Han  lever

Alla inlägg den 10 februari 2020

Av Anji - 10 februari 2020 23:34

Love in Faith on Instagram: “She who kneels before God 🙋â€â™€ï¸ can stand anyone 🙌 We would be honored if you followed us @love.in.faith 💕 . . . . . . . #bibleverse…â€

 

Under kontroll

 

Fullkomlig relation.

Vi är fullkomliga på grund av vårt eviga förbund med den fullkomlige Jesus Kristus, När vi blev Guds barn förklarade Gud oss “utan skuld” genom vad Jesus, hans älskade son gjorde för oss. Hans fullkomlighet är absolut och oföränderlig, och det är vår fullkomliga relation med honom som garanterar att vi en dag nå fullkomlighet.

Fullkomlig tillväxt.
Vi växer och mognar andligt så länge vi fortsätter att tro och lita på Jesus, lär oss mer om honom, kommer närmare honom och lyder honom. Vår tillväxt är växlande eftersom den är beroende av vår dagliga vandring med Gud. Ibland sker mognaden snabbare, ibland långsammare, men allt vi eftersom vi arbetar vidare kommer vi närmare fullkomlighet, de är en följd av Guds arbete med att fullkomna oss.

 

Se Fil 3:1-15.

 

Gud, Fadern.  Se Joh 14:27.  27 Frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet.
Verklig frid är ett resultat av kunskapen om att Gud har all kontroll och allt under kontroll och medborgarskap i Guds nya värld är garanterat. Vi vet vart vi är på väg och att segern över synden är ett faktum.

 

/Anji

 

 


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards