Han  lever

Alla inlägg den 22 juli 2020

Av Anji - 22 juli 2020 22:49

 

1 Petrus 1: 6-7 

 

6. Var därför glada, även om ni nu en liten tid måste utstå olika prövningar.

 

7 Äktheten i er tro är långt mer värd än guld, som är

 

förgängligt men ändå prövas i eld.

 

På samma sätt prövas er tro för att sedan bli till lov, pris och

 

ära när Jesus Kristus uppenbarar sig.

 

 

:::::::::::::::::::::: Många går igenom många många prövningar och det är INTE lätt att vara i dem. Men Herren hjälper oss i dem och vi kommer att klara av sådant vi inte trodde vi skulle vara med om. ::::::::::::::::

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 22 juli 2020 00:39

 

ÅNGEST, ja sådant bär så många människor på!!  Vad säger bibeln? 

 

GUD hjälper i ALLT!!!


 

 

 

Job 3:26

 

 

Jag får ingen rast, ingen ro, ingen vila, ångest kommer över mig.

Job 7:11Därför vill jag inte lägga band på min mun, jag vill tala i min andes ångest, jag vill klaga i min själs bedrövelse.
Job 15:20Den gudlöse plågas av ångest i alla sina dagar, den våldsammes år är räknade.

Ps 13:3Hur länge ska jag ha oro i min själ och ångest i mitt hjärta dag efter dag? Hur länge ska min fiende triumfera över mig?
Ps 25:17Mitt hjärtas ångest är stor. För mig ut ur min nöd!
Ps 31:23Jag sade i min ångest: "Jag är avskuren från dina ögon!" Men du hörde min bön om nåd när jag ropade till dig.
Ps 38:9Jag är maktlös och helt krossad, jag ropar i mitt hjärtas ångest.

Ps 55:5Mitt hjärta grips av ångest i mitt inre, dödens fasor faller över mig.
Ps 116:3Dödens band omslöt mig, dödsrikets ångest grep mig, jag var i nöd och förtvivlan.
Ps 116:11jag som sade i min ångest: "Alla människor sviker."
Ps 119:143Nöd och ångest griper mig, men dina bud är min glädje.

Jes 21:3Därför är mina höfter fulla av smärta, jag har gripits av ångest som en födande kvinnas ångest. Jag är nertryckt så att jag inte kan höra, jag är bestört så att jag inte kan se.

Här är bara några bibelord om ångest som en människa kan ha, men GUD vet att han kan o vill hjälpa!!

 

/Anji

 



Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards