Han  lever

Alla inlägg under oktober 2019

Av Anji - 31 oktober 2019 19:32

 

Sorg...vad är det?   Många vet inte vad det är som kan göra

 

ont för de har inte känt det


Jag är trött av mitt suckande, var natt blir min bädd genomvåt, jag dränker sängen med tårar.
Av sorg är mina ögon förmörkade, de har åldrats för alla mina fienders skull.
Vik bort ifrån mig, alla ni ogärningsmän, ty HERREN har hört min högljudda gråt.
HERREN har hört mitt rop om nåd, HERREN har tagit emot min bön.
(Ps 6:7-10)

 

Bättre gå till sorgehus än till gästabudshus.

Ty det är slutet för alla människor och den som lever bör ta det till hjärtat.
Bättre sorg än skratt, av plågat ansikte mår hjärtat väl.
De visas hjärtan är i sorgens hus, dårarnas hjärtan i glädjens hus.
(Pred 7:3-5)

 

 

Saliga är de som sörjer, de skall bli tröstade.

(Matt 5:4)

 

Psalm 16:11
Du lär mig livets väg. Inför ditt ansikte mättas jag av glädje, av ljuvlighet på din högra sida för evigt.

 

Meningslöshet

Jag är led vid detta. Jag skall inte leva för evigt, låt mig vara, ty mina dagar är en vindfläkt.

(Job 7:16)

 

 

Som en skugga vandrar en man omkring, han oroar sig till ingen nytta och samlar på hög utan att veta vem som skall få det. Men vad hoppas jag på, Herre? Till dig står mitt hopp.

(Ps 39:7f)

 

Om inte HERREN bygger huset är arbetarnas möda förgäves. Om inte HERREN bevarar staden vakar väktaren förgäves. Förgäves stiger ni tidigt upp och går sent till vila för att äta det bröd ni slitit för. Detta ger han åt sina vänner medan de sover.

(Ps 127:1f)

 

Förgänglighet och åter förgänglighet! säger Predikaren. Förgänglighet och åter förgänglighet! Allt är förgängligt. Vad vinner en människa med all sin möda, som hon gör sig under solen?

(Pred 1:2f)

 

I Herrens namn varnar jag er därför: lev inte längre som hedningarna. Deras tankar är tomma, deras förstånd förmörkat. De är främmande för livet i Gud därför att de är okunniga och i sina hjärtan hårda som sten.

(Ef 4:17f)

 

Ni vet ju att det inte var med förgängliga ting, med silver eller guld, som ni blev friköpta från det meningslösa liv ni ärvt från era fäder, utan med Kristi dyrbara blod, som med blodet av ett lamm utan fel och lyte.

(1 Petr 1:18-19)

 

Rädsla

HERREN är med mig, jag skall inte frukta. Vad kan en människa göra mig?
HERREN är med mig, han är min hjälpare, jag kan utan fruktan se på dem som hatar mig.

(Ps 118:6-7)

 

Människofruktan har med sig snaror, men den som förtröstar på HERREN blir beskyddad.

(Ords 29:25)

 

 

     -Sorg är något fruktansvärt som inte går att förklara, det kan ta död på en människa.

 

/Anji

 

Av Anji - 31 oktober 2019 00:04

 

Guds familj.  

 

Det är gott att tillhöra Guds familj-  den bästa  familjen. Det är en förmån att tillhöra Guds familj, en gemenskap grundad av och på Jesus. Vi (de frälsta troende)  är alla bundna till varandra genom syskonband och Gud älskar oss alla lika mycket.

Eftersom Jesus är grunden för familjens sammanhållning ska vi ge honom vår lojalitet och trohet. Vi visar att vi är hans barn genom att lyda honom. Det är nödvändigt att vi antar utmaningen att leva annorlunda än samhället i stort.

Människor undrar varför man lever så ‘konstigt’, d v s man är inte som ‘andra’ d v  s man är inte som de som inte tror på och älskar Jesus. Men är vi troende kristna  verkligen perfekta ?? NEJ NEJ. Vi har våra svårigheter då vi mår dåligt och vi är ledsna och vi är glada och vi brottas med att göra fel och vara dumma emot Gud. Varför är vi det då? Den troende har ju allt? NEJ NEJ! Den troende har sin Jesus, sin Gud och han är den bäste Far man kan få. Livet består inte i att jaga prylar det består i att älska och ära Gud.

Blir jag aldrig arg? Jodå, ledsen och förtvivlad ibland men för det mesta är jag glad, men prövningarna är många och gör mycket ont. Den troende är mycket utsatt för satans illistiga planer och djävulskap, och därför mår man inte alltid så bra.

Tack vare att Gud stöttar och leder oss och den Helige Ande är med oss i allt så lär man sig efterhand att ta stötarna och gå igenom saker och få svar på varför det är svårt.

Inte alltid får man svar men man utbildas hela tiden direkt av Gud och det är det bästa i livet. Läser man Job´s bok så ser man och känner igen sig i mycket av svårigheterna som han hade. 

Bland det bästa är att veta att man är på RÄTT VÄG-   På Väg Till HIMMELEN-  Till EVIGHETEN.

Jesus kommer snart.

 

/Anji

Av Anji - 29 oktober 2019 20:02

 

Hej, i länken nedan så ser du artikel/sidor om HÄLSA. Ja det är viktigt och det gillar jag verkligen.Att  gå långa promenader och att springa är roligt och hälsogivande.

 

https://www.svenskhalsokost.se/hur-paverkar-traning-kroppen?gclid=EAIaIQobChMImZno_5PC5QIVhsCyCh2iPARjEAAYAiAAEgKeavD_BwE

 

Att äta nyttigt är bra och här kommer en länk du kan ha nytta av:

 

https://www.svenskhalsokost.se/artiklar/recept

 

Gud vill att vi ska vara hälsosamma så långt det nu går!  När man promenerar får man chansen att både tänka och tycka och BE!!!

 

https://www.svenskhalsokost.se/artiklar/recept

 

 

/Anji     

 

 

Av Anji - 28 oktober 2019 19:36


De nyheter man får höra och se idag, de dryper av osanningar. Kanske vet du det??

 

BARA GUD har ALL SANNING!

 

 

Ord 6:12En fördärvad människa, en ond man är den som går med falskhet i sin mun,
Ord 11:3De ärligas hederlighet leder dem, de trolösas falskhet blir deras fördärv.
Ord 28:18Den som lever hederligt blir räddad, den som i falskhet går dubbla vägar faller på en av dem.
Ord 30:8Håll falskhet och lögn ifrån mig. Ge mig varken fattigdom eller rikedom, men ge mig den mat jag behöver.
Jes 28:15Ni säger: “Vi har slutit förbund med döden, vi har ingått en pakt med dödsriket. När gisslet far fram som en störtflod ska det inte nå oss, för vi har gjort lögnen till vår tillflykt, falskheten till vårt gömställe.”
Hes 13:8Därför säger Herren Gud så: Efter­som ni talar falskhet och ser lögnaktiga syner är jag emot er, säger Herren Gud.
Rom 3:7Men om Guds sanning genom min falskhet framstår så mycket klarare till hans ära, varför blir jag då dömd som syndare?
1 Pet 2:1Lägg därför bort all slags ondska, falskhet, hyckleri, avund och förtal.

 

GUD SÄGER:

2 Mos 5:9
Man måste lägga hårt arbete på dessa människor, så att de har något att göra och inte lyssnar på lögner.”


Ps 119:69
De fräcka svärtar ner mig med lögner, men jag vill helhjärtat hålla dina befallningar.


Jer 23:32
Jag är emot dem som profeterar falska drömmar, säger Herren. När de berättar dem vilseleder de mitt folk med sina lögner och sitt skryt. Det är inte jag som har sänt dem eller gett dem något uppdrag, och de kan inte hjälpa detta folk, säger Herren.


Hes 13:22
Genom era lögner har ni gjort den rättfärdige modlös, honom som jag inte vill bedröva, men ni har styrkt den ogudaktige så att han inte vänder om från sin onda väg och räddar sitt liv.


Hes 21:34
De har sett falska profetsyner om dig, de har spått lögner om dig, men du ska sättas på de slagnas halsar, på ogudaktiga vilkas dag har kommit, tiden då missgärningen har nått sin gräns.


Hosea 7:3
Med sin ondska gläder de kungen och med sina lögner furstarna.


Hosea 7:13
Ve över dem, för de har flytt bort från mig! Fördärv över dem, för de har gjort uppror mot mig! Jag ville friköpa dem, men de har talat lögner mot mig.

 

 



/Anji



Av Anji - 27 oktober 2019 19:37


 Slå upp bibelverserna du ser i videon!

 

 

/Anji

Av Anji - 26 oktober 2019 20:07


Be Strong, Brave Fearless Bible Verse Quote Canvas Print


#christianawesomeness #scripture #repentnow" />


Mighty Revival Ministries International in Phoenix, Kwa Zulu Natal


Bible Verses About Faith: where there is hope, there is faith where there is faith miracles heppen

Sometimes we have no idea what God is actually saving us from. <a href=#God #protector #favor #savior" />

Och här går jag och duger



30 Inspirational Bible Quotes About Life - Scripture Verses of the Day



Jag hoppas något ord kan hjälpa dig här idag!

 

      

/Anji

 

 

Av Anji - 25 oktober 2019 20:20

 

 

*Sången berättar:

 

 

Jag funnit har en reningsflod, Den källan djup och klar, Jag rening fått i Jesu blod; Dess kraft jag smakat har.

 

Kör: Jag funnit har den purpurvåg, Som renar hjärta, själ och håg. O, pris ske Gud, att jag den fann! Ty även mig den rena kan.

 

2. Med hjärtat rent och dräkten vit Jag över världen höjd Med Kristus vandrar framåt dit, Där allt är helig fröjd.

 

3. Vad nåd och kärlek underbar, En himmel redan här! I blodet nu jag rening har; Mitt allt nu Jesus är.   /P.P

*

 

GUDS ORD SÄGER:

 

Men när Guds, vår Frälsares, godhet och kärlek till människorna uppenbarades, frälste han oss, inte för rättfärdiga gärningar som vi hade gjort, utan på grund av sin barmhärtighet, genom ett bad till ny födelse och förnyelse i den helige Ande, som han rikligt utgöt över oss genom Jesus Kristus, vår Frälsare.

 

 Detta skedde för att vi skulle stå rättfärdiga genom hans nåd och, som vårt hopp är, bli arvingar till det eviga livet.
(Tit 3:5-7)

 

Efter denna förebild frälser dopet nu också er. Det innebär inte att kroppen renas från smuts utan är ett rent samvetes bekännelse till Gud genom Jesu Kristi uppståndelse.
(1 Petr 3:21)

 

 

      /Anji

Av Anji - 24 oktober 2019 22:57

 

Från:

 

https://theholyremnant.blogspot.com/2019/05/vad-hander-med-det-land-som-overger.html

 

 

Har du sett dig runt? Har du märkt vad som sker? Ser du den orättvisa och orättfärdighet som är runt dig? Människor lider, dör, svälter och fryser ihjäl i vårt land. Orättfärdiga furstar regerar efter sina egna hjärtan och sanningens väg blir smädat.

 

Ser du hur avgudarna fått intrång även i kyrkorna och hur kyrkorna främjar dessa? Hur tror du det ska gå med det land som övergett Herren sin Gud?

Vad hjälper politik när det är hjärtat som måste renas och födas på nytt? Vad hjälper goda gärningar när det är människans hårda hjärtan som behöver krossas?

 

Ett land får den ledare det förtjänar!

 

Jag ska visa dig vad som händer, med ett ord jag fick från Herren för snart fyra år sen!

 

 

— Jeremia 5 —
— ”Gå omkring på gatorna i Jerusalem och lägg märke till vad ni ser, sök på torgen om ni finner någon, om det finns någon enda som gör det som är rätt, och som frågar efter trohet. Då skall jag förlåta staden.

— Men även om de säger: “Så sant HERREN lever”, så svär de ändå falskt.

— HERRE, är det inte trofasthet dina ögon söker? Du slog dem, men de kände ingen smärta. Du lät dem förgås, men de vägrade att ta emot tillrättavisning. De gjorde sina pannor hårdare än klippan och vägrade att omvända sig.

— Då tänkte jag: Det är bara de enkla människorna som är dåraktiga, ty de känner inte HERRENS väg, sin Guds domslut.

— Jag vill nu gå till de stora och tala med dem. De måste ju känna HERRENS väg och sin Guds domslut. Men också dessa har brutit sönder oket och slitit av banden.

— Därför skall lejonet från skogen slå dem och vargen från ödemarken slita sönder dem. Leoparden skall lura vid deras städer, och var och en som går ut därifrån skall rivas ihjäl. Ty deras överträdelser är många och deras avfall talrika.

— Varför skulle jag förlåta dig? Dina barn har övergivit mig och svurit vid gudar som inte finns. Jag gav dem fullt upp av allt, men de begick äktenskapsbrott och samlades i skaror vid horhusen.

— De liknar välfödda, ystra hingstar, de gnäggar var och en efter sin nästas hustru.

— Skulle jag inte straffa dem för sådant? säger HERREN. Skulle jag inte hämnas på ett folk som detta?

— Drag upp mot hennes vingårdsterrasser och förstör dem, men gör inte helt slut på henne. Riv bort hennes vinrankor, de hör inte HERREN till.

— Ty de har handlat mycket trolöst mot mig, både Israels hus och Juda hus, säger HERREN.

— De har förnekat HERREN och sagt: “Han finns inte. Inget ont skall drabba oss, svärd och hunger skall vi inte möta. Profeterna blir till vind, Guds ord är inte i dem. Vad de säger skall drabba dem själva.”

— Därför säger HERREN, härskarornas Gud, så: Eftersom ni talar på detta sätt, se, därför skall jag göra mina ord i din mun till en eld och detta folk till ved, och elden skall förtära dem.

— &rarr; Se, jag skall låta ett hednafolk komma över er fjärran ifrån, ni av Israels hus, säger HERREN, ett starkt hednafolk, ett urgammalt folk, ett folk vars språk du inte känner, med ett tal du inte förstår.

— Deras koger är som en öppen grav. De är alla hjältar.

— De skall sluka din skörd och ditt bröd, de skall sluka dina söner och dina döttrar, de skall sluka dina får och din nötboskap, de skall sluka dina vinstockar och dina fikonträd. Dina befästa städer som du litar på, skall de förstöra med svärd. &larr;

— Men inte ens då vill jag göra helt slut på er, säger HERREN.

— Om ni då frågar: “Varför har HERREN, vår Gud, gjort oss allt detta?” skall du svara dem: “Liksom ni har övergivit mig och tjänat främmande gudar i ert eget land, skall ni nu få tjäna främlingar i ett land som inte är ert.”

— Kungör detta för Jakobs hus, ropa ut det i Juda och säg:

— Hör detta, du dåraktiga folk utan förstånd! Ni har ögon och ser inte, ni har öron och hör inte.

— Skulle ni inte frukta mig, säger HERREN, skulle ni inte bäva för mig, jag som har satt sand till gräns för havet, till en evig gräns som det inte kan överskrida. Hur än dess vågor svallar förmår de ingenting, och hur de än brusar kan de inte komma över den.

— Men detta folk har ett motsträvigt och upproriskt hjärta. De har vänt sig bort och gått sin egen väg.

— De säger inte i sina hjärtan: “Låt oss frukta HERREN, vår Gud, honom som ger regn i rätt tid både höst och vår och som ger oss de bestämda skördeveckorna.”

— Era missgärningar har nu bringat detta i olag, era synder håller detta goda borta från er.

— Ty bland mitt folk finns ogudaktiga människor. De ligger i bakhåll liksom fågelfängaren ligger på lur, de sätter ut snaror och fångar människor.

— Som en bur full av fåglar så är deras hus fulla av svek. Därför har de blivit stora och rika, de har blivit feta och skinande.

— Deras onda gärningar vet inte av någon gräns, de dömer inte rättvist, de verkar inte för den faderlöses sak och hjälper inte den fattige att få sin rätt.

— Skulle jag inte straffa dem för sådant? säger HERREN. Skulle jag inte hämnas på ett hednafolk som detta?

— Förfärliga och fruktansvärda ting sker i landet.

— Profeterna profeterar lögn, och prästerna styr efter deras råd. Så vill mitt folk ha det. Men vad skall ni göra när slutet på detta kommer?” Jer. 5:1-31

 

 

”Hmm”, men ”nej”, säger ni, detta gäller bara för Israel. Dårar! Har ni inte läst vad Paulus säger på flera ställen?


Allt som tidigare har skrivits är ju skrivet till vår undervisning, för att vi genom den uthållighet och tröst som Skrifterna ger ska ha hoppet. Rom. 15:4


Men detta har blivit till exempel för oss, för att vi inte liksom de ska ha begär till det onda. 1 Kor. 10:6
Men allt detta hände dem som exempel och skrevs ner till varning för oss som har tidens slut inpå oss. 1 Kor. 10:11
Hela Skriften är utandad av Gud och nyttig till undervisning, till tillrättavisning, till upprättelse till fostran i rättfärdighet… 2 Tim. 3:16



Inte kan man predika sanningens ord längre i svenska församlingar utan att bli föraktad eller avskydd. Gå ut på torgen och församlingarna, där människorna finns och sök efter någon trogen kristen. Se om det finns någon svensk som är trogen mot Herrens ord. I så fall kommer Herren förlåta Sverige och upprätta landet. Men det finns inte tillräckligt många för att hålla Guds dom borta från landet.

 

Var och en har sin åsikt om Gud – Laodicea är en verklighet!

 

Men så kanske vi tänker, det är bara de olärda och lekmannen som inte har förstått någonting. Därför vänder vi oss till predikanterna och de som kan Skrifterna. Men, oj, inte ens där finner man rättfärdighet. Alla är de avfallna, de har alla slitit av sig Herrens ok och har gått sin egen väg. Ingen finns som predikar sanningens evangelium av de stora.

 

 

De har hittat ett ”bättre” evangelium; ett socialt evangelium, ett politiskt evangelium, ett sökarvänligt evangelium, ett FALSK evangelium, ett evangelium som INTE kan rädda – usla brunnar som inte håller vatten!

Svensken har lärt sig säga: ”Han finns inte.” De har lärt sig förneka Herren genom falsk undervisning, genom avfälliga predikanter som har förlorat sin sälta. Salt och ljus är borta och förruttnelsen har spridit sig.

 

 

Vad tror du kommer hända?

 

Se, därför kommer det ett folk, ett stort hednafolk som är både skoningslösa och med vassa vapen – med en främmande gud – de har båge och lans, de är grymma. De rusar fram rustade till strid, men ingen märker det. Ingen förstår vad som sker. Vem vågar sig ut på gatorna ”Gå inte ut på öppna fältet och vandra ej på vägen, ty fiendens svärd är där med skräck från alla sidor.”

 

Ett starkt hednafolk, ett urgammalt folk med ett språk vi inte förstår, kommer och har kommit. De ska sluka allt vi håller kärt, våra söner och döttrar, våra tillgångar, mat och vatten, ”vinstockarna och fikonträden”. Vad har du kvar innan du inser att du måste omvända dig till din Gud? Den frihet du är van vid försvinner sakteligen, snart får du tjäna dina avgudar i ett land som inte är ditt.

Ta en titt på ditt liv och utvärdera det enligt Guds ord, och omvänd dig innan du förgås. Tror du Gud har ändrats mellan Malaki och Matteus? Är det en annan Gud? Nej, samma Gud med ett bättre förbund, med bättre löften. Men tro inte att Gud har fördrag med avgudadyrkan, orättfärdighet och bedrägeri, mord och äktenskapsbrott. Tro inte att Jesus har överseende med ett folks synd. Han är den samme igår, idag och till evig tid.

Ja, Han har barmhärtighet med var och en personligt eftersom frälsningen är personlig. Men…

 

 

Skulle Gud låta ett ogudaktigt folk gå ostraffad? ”Förfärliga och fruktansvärda ting sker i landet. Profeterna profeterar lögn, och prästerna styr efter deras råd. Så vill mitt folk ha det. Men vad ska ni göra när slutet på detta kommer?”

Tillhör inte hela jorden Herren? Finns det någon människa Gud inte skapat? Gud har all makt i himlen och på jorden och han tillrättavisar ett land precis som han gjorde med Israel på den tiden.

 

Men…

När allt detta börjar ske, lyft era huvuden för er förlossning är nära. Att detta fått ske är ett tecken på att vi lever i de sista dagarna innan Jesu återkomst, och du har fortfarande har en möjlighet att omvända dig! Gör det.

 

Herren är inte sen eller dröjer med det som han har lovat, såsom en del menar, utan han har tålamod med oss och vill inte att någon ska gå förlorad, utan att alla ska få tid att omvända sig.

När den sista av oss har kommit in, när hedningarna i fullt antal har kommit in, då kommer Herren och var och en som åkallar Herrens namn ska bli räddad. /Jon-Are Pedersen

 

/Anji

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards