Han  lever

Direktlänk till inlägg 19 januari 2023

The Bible. Har du läst....Är du nyfiken?

Av Anji - 19 januari 2023 23:28

king-james-bible-kjv Människor gillar inte bibeln, och vill inte läsa ur den. MEN det märkliga är att Guds ord står där och det är sant.  Kan du förklara att det som skett och sker i världen, det står där i denna bok.

 

..........Nya troende kom från olika håll och de påföljande generationerna hade inte tillgång till den bibel vi känner idag. ....Mycken villolära kom därvid in jämte katolikernas kyrkotraditioner. Det är ju inte bra.

MEN när man lär känna JESUS då förstår man VAD SOM ÄR RÄTT OCH FEL.

Läs mer här på sidan och du kan se  att det finns mycket att läsa om. No Church säger jag.

Önskar dig allt gott och frälsningen.

 

/Anji

 

Don't forget

 

 

 

 

 
 
Catharina

Catharina

20 januari 2023 17:00

Jag önskar också dig allt gott.
Be gärna för mig, för jag har varit mycket sjuk i höst. Men nu mår jag bra.
Välkommen till min blogg, bokprinsessan.
Ha det bra. Kram

http://bokprinsessan.bloggplatsen.se

Anji

20 januari 2023 20:18

Hej! ja det har varit en tuff höst, jag håller med dig! Jag var också sjuk, men är ok nu. Ber för dig att du ska hålla dig frisk nu!! Kram f Anji

 
Rickard

Rickard

22 januari 2023 14:07

Jag tror att en stor anledning till att folk inte gillar Bibeln idag är för att folk vill kunna leva som de vill. De upplever Bibeln som begränsande, och eftersom vi lever i en tid där levande efter lustprincipen är normen (att välja njutningar och nöjen framför annat) så är det klart att det väger tyngre för människor som har dålig självdisciplin och karaktär.

Det är också dagens samhälles uppmuntran av människor att leva efter lustprincipen som gör att flera hamnar i olika former av missbruk.

Jag läste Bibeln redan som 8-åring och förstod andemeningarna direkt i det jag läste. Jesus ord kändes så självklara på något sätt, men när jag började rabbla jesusord i skolan blev jag förstås hånad av klasskompisarna, som alla hade ateistiska föräldrar och inte själva trodde på Gud.

http://newreflections.blogg.se

Anji

22 januari 2023 19:57

Hej Rickard! Välkommen hit. Jaa jag tycker du har rätt i det, jag tycker likadant själv. Det är så mycket annat som är lögner och njutningar och nöjen, det upptar människors tid. Det är ju också så att man får inte lära sig något om JESUS och tro i skolan! Det fick man förr. Jag är glad att du är frälst! Jag är frälst och tackar Gud för det. Ateismen är stooor i dag och människor förstår inte hur det borde vara, därför måste vi vara igång., Kikar in på din sida här. Tack. /Anji

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Måndag 29 april 01:47

   “Ni ville mig ont, men Gud har vänt det till något gott. Han ville göra det som nu har skett och därigenom bevara många människor vid liv.” 1 Mos 50:20 I 1 Mosebok berättas om Josef som såldes som slav av sina bröder. Flera år sena...

Av Anji - Lördag 27 april 23:42

  KUNSKAP om Världen???  Ett måste.    /Anji  

Av Anji - Lördag 27 april 13:30

  LOVE:       LOVE.     /Anji       ...

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Av Anji - Tisdag 23 april 20:35

  SVERIGE mår inte bra och inte Världen heller, eller ?? Våldsdåden är många!     FAITH, GRACE, LIFE, LIVE     I bibeln står det om allt och om HUR man skall leva.   /Anji ...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards