Han  lever

Alla inlägg den 26 maj 2024

Av Anji - Söndag 26 maj 21:52


 

 

Vi som tror på Gud vi hoppas alltid och vi vill alltid veta Guds vilja, men vi förstår inte allt.  

Ja den troende kan verkligen Prisa Gud då den får hjälp i olika trängande situationer! Det kan tyckas så svårt som om man bara vill dö från alltihop, men se, GUD ÄR NÄRA! Han är NÄRA den som ber och har alltid HJÄLP ATT GE!  

 

*

Jag måste villigt tillstå, att jag är mera tack skyldig elden, hammaren och filen än något annat arbetsredskap i min Herres verkstad. Ibland undrar jag, om jag utan riset alls skulle ha lärt mig något. Då skolrummet är mörkt, ser jag bäst  . – C. H. Spurgeon.

*

 

Gud vare tack, som i Kristus alltid för oss fram i segertåg.” 2 Kor 2: 14.

 

Var stilla i ugnen, hur het den än är,


skall lågan dig icke förtära,


ty Herren går själv vid din sida ock där,


att hettan dig ej må förfära.


Den bränner blott banden men själv går du fri,


så lär dig att prisa Guds godhet däri:


Var stilla, var stilla för Herren!


L. S.

 

508

 

/Anji

 

 

Av Anji - Söndag 26 maj 01:51



DRAMA, VIDEO Strong dramatic film 🎬 A Heavy Burden / Best Drama Romance Movies


JESUS är med den som vill följa honom.



/Anji

 

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards