Han  lever

Direktlänk till inlägg 19 december 2020

LITA PÅ GUD! Mirakel

Av Anji - 19 december 2020 23:33

Bibelorden säger att vi ska LITA på Gud, och det gör man om man har en tro.

OM jag INTE hade litat på Gud hade jag inte fått det jag så väl behövde.

 

TROTS elände och med tårar och klagan stod jag fast i att söka Guds vilja, och eftersom han har lett HELA denna procedur på ett underbart sätt är detta mitt sätta att säga till dig att jag fått MIRAKEL i mitt liv.

 

Inte just bara NU utan under hela mitt liv som tonåring och vuxen kan jag se tillbaka på VAD GUD gjort i mitt liv för att varna o hjälpa och stödja och rätta till det som varit fel!

 

TRUST IN GOD!

 

 

Joh 20:29


Saliga äro de som icke se och dock tro.” .

 

VILKEN makt ha icke de synliga tingen och huru nödvändigt är det ej för Gud att hålla oss vid dem som äro osynliga! Petrus måste antingen gå på vattnet eller simma. Han kunde icke göra bådadera. Om fågeln skall flyga, måste den lämna stängsel och träd och lita på vingarnas bärkraft. Om den försöker hålla sig nära marken, misslyckas flygningen. Gud måste göra slut på Abrahams styrka och låta honom se, att han i sig själv intet kunde göra. Han måste anse sin egen kropp såsom död och därefter anförtro hela verket åt Gud. Genom att se bort från sig själv och förtrösta på Gud allena, blev han fullt viss om att vad Gud hade lovat, det var Han också mäktig att hålla. Detta är vad Gud nu vill lära oss. Han undanhåller oss uppmuntrande erfarenheter, ända tills vi lära oss att lita på Honom dem förutan. När detta fått ske, älskar Han att göra sitt Ord levande såväl i verkligheten som för tron.

— A. B. Simpson

 

/Anji

 

 

2020 · BÖN · TRO
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Måndag 29 april 18:24

  Dokumentär: Säkert och effektivt – Del 1 : Biverkningarna som inte får finnas   PUBLICERAD 27 APRIL 2024   I första delen i Tobias Hietalas dokumentär om skadorna av mRNA-injektionerna intervjuas de drabbade. Per Olhans...

Av Anji - Måndag 29 april 01:47

   “Ni ville mig ont, men Gud har vänt det till något gott. Han ville göra det som nu har skett och därigenom bevara många människor vid liv.” 1 Mos 50:20 I 1 Mosebok berättas om Josef som såldes som slav av sina bröder. Flera år sena...

Av Anji - Lördag 27 april 23:42

  KUNSKAP om Världen???  Ett måste.    /Anji  

Av Anji - Lördag 27 april 13:30

  LOVE:       LOVE.     /Anji       ...

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards