gör jag och hoppas gör jag!  HOPPET finns för DIG också! 

 

  OM du inte vet hur det ska vara för dig så sluta inte hoppas och sluta inte tro på att få det  att fungera, det bästa du/ni kan göra är att få ett HOPP och tro på JESUS! Hoppet lämnar en aldrig och inte tron heller!

 

hunger games quotes | Tumblr

 

 

 

 

Av Anji - 30 december 2018 22:29

 

 De sista dagarna på året 2018 

 

He lives within me Bild: Pinterest


Det har varit ett tufft år på många vis både för mig och ute i världen där det pågår en hel del hemska saker.

Vad man kan hoppas är ju att det blir bättre........

 

Vad Jesus säger är att vi ska lita på HONOM!  ALLTID.

 

Därför kan jag möta mycket och möter honmom samtidigt i allt som sker. Han har ALLTID rodret, jag slipper styra ensam!

Han står alltid i fören och för mig framåt, alltid alltid.


HAN, Jesus är det bästa som hänt mig och därför ser jag fram emot vad han ska göra 2019, kanske han kommer tillbaka, det vet vi ej.  Man får alltid vara beredd på det. Är du beredd? 

 

Ge ditt liv och hjärta åt honom medan det finns tid.

 

 

/Anji

 

Jesus died for me in public - I can't live for Him in private.


1 Kor 1:18 Ordet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft.  


Av Anji - 28 december 2018 19:35

Detect Liars by Offering Them Two Choices Pinterest


Gud säger:   2 Tim 4:3 Det ska komma en tid då människor inte längre står ut med den sunda läran utan samlar åt sig mängder av lärare efter sina egna begär, så som det kliar i deras öron att få höra. 4 De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter.

 

1 Kor 6:9 Vet ni inte att orättfärdiga inte ska få ärva Guds rike? Bedra inte er själva! Varken sexuellt omoraliska eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller som låter sig utnyttjas för sådant, 10 varken tjuvar eller giriga, varken drinkare, förtalare eller utsugare ska ärva Guds rike. 11 Sådana har några av er varit. Men ni har tvättats rena, ni har blivit helgade, ni har förklarats rättfärdiga i Herren Jesu Kristi namn och i vår Guds Ande.

 



7 lies the will whisper in your ear whenever he can! Devil lies devils lies how to stop negative thoughts quotes 7 lies the devil wants you to believe gods truths Christian quotes satans lies demons life satan lies so true how to stop worrying about the future about others about everything about something about school thoughts how to stop anxiety sad doubt how to stop depression the devil is a liar social anxiety word of god bible notion of hope Christian blogger blog God Jesus Holy Spirit


Image result for quotes about truth and lies in relationships

/Anji


Av Anji - 26 december 2018 01:01




Det bästa:



ABSOLUTELY AAAAAMMMMMEEEENNNNN!!!!!!!



So thankful because we don't deserve it...it's just that He loves us so much â¤ï¸



Don't stop praying and believing.


Jesus söker dig!



/Anji

Av Anji - 25 december 2018 11:39


BROKEN? But still Hopeful?   

 

Jesus is near, just a pray  away.


Do you ever struggle with the identity lie of being unwanted? Jesus is the one who pursues you again and again.




I want An  Honest  Relationship. No Lies No Mind  Games  No cheating....


I still remember the days I prayed for the things I have now. Emphasis on PRAYED not wished. :)


87 Encourage Quotes About Inspirational To Immediately Inspire 7


God has already taken into account the wrong turns, the mistakes in your life. Quit beating yourself up and accept His mercy. 



Vänd dig till Gud i allt, be omfrälsning och stanna med Jesus,

 

då når du fram-  till himmelen

 

 

/Anji

 

Av Anji - 24 december 2018 00:30

Gud och avgudarna

Nu har människorna bråttom att klä granen och se till att allt är färdigt inför den katolska och påhittade julen.                                                                Söker du Herren?
 
Men Gud säger ju:  Ingen gran, inga avgudar m m
 
Jeremia 10:1-
Gud och avgudarna
1 Hör det ord
som Herren talar till er,
ni av Israels hus.
2 Så säger Herren:
Ta inte efter hednafolkens sätt,
låt er inte skrämmas
av tecknen på himlen
därför att hednafolken
skräms av dem,
3 för folkens seder är tomhet.
Man hugger ett träd i skogen,
och hantverkarens händer
formar det med yxan.
4 Man pryder det med silver och guld
och fäster det med hammare
och spik
så att det inte faller omkull.
5 Som fågelskrämmor på ett gurkfält
står de där och kan inte tala.
Man måste bära dem,
för de kan inte gå.
Var inte rädd för dem,
för de kan inte göra något ont,
inte heller något gott.
6 Ingen är som du, Herre.
Du är stor, och stort och mäktigt
är ditt namn.
7 Vem skulle inte frukta dig,
du folkens kung?
Det anstår dig.
Bland folkens alla visa
och i alla deras riken
finns ingen som du.
8 Alla är de oförnuftiga
och dåraktiga,
vägledda av tomma trägudar.
9 Silvret som hamras
hämtas från Tarshish
och guldet från Ufas.
Snickarnas och guldsmedernas verk
kläs sedan i blått och purpur.
Allt är tillverkat av konstnärer.
10 Men Herren är den sanne Guden,
han är den levande Guden,
den evige Kungen.
För hans vrede bävar jorden,
och folken uthärdar inte
hans harm.
11 Så ska ni säga till dem:
De gudar som inte har gjort
himmel och jord
ska utrotas från jorden
och inte finnas kvar
under himlen.
12 Han har skapat jorden
med sin kraft,
han har grundat världen
med sin vishet
och spänt ut himlen
med sitt förstånd.
13 När han höjer sin röst,
då brusar himlens vatten,
då låter han regnskyar stiga
från jordens ände.
Han gör blixtar åt regnet
och för ut vinden
ur dess förvaringsrum.
14 Alla människor står då som dårar,
utan förstånd.
Alla guldsmeder får skämmas
med sina avgudar,
för deras gjutna gudabilder
är bedrägeri,
det finns ingen ande i dem.
15 Tomhet är de,
ett verk som väcker löje.
När straffet drabbar dem
förgås de.
16 Sådan är inte han
som är Jakobs del.
Han är den som har format allt,
och Israel är hans arvedels stam.
Herren Sebaot är hans namn.
Kommande fångenskap
17 Samla er packning
och lämna landet,
ni som är belägrade,
18 för så säger Herren:
Den här gången slungar jag bort
dem som bor i landet.
Jag ska ansätta dem hårt
så att de känner det.
19 Ve mig för min skada!
Mitt sår kan inte läkas.
Men jag säger: Detta är min plåga
och jag måste bära den!
20 Mitt tält är förstört
och alla mina tältlinor är avslitna.
Mina barn har lämnat mig,
de finns inte mer.
Ingen är kvar
som kan slå upp mitt tält
och sätta upp mina tältdukar,
21 för herdarna är oförnuftiga,
de söker inte Herren.
Därför har de ingen framgång,
och hela deras hjord har skingrats.
22 Lyssna, det hörs något!
Se, det kommer!
Ett väldigt dån från landet i norr,
för att göra Juda städer
till en ödemark,
till en boning för schakaler.
Profetens bön
23 Jag vet, Herre:
Människans väg
beror inte på henne själv,
det står inte i vandrarens makt
att styra sina steg.
24 Tukta mig, Herre,
men med måtta, inte i vrede,
så att du inte krossar mig.
25 Ös din vrede över hednafolken
som inte känner dig,
över stammarna
som inte åkallar ditt namn,
för de har slukat Jakob,
slukat och gjort slut på honom
och ödelagt hans boning.” 
 
/Jag firar ingen 'jul', Jesus är inte född på jul!  Halva världen firar väl detta med Jesusbarnet men det är en skymf emot Gud.
 
 
/Anji
 

Av Anji - 22 december 2018 21:49

 

FRUKT OCH GRÖNSAKER SKYDDAR HJÄRNAN

/ Från: http://www.lakareforframtiden.se/nya-ron/frukt-och-gronsaker-skyddar-hjarnan/

fruits-1626857_640Personer som äter mer frukt och grönsaker uppvisar minskad risk för kognitiv försämring och demens. Detta enligt en metaanalys som publicerats i tidskriften Frontiers in Aging Neuroscience.

Forskarna sammanställde data från 9 studier som värderat intag av frukt och grönsaker, kognitiv försämring och risk för demens.

Man fann att personer över 65 år som åt mer frukt och grönsaker uppvisade 20% lägre risk för kognitiv försämring och demens. För varje 100 gram frukt och grönsaker som lades till kosten minskade risken med 13%.

Forskarnas slutsats är att ökad konsumtion av frukt och grönsaker är kopplade till minskad risk för kognitiv försämring och demens.

Länk till studien finns här.

OCH:

EN ENDA MÅLTID FETA MEJERIPRODUKTER KAN ÖKA RISK FÖR HJÄRTSJUKDOM

Personer som äter en enda måltid med hög andel mjölkfett uppvisar ändringar i kroppen som ökar risk för hjärtkärlsjukdom. Detta enligt en artikel som publicerats i tidskriften Laboratory Investigation.

Forskarna jämförde blodprover och analyserade blodkroppar hos 10 friska män före och efter de intog en milkshake bestående av gräddglass, grädde och standardmjölk.

Man fann att nivåer av kolesterol, triglycerider och fettsyror ökade i blodet fyra timmar efter intag. Forskarna noterade även ändringar i strukturen av röda blodkroppar och ökade nivåer av MPO, ett enzym som har samband med oxidativ stress och destabilisering av åderförkalkningsplack. Man mätte även elasticiteten i blodkärlen med ultraljud och noterade ett kärlen stelnade efter denna måltid.

Studiedeltagarna intog även en kontrollmåltid med samma kalorimängd vid ett annat tillfälle bestående av fettfri mjölk och Kellog’s Frosties. Då sågs inte dessa ogynnsamma förändringar.

Forskarnas slutsats är att dessa resultat ger insikt i hur en enda måltid rik på mättat fett kan destabilisera plack och leda till hjärtinfarkt hos personer i riskzonen.

Länk till studien finns här.
Tidigare studier med liknande resultat finns sammanfattade här.

******************************

Hoppas man fick lite tankeställare här och att kunna börja ändra på sin diet till det bättre. Gud tycker vi ska ta hand om våra kroppar och låta dem vara hälsosamma.

 

 

/Anji


Av Anji - 19 december 2018 19:32

MÅLET  MED DITT LIV ÄR...? 

 

Mitt mål är himmelen, och att göra så gott som jag kan och att Jesus leder mig i allt  ÄNDA FRAM  till himmelen och Gud.

 

Allla människor har mål och kristna har också det, men alla följer ändå inte bara Gud utan många följer falska profeter och sedan blir det fel i deras liv.

Att följa Jesus är det enda rätta för alla, men det vill man tyvärr inte förstå.

Människor vill bli rika och berömda och ha spännande jobb och resa jorden runt. Jaha!   Men Jesus då???

 

Var är han då?  Jo han väntar på att de människorna ska se honom och komma till honom och leva för honom och andra människor i frälsningen.

Men tyvärr så är det många som väljer karriären först och sist, Så de kommer nog inte dit de ska.

 

 

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards