Han  lever

Direktlänk till inlägg 8 november 2023

Vad är glädje? Styrkan i Gud

Av Anji - 8 november 2023 22:32



     

 

VAD är glädje egentligen?

 

Är det prylar?

 

Är det KÄRLEK? 

 

VAD?  ......

 


Ps 119:47Jag har min glädje i dina bud som jag älskar.
Ps 119:70Deras hjärtan är okänsliga som fett, men jag har min glädje i din undervisning.
Ps 119:77Låt din barmhärtighet komma över mig så att jag får liv, för din undervisning är min glädje.
Ps 119:92Om inte din undervisning var min glädje, skulle jag gå under i mitt lidande.
Ps 119:143Nöd och ångest griper mig, men dina bud är min glädje

GUD är Glädje, både då man är ledsen och när man är glad.  Jesus bör vara allas

 

stora stora glädje men så få människor känner honom på djupet. Gör Du?


Ps 137:6Låt min tunga fastna i gommen om jag inte tänker på dig, om jag inte har Jerusalem som min högsta glädje.
Ps 147:10Han har inte sin glädje i hästens styrka, inte sin fröjd i mannens snabbhet.
Ps 147:11Herren har sin glädje i dem som vördar honom, som hoppas på hans nåd.
Ps 149:5De trogna ska jubla i härlighet och sjunga av glädje på sin bädd.

My friend is Jesus


Detta innehåller en bild av: thelordismylightandmysalvation


Vi lever i farliga tider nu,  vet du  ???

 

Detta innehåller en bild av: Insider   SÅÅ  SANT!

 

 

/Anji

 

        

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Lördag 27 april 23:42

  KUNSKAP om Världen???  Ett måste.    /Anji  

Av Anji - Lördag 27 april 13:30

  LOVE:       LOVE.     /Anji       ...

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Av Anji - Tisdag 23 april 20:35

  SVERIGE mår inte bra och inte Världen heller, eller ?? Våldsdåden är många!     FAITH, GRACE, LIFE, LIVE     I bibeln står det om allt och om HUR man skall leva.   /Anji ...

Av Anji - Måndag 22 april 21:34


                               VÅR!    bild Anji     Kapitel 12 Den andliga gudstjänsten 1 Därför uppmanar jag er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud – er...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards