Han  lever

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Anji - 17 december 2009 17:53

_NEW_JesusName.jpg picture by Fridsfurste

 

Se hans kärlek spikas på ett kors, Perfekt och klanderfritt liv, ges som offer
Se honom där, allt i kärlekens namn.
Detta är Jesus i hans härlighet
Den är klar, har han gjort det
Döden är slagen, himlen lockar mig
Större kärlek ingen kunde någonsin visa, all din synd, alla din dolda skam
Dog med honom på korset, vann evighet för oss
Sådan kärlek
En sådan kärlek är det här för dig.

 

 

Jag är en väldigt ensam själ igentligen. Jag umgås knappt med någon och sitter mest hemma och tänker och funderar, när jag inte gör det så tränar jag eller skriver blogg och läser kristna böcker, lyssnar på musik och är med min familj. Mitt liv är långt ifrån perfekt eller att jag är felfri. Jag lider av ångest och ensamheten plågar ofta.

Men jag är ju inte ensam, min bästa vän är alltid med mig och jag pratar med honom nästan jämt på dygnet, frågar och ber och tackar och är med honom. Tänk att ha en sån där vän genom alla tider på dygnet som är med en och som ser en. När jag låter ensamheten och ångesten ta över så knackar Jesus på min axel och säger, Anji, du behöver inte vara ensam för jag är med dig, och då får jag nästan be om förlåtelse för jag glömt att han alltid är med mig.

 

Det jag vill säga idag är att om du känner dig ensam och övergiven så finns det alltid en som är med dig och en som aldrig överger dig och hans namn är Jesus.

Du ser honom inte men han ser dig och han vill fylla dig med hopp och en längtan att få lära känna honom mer och mer för varje dag, att du skall känna dig älskad av honom.

Han är den enda som man kan lita på, den enda som är trofast och älskar dig precis som DU är även med dina fel och brister för ingen är perfekt.

Han älskar oss så mycket, han älskar dig så mycket.

 

Jag bryr mig inte om något annat i detta livet förutom Jesus och mina vänner och familj, allt annat får kvitta för mig. Jag vill absolut alltid leva för Jesus och jag vill göra så mycket innan han kommer tillbaka för att hämta hem mig.

 

Vi ropar pappa, vi ropar efter en generation upp för att få himlen till jorden. Vi ropar för sjuka som skall bli helade, lama gå, blinda ser, och de döda kommer upp, tårarna som vi gråter skall bli till skratt och sorg till glädje. Far, vi tror att vi är ett utvalt släkte, och i dag just nu ber vi att ge oss kraft att göra större arbeten.  Vi vill gå högre, vi vill gå längre, Så idag vi fastställer vår stolthet och söker dig med hela vårat hjärta. Att de som är ofrälsta skall söka dig. Amen

 

 

 

JESUS IS KING OF

 

 

 KINGS <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards