Han  lever

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Anji - 3 januari 2010 22:20

 


Jesus du är underbar, du ger mig glädje varje dag, du ger mig ett liv med hopp och kraft igen.

Du har gett oss liv igen när du dog på ett kors, du har öppnat en väg från dig till oss.

Min Gud, du har allt som vi behöver.

Ger oss liv som flödar över, du har visat mig din kärlek , du gör livet meningsfullt.

Jag vill tacka dig just nu, att du ger mig kraft just nu att ropa ut att jag älskar dig min Jesus, från nu till evighet.


Fri och förlåten, Älskad, dyrbar,värdefull, dotter, son,


Vet absolut inte om jag skulle sitta här om inte Jesus räddat mig från dödens grepp, evigt tacksam och jag kommer hålla mig trogen och klämma fast mig vid Jesus för det är bara han som gör allt meningsfullt att leva och följa honom i denna världen.


/Anji

Av Anji - 3 januari 2010 00:59

 

Hej! Allt är väl. Ja så önskar jag att alla kan tänka...


Rom 5:5 *Vi kan hålla huvudet högt vad som sedan än händer och veta att allt är väl, för vi vet hur mycket Gud älskar oss. Vi kan känna denna kärlek inom oss, därför att Gud har gett oss den helige Ande, som fyller våra hjärtan med sin kärlek.*


-----


2 Kor 3,4 säger oss: * Vilken stor Gud vi har. Han är vår Herres Jesu Kristi Far. Från honom kommer all omtanke och tröst, och den ger han oss för att vi ska kunna ge samma hjälp och tröst vidare till andra som är i svårigheter och behöver vår sympati och inspiration.*


-----


*Om ditt öga är rent blir det ljust i ditt inre. Men om ditt öga är förmörkat av onda tankar och begär så är du i djupt andligt mörker, och det mörkret är verkligen nattsvart!* /Matteus 6:22-23/    Låt dig bära på ljuset: Kristus


Blessings,

/Anji



Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards