Han  lever

Alla inlägg under mars 2017

Av Anji - 29 mars 2017 18:43

 



Hos 11:7
Ty mitt folks håg står till avfall från mig; och huru mycket man än kallar dem till den som är därovan, så höjer sig ändå ingen.

Matt 11:28-30
Kommen till mig, I alla som arbeten och ären betungade, så skall jag giva eder ro.

29
Tagen på eder mitt ok och lären av mig, ty jag är saktmodig och ödmjuk i hjärtat; 'så skolen I finna ro för edra själar'.

30
Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.



/Anji

Av Anji - 26 mars 2017 19:49

Av Anji - 24 mars 2017 11:02

Detta är vad mitt hjärta ropar, Jesus hela mitt livjag måste bara berömma dig. Som en eld i mina bendetta beröm kommer svämma över. Hoppet om härlighetenom Gud är för mig, vem kan då vara mot mig? Jag går framåt, kommer jag hitta ett nytt sätt att ge dig beröm, lyfta upp ditt namn, känner jag hopp inom mig.
Min Återlösare och min klippanamnet över alla namn. Min frälsning och min sång. Klarhet till klarhet,härlighet till härlighetJag kommer att förvandlas av dig. Du härskar över allt, ditt namn är värd all lovprisning.


Jag tror dig när du säger att du är min klippa, jag tror dig när du säger att du är min styrka. För du vet baramitt hjärta. Lugna havet runt mig. Du kommer fortfarande vara min säker räddning.
Du håller min värld i din hand, du kärlek är större än jag någonsin kan förstå. Vad jag än möter jag vet att dugår före mig. Du hör min röst när jag roparDu kom ner långt från himlen och för att fånga min själ. Duöppnat ögonen till mitt hjärta.
Horisonten, når den så långt, nu är du förde mig till en speciell platsDu glädjer  mig, avslöjade du djupet i mitt hjärtaNu ser jag dig högt, hur bred och hur djupt din är kärlek är för mig. Som har gjort himmel och jord, du är allt vi någonsin velatDu är allt vi behöver. Genom dina sår blir vi heladeGenom ditt blod vi är rena. Skuld och skam tvättas bort.
Du behöver inte frukta. Han kommer aldrig lämna din sida, du står på helig mark,  alla tårar torkas bort. 
Resten av ditt liv börjar idag, just nu, just här. Detta är tid att börja omJust här. inget att dölja, gränsen ärborta, vi går vidare. Lev med en passion, lev med ett syfte, lev med en framtid. Är du redo?

 

Bless/ Anji

 

Av Anji - 23 mars 2017 17:04





The time is nigh even at hand. God loves you so much that's why he sent Jesus Christ to die for you on the cross. we need to get ready.
God has great plans for us. He wants to use us for his Glory.
We need to pray for our Nation. and pray for our leaders
that they will make right decisions in this land and Repent unto the Lord. God loves us more than we could ever imagine.
Jesus is our intercessor Praying for us before the Father.
He is our precious Jesus and he loves you so much.

 

 

 

 Bless / Anji

Av Anji - 22 mars 2017 17:45

 

 

"Ju större kors ju mera trogen;

i stormen stadgas ekens rot.

 

Du blir alltmer för himlen mogen

med korset buret utan knot.

Ju mera under korset böjd


dess mera över jorden höjd.

 

Ju större kors, ju flera böner,
ju mera bön, dess mera nåd.


Ju mörkare du jorden röner
dess ljusare blir himlens råd.


Ju mindre stöd dig världen ger,
i Gud du äger det dess mer
."

 

 

 

Från: Källor i öknen /Mrs E Cowman

 

 

/Anji

:)

Av Anji - 21 mars 2017 17:26

 

 

 

 

 

Vem helar bäst en själ, som är bedrövad,
om ej en kristen, som har varit prövad?
Var finner du i sorgen och i smärtan
en modersfamn, om ej i brustna hjärtan?

Vi måste själva såras för att hela
och lida för att kunna sorgen dela,
och detta är måhända hemligheten 
av nöder, vilkas orsak I ej veten
.


E. Gustafson

Av Anji - 12 mars 2017 21:32

Vet du vad alla dessa tecken betyder?






Fortsättning


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards