Han  lever

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Budskap

Av Anji - 27 juli 2012 07:57

Idag är Guds budskap till dig att ta ett djupt andetag och inse att du är exakt var du ska vara just nu. Dra ned livgivande friska luften av Guds nåd i dina lungor och gå vidare med all den kunskap hos den som vet exakt var de står i detta universum.Han vet allt om dig och har en plan för ditt liv, glöm inte bort det när det känns motigt att fortsätta. Du är bra som du är, och Gud älskar dig precis som du är eftersom du är skapad tills han avbild.

 
 
Catharina

Catharina

27 juli 2012 12:58

Så härligt att läsa i din blogg om han som betyder allt !!!
I min blogg idag presenterar jag en bok som beskriver hans liv
här hos oss sett ur lärljungarnas liv med Honom.

http://flygel.bloggplatsen.se

Anji

1 augusti 2012 17:23

Hej, Ja jag älskar Jesus.
Denne Bo G är ju från svenska kyrkan,vi tycker olika du o jag där,och jag tycker bibeln beskriver så bra i evangelierna hur lärjungarna var och vad som skedde då. Lärjungarna fick en del skäll från Jesus, för de var ganska trögtänkta många gånger! Precis som oss lärjungar idag. Bless/Anji

 
Ingen bild

S

27 juli 2012 23:29

Vilket hopp det är att veta att Gud ser oss, att HAN vet vart vi står och vart vi vill...att våra dagar redan är skrivna av Honom, och att den plats vi idag står på, hur smärtsam den må vara, är exakt den plats som det är meningen att vi ska stå på HÄR OCH NU. Det är Guds vilja, och min vilja är inget annat än att VILJA LITA PÅ HANS VILJA! För återigen, vad kan gå fel med Sanningen, vägen och livet's händer....om Gud är med oss, vad kan då vara emot oss? INGET! För Gud som är skaparen av all skapelse är INGET OMÖJLIGT!

BLESS!

Anji

1 augusti 2012 17:01

HEJ
När vi lita på Gud går det bra,Han vet vilka vi är o vad vi behöver, javisst är det sant att det är smärta ibland eller ofta- Men Jesus helar oss från bekymmer om vi vill!
Lita på Gud så går allt bra! Så sant!
Bless! /Anji

 
Ingen bild

Mig

28 juli 2012 09:55

Kära Anji,
När jag ber känner jag att jag inte får ett svar. Jag förstår att Gud svarar på sitt sätt men jag vill åtminstone känna... Något. Vill inte Gud att min tro ska vara kvar och utvecklas? Det känns inte så. Jag vill ju känna att det inte bara är jag som talar i vår relation. Önskar jag kunde få ett tecken av honom.

En annan sak. Kom i diskussion med min muslimske kille då han menar att det finns fler biblar. Alltså att det i en tex står att man ska be till Maria. Jag vet att vissa katoliker gör detta men inte finns det väl någon "bibel" som säger det?? Då är det ju inte bibeln. Men då menar han att vilken ska man då tro på? Och jag säger att det bara finns 1 bibel och att resten, tex The book of Mormon knappast har med bibeln att göra, och att tex Jehovas vittnen läser samma bibel som oss men tolkar den annorlunda. Snälla Anji svara, har jag missat något??

Anji

1 augusti 2012 16:56

Hej M
Gud svarar inte alltid som vi vill eller som vi tänkt oss. Ibland får vi inga svar alls! och det är ju jobbigt, men han måste få fostra oss.Jo han vill du ska ha kvar tron, men tron består inte bara av bönesvar- den skall prövas och utvecklas för att vara kvar.
Sträva efter en djupare relation och jobba med egot, för det förstör då man tror att man kan få som man vill.Gud tycker inte om den attityden. Jobba på med realtionen!
*
Har du en muslimsk kille och du är en kristen? Hur går det ihop? Det är inte rätt enligt Gud, ni har ju inte samma tro, Han tror på Allah och du tror på Gud/Jesus/.
I katolikernas bibeln står det om att be till Maria, vilket är helt fel, det finns bara en Gud, och vi kristna ber INTE till Maria, det gör katoliker. Men du är väl inte katolik?
*
Mormonerna är också påhittat precis som Allah, det finns bara en Gud och det är Gud Fader i himmelen, himmelen och jordens skapare, och Gud som utgav sin ende SON för denna världen, det finns inte något sådant i någon annan religion, och kristen tro är inte religion- det är tro.
*
Jehovas har sin egen bibel precis som Mormonerna och är inget att stå efter!
Du har missat en hel del om du inte kan/ vill rätta dig efter vad den vanliga kristna bibeln/Gud säger. Jesus säger oss att han är vägen och sanningen och livet, och den som följer honom har evigt liv, då följer man Honom och ingen annan. Hoppas du känner att jag kunnat ge dig svar!
/Anji

 
Ingen bild

M

1 augusti 2012 23:58

Hej igen!
Ja, hur går det ihop att jag har en muslimsk kille? Kanske ska ta och lämna honom nu på en gång... likaså med min familj som inte är kristna, ska väl lämna alla som inte accepterat Jesus som sin frälsare. Det kanske är lätt för dig att göra så, vad vet jag? Det är ju lustigt att den enda kille jag blir kär i råkar vara muslim, men det kanske är yttrligare ett test av Gud? Som jag uppenbarligen inte klarade.

Nej, jag är inte katolik. Men kan väl inte kalla mig kristen heller nu när jag insett att jag gör så mycket som är fel. Skickade ett mail till dig som var lik min kommentar ovan, trodde inte den kom med så du kan strunta i att svara på det.
Tack för att du tog dig tid att svara på kommenaren i alla fall

Anji

7 augusti 2012 09:18

Jag själv tycker inte du borde vara med en muslim då det är väldigt väldigt olika tro och jag anser ju att vara en trogen efterföljare till Jesus är det enda rätta, men det känner du i ditt hjärta.
Om du har tagit in Jesus som din frälsare och följer honom av hela ditt hjärta och själ så kan du kalla dig Kristen, men själv säger jag troende för det finns så mycket falskhet i kristendomen.
Nej jag struntar inte i kommentarerna, jag svarar när jag kan och har tid, haft så mycket och göra. Men du är alltid välkommen och skriva.

Kram, bless Anji

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Av Anji - Tisdag 23 april 20:35

  SVERIGE mår inte bra och inte Världen heller, eller ?? Våldsdåden är många!     FAITH, GRACE, LIFE, LIVE     I bibeln står det om allt och om HUR man skall leva.   /Anji ...

Av Anji - Måndag 22 april 21:34


                               VÅR!    bild Anji     Kapitel 12 Den andliga gudstjänsten 1 Därför uppmanar jag er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud – er...

Av Anji - Söndag 21 april 23:48


  https://www.vaken.se/dr-joseph-mercola-fagelinfluensa-kan-inte-doda-manniskor-om-den-inte-ar-modifierad-i-laboratorium/   Alla påståenden om rädsla för möjligheten av en dödlig fågelinfluensa har visat sig vara falska.   Detta enligt D...

Av Anji - Lördag 20 april 14:30

             Se artikel:   Kärlek. Kärlek. Kärlek. Många söker den. Men vet man att kärleken är ljusets källa?   Bibelorden i 1 Kor 13 berättar för oss om Kärleken och att den är störst av allt, och det är sant. Kärlek är inte lust och kärl...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards