Han  lever

Alla inlägg under april 2010

Av Anji - 30 april 2010 12:00

Efter positiv respons så har jag fått mer kraft och KOMMER fortsätta blogga om våran Herre.


Tack alla.


Kram Anji

Av Anji - 28 april 2010 21:37

 


Jag undrar om jag skall fortsätta blogga eller lägga ner.

Samma orsak som förra gången. Känns inte som jag får någon respons.

Mitt mående går upp och ner och trött så därför jag inte orkar blogga. Men om jag inte bloggar om Jesus så har jag inget och skriva om.


Ha de gött.

/Anji




Av Anji - 25 april 2010 19:55

Kanske tror vi, när vi ber om Guds hjälp, att vi måste begränsa oss, och att vissa saker är otänkbara att be om. Det är sant att Gud gärna lyssnar till lovprisning, syndabekännelser och ödmjuka önskemål, men han lyssnar till oss vad vi än ber honom om. David var helt öppen mot Gud och bad honom att lyssna till hans bekymmer. Gud kommer alltid att lyssna uppmärksamt när vi ber och han förstår oss fullständigt.



Även om hjärtat är fullt av synd kan Gud förlåta oss, om vi uppriktigt ber honom om det. Känner eller har du kännt att Gud aldrig kommer förlåta dig för det du gjort eller sagt, att dina synder är för många eller vissa av dom är alldeles förstora? Så har jag själv kännt men att den glada nyheten som vi måste förstå att Gud både kan och vill förlåta dem. Alla kan få uppleva befrielse och ingen är så belastad av synd att Gud inte kan rene oss.


//Bless

Av Anji - 16 april 2010 23:37

 

 

 

 

 

    

 

 Jag ser på mitt liv
Och jag kan fortfarande inte tro det
Hur kunde jag göra det, hur kunde jag klara det.
För där jag står nu.
Du förstår inte
Jag var upp mot hela världen
Och allt jag kunde känna var att allt bröt ner mig
Men ur en hopplös situation
Det kom en sång om lösenLivet kan driva mitt hjärta till gränsen
Men jag kommer inte att släppa
Av glädje i min själ
Därför att allting kan förändras på en minut
Och världen kan pröva mig
Men aldrig kan de stjäla min glädjeSå gå upp, stå upp
Allt du har gjort går så fel
Du behöver inte ge efter för kampen
Du kan vara nere
Men stanna inte där för längeVärlden kan säga
Du kommer aldrig att göra det
Världen kan säga
Du är inte starka nog att ta den
Men jag bryr mig inte
Därför att glädjen i Herren är verklig




 

My Chains Are Gone


Av Anji - 16 april 2010 00:40

Val.

Jag har ett val att gå vidare trots det som varit, jag har alltid ett val att stanna i det förflutna och gräva ner mig och deppa ihop. Vi har val att gå framåt, att förlåta det som varit och förlåta oss själva. Vi har val som ibland kanske inte är det roligaste men det valet kanske finns där som vi måste ta för att gå vidare. Vi kan välja raka vägen, den krokiga vägen eller återvändsgränden för att komma dit vi än gång började. Livet tar oss på olika vägar, kanske vi tog dom medvetet för att det var det enklaste valet. Kanske vi borde stanna upp innan vi väljer väg?
Vi har val att förändra oss själva, kanske till det bättre eller bara finslipa oss själva. Vi har val att stiga upp tidigt eller sova bort hela dagen och absolut inte göra någonting på hela dagen. Vi kan förändra oss kroppsligt för att må bättre. Vi har val att strunta i det som är viktigt.

Ja, ni ser, livet består av många val, alla kanske någon gång har dessa val som är ganska lika många andra av oss.
Det absoluta nödvändigaste valet i våra liv är om vi vill följa Jesus eller inte.
Kanske är att följa Jesus så många "krav", att man skall vara si och så eller ingenting alls.
När vi väl inser att Jesus dog för oss och uppstod och lever idag och hjälper oss och verkligen finns där som en pappa som man kanske inte har. Vi känner hans närvaro, han lyssnar alltid på oss när ingen annan kan eller han lyssnar på det som ingen annan vet om oss.
Men kom ihåg, valet är vårat, ditt.
Det valet kommer förändra ditt liv, men det kommer inte av sig själv, man får alltid jobba på sitt Kristna liv. Men att ha gett sitt hjärta till honom och sitt liv det är det viktigaste valet.
Vi behöver honom i denna tiden som är och kommer. Om vi ser hur världen och samhällerna ser ut idag så ser det gaaanska mörkt ut. Men med Jesus är det ljust, eftersom vi vandrar i hans ljus.
Mitt val, och framför allt mitt LIV.

Vad vill vi göra med våra liv? Vad vill du göra med ditt liv? Den frågan kanske inte många kan svara på just nu. Den frågan är ganska stor och jobbig ibland, och man kan bli deppad över det.
Men vi får fråga Herren om ledning och svar i det eftersom han har en plan med allas liv, han har en plan med ditt och mitt liv. Frågan är, vad väljer man ?

Skall man bli kändis? Tjäna massor med pengar och få status? men leva ett tomt och innehållslöst liv, iallafall inombords. Alla är inte lyckliga pågrund av det. Jag själv har inte mcket, jag har inga pengar, ingen status i samhället, eller känd. Iallafall inte i världen. Men det är stor skillnad att leva AV denna världen och leva i världen.
Men jag har en god nyhet.
Jesus älskar dig, för honom är du känd, och vi får våran belöning i himlen, och kanske på jorden.
Som kändis glöms du bort efter ett tag. Men för Jesus kommer du alltid vara en kändis eftersom han aldrig glömmer bort dig. Han ger oss vad vi behöver och ber om.

Men nu kommer vi till frågan igen.
Vilket val vill du göra?

Jag har gjort mitt val och det är det bästa jag gjort i hela mitt liv.


Bless You/Anji                                          

Av Anji - 14 april 2010 18:29

*Stolthet:


*Stoltheten över andra gudar har dömt dem, men ändå vänder de inte tillbaka till sin Gud- nej, de försöker inte ta reda på var han finns.* - Hosea 6:10


Stolthet är detsamma som Uppror. Den stolte vill klara sig själv och inte ta emot någon hjälp från någon annan, varken människa eller Gud. Den som är stolt över en avgud tillber det skapade istället för SKAPAREN.

Stolthet gör också att vi sjunker allt djupare i synd efetersom oviljan att bekänna binder oss kvar i synden.


Bless/Anji

Av Anji - 13 april 2010 21:31

En pilot litar på sitt flygplan. Pendlare förlitar sig på tåg, bilar, och bussar. Dagligen bevisar vi att vi tror både på människor, saker och företeelser. Du litar på att ett flygplan eller en bil ska föra dig dit du vill komma, Men vågar du lita på att Gud leder dig här på jorden och för dig till din eviga destination. Litar du mer på Gud än människor? Om inte varför inte?.


Det finns dagar då vi minst av allt vill jubla och vara glada.

Vi känner oss nere, allt är fel och vi överväldigas av sorg och skuld. Det är då inte svårt för oss att förstå psalmförfattarna, som ofta kände det så. Men hur bedrövligt och missmodigt livet än var för dem så var de ärliga och dolde ingenting för Gud.

När de vände sig till honom förändrades deras bön till lovprisning. Tala om för Gud hur du känner dig när du är nere och dölj ingenting. Gud kommer att ge dig orsak att vara glad och prisa honom.


/bless Anji

Av Anji - 10 april 2010 14:51

 



With Jesus I Feel Free

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards