Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Jesus är livet

Av Anji - 7 augusti 2019 22:45


Budord. Älska HERREN av hela sitt hjärta:

 

2 Mos 24:12
HERREN sade till Mose: ”Stig upp till mig på berget och bli kvar där, så skall jag ge dig stentavlorna med lagen och budorden som jag har skrivit till undervisning för dem.”

2 Mos 20

De tio budorden

1 Och Gud talade alla dessa ord:
2 Jag är HERREN, din Gud, som har fört dig ut ur Egyptens land, ur träldomshuset.


3 Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig.


4 Du skall inte göra dig någon bildstod eller någon avbild av det som är uppe i himlen eller nere på jorden eller av det som är i vattnet under jorden.

 

5 Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag, HERREN, din Gud, är en nitälskande Gud, som låter straffet för fädernas missgärning drabba barnen, ja, tredje och fjärde släktledet, när man hatar mig,

 

6 men som visar nåd mot tusen släktled, när man älskar mig och håller mina bud.


7 Du skall inte missbruka HERRENS, din Guds, namn, ty HERREN skall inte låta den bli ostraffad som missbrukar hans namn.


8 Tänk på sabbatsdagen så att du helgar den.

 

9 Sex dagar skall du arbeta och uträtta alla dina sysslor.

 

10 Men den sjunde dagen är HERRENS, din Guds, sabbat. Då skall du inte utföra något arbete, inte heller din son eller din dotter, din tjänare eller tjänarinna eller din boskap, och inte heller främlingen som bor hos dig inom dina portar.

 

11 Ty på sex dagar gjorde HERREN himlen och jorden och havet och allt som är i dem, men på sjunde dagen vilade han. Därför har HERREN välsignat sabbatsdagen och helgat den.


12 Hedra din far och din mor, så att du får leva länge i det land som HERREN, din Gud, ger dig.


13 Du skall inte mörda.
14 Du skall inte begå äktenskapsbrott.
15 Du skall inte stjäla.
16 Du skall inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa.
17 Du skall inte ha begär till din nästas hus. Du skall inte ha begär till din nästas hustru, inte heller till hans tjänare eller tjänarinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.



OBS:  *Vi skall naturligtvis inte döda, stjäla, eller vara falska eller fara med osanning. Men NT säger: vi skall vara Jesus trogen och lyda hans kärlekbud. Att ÄLSKA HERREN Gud/Jesus, av hela sitt hjärta:

 

5 Mos 6:5Och du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft.
5 Mos 11:1Du ska älska Herren din Gud och alltid iaktta vad han ålagt dig, hans stadgar, domslut och bud.
5 Mos 30:16då jag i dag befaller dig att älska Herren din Gud att vandra på hans vägar och hålla hans bud och stadgar och rådslut, för att du ska leva och föröka dig och för att Herren din Gud ska välsigna dig i det land dit du kommer för att ta det i besittning.
Ps 31:24Älska Herren, alla ni hans trogna! Herren bevarar de trofasta, men den som handlar i högmod straffar han strängt.
Jes 56:6De främlingar som sluter sig till Herren och vill tjäna honom och älska Herrens namn och vara hans tjänare, alla som tar vara på sabbaten och inte ohelgar den, som håller fast vid mitt förbund,

 

 

Matt 22:37

Han svarade: " Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd.

 

 

Mark 12:30

Och du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft.

 

 

Luk 10:27

Han svarade: " Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft och av hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv."

 

/Anji

 

Av Anji - 3 augusti 2019 23:08

36 Inspirational Quotes About Life


Är vi rädda, ja då går vi till Gud. Han befriar oss från rädsla och smärta.


Det finns så många goda råd ifrån människor och det är bra, men vi ska lyssna på Gud och göra det han vill. Men tönk om vi inte förstår vad han vill säga?

 

Ofta kan det komma människor i ens väg som gör en illa, ja riktigt illa, och man kan ju undra varför de tilläts göra det som de gjorde!  ??  har du svar?

Bible quotes verse of the day inspirational for men scriptures bible quotes for teens peace about strength for women to live by hard times love about faith motivational God’s love messages words thank you lord peace scriptures inspirational daily prayer Verseoftheday Verseoftheday+Jesus Notion Of Hope Bible scriptures bible quotes bible quotes inspirational bible characters strength niv thoughts board God’s love canvas faith messages words kjv joy thank you lord peace daily prayer with a lion

 

Ja så säger Gud att vi ska göra och innan vi lärt oss det så är det jättetufft!  Men så småningom kanske vi kan lägga bördorna på den som lovat att ta dem!    JESUS.

 

 

JESUS ÄLSKAR DIG!  

 

/Anji

Av Anji - 24 juli 2019 20:07


Vi är inte felfira. Men vi ärälskade av Gud/Jesus alla dagar och i evighet. Följer du Jesus kanske du har mycket trubbel i ditt liv, så brukar det gå då man vill vara en lärjunge. Är DU en lärjunge?  Vill du vara med Jesus för evigt? 

Besvarar du frågorna med JA då är du på rätt väg! Jesus är din Herre.

 

Vad som än sker kan du räkna med Jesus-  alla dagar!


157 Motivational and Inspirational Quotes That Will inspire You 48 <a href=#successquotesandsayings #inspirationalquotesaboutlife" />





If your path is more difficult its because your calling is higher.





/Anji

Av Anji - 21 juli 2019 19:30



Did you know that the guards at the tomb of Jesus Christ were BRIBED (paid off) with HUSH money by the Jewish religious leaders of that time? Yes, the Bible tells us so, but many people are completely unaware of that truth. The guards were sent to the TOMB (gravesite) of Jesus Christ at the request of the Jewish chief priests and the Jewish elders, so that his body would not be taken away by stealth.

 

The most amazing thing in the world happened because an angel of the Lord appeared at the TOMB and showed two women followers that Jesus Christ had risen from the dead! Some of the guards who belonged to the "watch" at the TOMB reported back to the Jewish chief priests to tell them what happened.

 

The Jewish chief priests and elders paid HUSH money to the guards and convinced them to LIE about really happened! Tune in to watch this study from the TRUTH of the scriptures! "In the end of the sabbath, as it began to dawn toward the first day of the week, came Mary Magdalene and the other Mary to see the sepulchre. And, behold, there was a great earthquake: for the angel of the Lord descended from heaven, and came and rolled back the stone from the door, and sat upon it.

 

His countenance was like lightning, and his raiment white as snow: And for fear of him the keepers did shake, and became as dead men. And the angel answered and said unto the women, Fear not ye: for I know that ye seek Jesus, which was crucified. He is not here: for he is risen, as he said. Come, see the place where the Lord lay. And go quickly, and tell his disciples that he is risen from the dead; and, behold, he goeth before you into Galilee; there shall ye see him: lo, I have told you. And they departed quickly from the sepulchre with fear and great joy; and did run to bring his disciples word. And as they went to tell his disciples, behold, Jesus met them, saying, All hail.

 

And they came and held him by the feet, and worshipped him. Then said Jesus unto them, Be not afraid: go tell my brethren that they go into Galilee, and there shall they see me.

 

Now when they were going, behold, some of the watch came into the city, and shewed unto the chief priests all the things that were done. And when they were assembled with the elders, and had taken counsel, they gave large money unto the soldiers, Saying, Say ye, His disciples came by night, and stole him away while we slept.

 

And if this come to the governor's ears, we will persuade him, and secure you. So they took the money, and did as they were taught: and this saying is commonly reported among the Jews until this day."  (Matthew 28:1-15) 

 /

SOUL REFUGE

 

/Anji

Av Anji - 15 juli 2019 22:20

 

 

Hur gammal är skapelsen?  Artikeln nedan kommer från Länken:

 

http://bibelfokus.se/skapelsen_och_floden

 


För att fånga ditt intresse skall jag avslöja dessa två antal årtal redan här i början. Därefter kommer beräkningarna med förklaringar etc.

Skapelsen är enligt våra Biblar idag 5979 år gammal. Noas flod kom för 4323 år sedan.

Om man kan få fram särskilda saker och händelser i Bibeln som kan väcka ett djupare intresse för att studera Bibeln och stärka en genuin kristen tro, så är det något som är mycket stimulerande. Så därför skall jag här dela något som jag själv tycker är både spännande, intressant och kul – för dig också hoppas jag. Det handlar om Bibelns mycket detaljerade uppgifter om vårt ursprung, och att det går bra att få ihop siffrorna till en logisk helhet. Det jag vill dela med mig av är ett ganska lätt sätt att få fram hur gammal skapelsen är enligt Bibeln, och när Noas flod kom. Självklart är det så, att dessa siffror måste tas med en liten nypa salt; det finns en del saker som kan påverka resultatet och det finns andra sätt att räkna. Men jag överlåter åt dig att avgöra hur du skall värdera dessa uppgifter och de fakta som jag presenterar här.

Observera att jag med ”Noas flod” avser den världsvida översvämning som kom vid Noas tid.

 

Avsikten med detta är inte att få fram ett årtal för Jesu återkomst, utan som sagt att sporra till ett djupare intresse för Bibeln. Samtidigt säger kanske dessa årtal något om ungefär var vi kan befinna oss i Guds kalender. Men kom ihåg att Jesus INTE sa att vi skall lägga ihop årtalen i Bibeln för att veta när han kommer tillbaka. Istället gav han oss ett antal tidstecken (särskilt i Matteusevangeliets kapitel 24) till vilka han fogade dessa ord:

Matt 24:33: ”När ni ser allt detta vet ni på samma sätt att han är nära och står vid dörren.”

Nåväl, nu till årtalen.

Om du skulle ge dig på att lägga ihop årtalen du kan hitta i Bibeln, från början och framåt, så går det väldigt lätt att göra så från Adam och fram till Abrahams son Jakob ungefär. Sedan blir det knussligare att hitta årtal att addera. Och särskilt om du vill ta dig hela vägen fram till Jesu födelse. Ett enklare sätt att göra denna beräkning är att börja från andra hållet och då börja utifrån ett känt historiskt faktum, närmare bestämt när byggandet av Salomos tempel påbörjades. Notera särskilt de fetstilade årsangivelserna nedan och summeringarna under resans gång.

Salomos tempel

Enligt vad den ansedda professorn Edwin Thieles (1895-1986) skrev i sin bok The Mysterious Numbers of the Hebrew Kings började kung Salomo bygga templet år 967 f. Kr. Wikipedia säger ”omkring 957 f. Kr.”, men 967 år f. Kr. blir vår utgångspunkt eftersom det är ett årtal som accepteras av många skolade bibelforskare.

Uttåget ur Egypten

Enligt 1 Kung 6:1 i Bibeln började Salomo bygga templet 480 år efter judarnas uttåg från Egypten. Detta gör att judarnas uttåg skedde
967 + 480 = 1447 år f. Kr.

Åren från Abraham till uttåget ur Egypten

Abraham hette först Abram, men Gud gav honom senare namnet Abraham. Enligt Gal 3:17 gick det 430 år mellan det att Abraham fick löftet av Gud och judarnas uttåg från Egypten*. Den observante bibelläsaren tänker nu: ”Men vänta här, judarna var ju alla 430 år i Egypten!”. Jag förklarar denna motsägelse mycket ingående i en annan text som du hittar via denna länk. Det finns nämligen mycket information som pekar på att Paulus hade rätt i det han skrev, utan att det gör våld på Bibelns texter i övrigt. Så nu räknar vi med Paulus uppgift – vilken är den mest troliga – och det ger oss att Abraham fick löftet av Gud 1447 + 430 = 1877 år f. Kr.

När fick Tera Abraham?

I 1 Mos 11:26 står det att Abrams/Abrahams far Tera var 70 år när han fick sina tre söner Abram, Nahor och Haran. Tera fick rimligtvis inte dessa tre söner samtidigt, och bara för att Abram anges först betyder inte att Tera fick honom först. Bibeln anger inte alltid barn i rätt födelseordning. Vi ser t.ex detta med Noas söner, som i 1 Mos 10:1 anges i ordningen ”Sem, Ham och Jafet”. I 1 Mos 9:24 ser vi dock att Ham är den yngste sonen. Istället får vi fram detta för Abrahams födelse: 
Enligt 1 Mos 11:32, 1 Mos 12:1-4 och Apg 7:3-4 ser vi att Abraham var 75 år när han fick löftet av Gud och lämnade Haran. Vid samma tidpunkt dog Abrahams far Tera. Tera var 205 år när han dog. Därför var Tera 205-75=130 år när han fick Abram*. Så i beräkningen nedan kan vi därför räkna med alla 205 år från Teras egen födelse fram till att Abraham fick löftet.

Åren från Noas flod fram till löftet

I verserna 1 Mos 7:6, 1 Mos 8:13 samt 1 Mos 11:10-24 hittar vi följande årtal:

  • När Sem var 100 år blev han far till Arkpasad, det var 2 år efter flodens början.
  • När Arpaksad var 35 år blev han far till Sela.
  • När Sela var 30 år blev han far till Eber.
  • När Eber var 34 år blev han far till Peleg.
  • När Peleg var 30 år blev han far till Reu.
  • När Reu var 32 år blev han far till Serug.
  • När Serug var 30 år blev han far till Nahor.
  • När Nahor var 29 år blev han far till Tera.
  • Tera dog när han var 205 år, samma år som Abraham fick löftet.

Detta blir då 2 + 35 + 30 + 34 + 30 + 32 + 30 + 29 + 205 = 427 år mellan flodens början och att Abraham fick löftet.

Summering

Noas flod kom då: 1877 + 427 = 2304 år f. Kr.

Den sista biten tar vi från Bibelns början och fram till floden, och då finner vi att Noas flod kom 1656 år efter skapelsen. Detta år får man enkelt fram genom att i Bibeln följa släktleden mellan Adam och Noas flod och addera åren som anges. Vi vet från 1 Mos 7:6 att Noa var 600 år när Floden kom (se bilden över släktled och åldrar nedan).

Skapelsen ägde då rum: 1656 + 2304 = 3960 år f. Kr.

Vill du nu veta hur långt bort skapelsen är från idag, lägger du bara till dagens årtal.

Alltså är skapelsen idag totalt 3960 + 2019 = 5979 år gammal och Noas flod kom för 4323 år sedan.

Nu kommer ju de flesta människor tycka att man är helt tappad bakom en vagn om man säger att detta är ett faktum, men det här är i alla fall vad våra Biblar talar om för oss. I en kommande text skall jag ge många goda anledningar till att tro på en bibelbaserad skapelsetro jämte många goda skäl till att inte tro på den så dominerande evolutionsteorin.

Men vill jag även göra dig uppmärksam på ytterligare en spännande sak:

Två tempel med 3000 års mellanrum?

Enligt uträkningen ovan får vi även fram att Salomos tempel stod klart exakt 3000 år efter skapelsen. Kanske finns det en tanke från Guds sida att det skall vara just exakt efter 3000 år. Om vi adderar 3000 år ytterligare, vad kan komma att hända då?

En del brukar peka på detta: "För Herren är en dag som tusen år och tusen år som en dag" (2 Petr 3:8). Fram till totalt 6000 år efter skapelsen tycks det inte vara långt kvar enligt beräkningarna ovan. Detta kan möjligen vara intressant när man betänker att Bibeln talar om det tusenåriga fridsrike som skall upprättas vid Jesu återkomst, Jesus som själv ÄR det sanna templet. Det sjunde årtusendet blir då som en sjunde dag, en vilodag för en sargad jord. Dock skall vi inte ta siffrorna jag presenterat som något absolut exakt, Gud har inte tänkt att vi skall kunna räkna ut året för Jesu återkomst långt i förväg. Och jag vill vara tydlig med att Bibeln inte själv säger att bibelordet i 2 Petr 3:8 om att "för Herren är en dag som tusen år och tusen år som en dag" skall användas som utgångspunkt för att räkna ut Jesu återkomst. Att vi utifrån detta bibelord kan säga att Guds historia för jorden endast blir totalt 6000 år före det att Jesus komemr tillbaka och upprättar Tusenårsriket är mer att se som ett logiskt antagande. Vad Petrus egentligen ville säga med dessa ord var att tid inte är ett problem för Gud; på en dag kan han hinna med oerhört mycket och 1000 år är inte en evigt lång tid för honom. Så ta alltid dessa uträkningar med viss försiktighet och be Gud om vägledning och vishet.

Kompletterande information

* Ärkebiskop Ussher bekräftar
Den irländska, protestantiska ärkebiskopen James Ussher (1581-1656) är känd för sin bibliska kronologi. Jag har ett fantastiskt (från början handritat) tidsdiagram som är baserat på Usshers kronologi (The Timechart of Biblical History). Det som är intressant med detta diagram är att det bekräftar två saker jag nämner ovan: att Tera var 130 år när han fick Abram/Abraham, samt att det var 430 år mellan Abrahams kallelse och uttåget ur Egypten (även att det judiska folket var i Egypten i totalt 215 år).

Andra räknesätt
Jag vill här tillägga att det så klart finns andra sätt att utifrån Bibelns uppgifter fastställa skapelsens ålder och när Noas flod ägde rum, och att dessa olika sätta att räkna nog kan ge lite skiftande resultat. Det beräkningssätt jag själv fastnat för är vad jag tycker är det enklaste och tydligaste sättet att räkna. Det ger också ett mycket intressant resultat.

Andra Biblar
Dessutom vill jag nämna en sak när det gäller bibelöversättningar och årtal, och som kan göra oss lite försiktiga. Årtalen i släktleden som jag anger här är årtal som vi finner i alla moderna Biblar samt även i äldre Biblar som 1917, Karl XII, King James mfl. Dock finns det skillnader jämfört med årtal i ännu äldre versioner av GT som Septuaginta och Samaritansk Pentateuk, vilka anger lite andra årtal. Jag har dock valt att följa årtalen i de Biblar som är de mest spridda och accepterade samt för att dessa årtalsangivelser faller inom de ramar som i det stora perspektivet kan vara mycket intressanta.

Bilder

 Släktledet mellan Adam och Jakob med livslängder (klicka på bilden för större bild)

 Släktledet mellan Adam och Jakob med livslängder

Släktträd, från Adam till Salomo (klicka på bilden för större bild)

Släkträd - Adam till Salomo

/Lennart


 
Ateisterna gillar  nog inte denna text... men de kan ju bli frälsta!
 
/Anji
 

 

Av Anji - 13 juli 2019 22:37

  


Igen...ja det är spännande att ha en RELATION med Jesus och inte tro på en

 

RELIGION.

 

Ju mer man kan lära sig desto bättre är det ju, eller hur!

jag är inte religiös, är du???

 

Är du religiös så är du det om du inte vill lära dig mer om tro, du tror blint på pastorer och falska lärare.

 

Ämnet är stort och man behöver som sagt kunskap.  Därför har jag lämnat alla kyrkor bakom mig, och är bara med Jesus, för han och LIVET är de bästa lärarna.  I LÄNKEN får du veta mer!

 

LÄS:   

Fullfölj kallelsen
Predikan av Tage Johansson /2006

http://www.midnattsropet.se/2006/02/fullflj-kallelsen.html

Det är lätt att förlora vad man mottagit och därför är det viktigt att fullfölja sin kallelse, inte försumma något eller stanna vid erfarenheter som gjorts. Gud måste få fullfölja sin kallelses avsikt genom människan. Orsaken till att Jesu verk kunde fortsätta var att lärjungarna bejakade kallelsen, han hade sagt: ”Följ mig!” Gud ger varje människa en personlig kallelse på samma sätt som lärjungarna fick det. De bröt upp och Jesus sa: ”Ni har av mig blivit utvalda och tagna ut ur världen…”

 

Vad Gud vill göra med sitt folk ligger inte i framtiden – Gud vill göra det nu. Tiden är väldigt kort och människor vaggas ändå in i en jargong och vill ha det lugnt och skönt. Den situationen kan ju, som det sker för många idag, ändras i ett ögonblick.

 

Den fruktansvärda tid som bibeln kallar vedermödans tid närmar sig. En nöd vars like aldrig tidigare varit, säger Jesus. Detta är kulmen på människans synd och orättfärdighet. Denna tid har kunnat hållas tillbaka av olika händelser. Hade Gud inte i sin barmhärtighet satt en gräns på Noas, tid skulle fördärvet bara blivit djupare och värre.

 

Det finns också exempel hos Guds eget folk. När man gav rum för orättfärdighet och ogudaktighet måste Gud gripa in och komma med tukt och ris. Därmed var det inte slut på Hans barmhärtighet. Han tänkte i nåd på sitt folk och sände sina profeter med Guds ord. I alla situationer har det funnits några som tog emot budskapet – så var det också under fångenskapen i Babylon.

 

Den grydde en dag då man kunde sätta sig i rörelse för att åter komma in i Guds frälsningsplan. Gud har aldrig övergivit sitt folk, han har alltid en frälsningsplan, hur mörkt det än är. Så länge det finns några som vill lyssna till Guds röst finns det hopp. Guds folk hade förts till Babel, men där fanns det en liten skara som skilde sig från den övriga hopen av judafolket. Några höll ännu en liten låga brinnande.

 

Genom Guds utvalda redskap, profeterna, framförallt Hesekiel, hade Gud en anknytningspunkt när dagen var inne att de skulle lämna Babel. Budskapet kom redan genom Jeremia att fångenskapens tid skulle vara 70 år.

För de flesta fanns inte rum för Hesekiels budskap. Guds folk hade etablerat sig i Babel, acklimatiserat sig och började trivas. De stannade kvar. Men Hesekiel lade grunden för några så att de kunde höra kallelsens röst och bryta upp. Gud hade en anknytningspunkt för det profetiska ordet.

Det är gripande att läsa om dessa som trädde fram inför Gud, folket till godo, och det lidande Hesekiel fick gå igenom för att lågan inte skulle slockna. Det är viktigt att vi har Guds ljus i våra hjärtan. Där måste finnas en gnista av himmelsk vision, för att vi inte ska se som människor vanligen ser eller handla efter mänskliga tankar. Utan en levande vision går människan under på vandringen.

 

Församlingen kan inte etablera sig i tiden. Genom andesmorda budskap påminns den om att inte stanna upp utan följa den kallelse Gud gett. Har Gud uppenbarat något för sitt folk går det inte att finna sig tillrätta i tiden eller världen. Man är förstörd eller helt omöjlig för samtiden.

Det är lätt att förlora vad man mottagit och därför är det viktigt att fullfölja sin kallelse, inte försumma något eller stanna vid erfarenheter som gjorts. Gud måste få fullfölja sin kallelses avsikt genom människan. Orsaken till att Jesu verk kunde fortsätta var att lärjungarna bejakade kallelsen, han hade sagt: ”Följ mig!” Gud ger varje människa en personlig kallelse på samma sätt som lärjungarna fick det. De bröt upp och Jesus sa: ”Ni har av mig blivit utvalda och tagna ut ur världen…”

 

Läs allt i länken du fick.

 

Awsom


Instagram post by Trusting Jesus On One Accord • Dec 18, 2018 at 5:42pm UTC

 

/Anji

Av Anji - 30 juni 2019 00:01


Jesus vill säga oss människor så mycket men ibland kan vi eller vill inte lyssna. Världen tränger sig på och vi orkar inte, orkar inte,----- Men Jesus orkar!   Han vill tala med dig hela tiden!  Han har en del att säga i sitt ord till dig.



Silhouette Design Store: faith over fear



God and I do talk...alot

100+ short and long, deep quotes about life, love, change, new beginnings.

 

Jesus lever, Jesus är HERRE

 

/Anji


Av Anji - 24 juni 2019 00:05

 

JESUS WILL RETURN!

 

 

Vad sker med de frälsta då Jesus kommer igen? Vi lever in the last days.

 

Bibeln säger att de skall förvandlas. Det står skrivet:

 

”Se jag säger er en hemlighet: Vi skall inte alla insomna, men vi skall alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty basunen skall ljuda och de döda skall uppstå odödliga, och vi skall förvandlas.

Ty detta förgängliga måste kläs i oförgänglighet och detta dödliga kläs i odödlighet. Men när detta förgängliga har klätts i oförgänglighet och detta dödliga klätts i odödlighet, då skall det ord fullbordas som står skrivet: Döden är uppslukad och segern vunnen.”

1 Kor 15:51-54

 

Nu vänd om, skynda, kom till din Fader åter. Fatta mod, Gud är god. Han din synd förlåter. /N Frykman

 

 

David Wilkerson:

Lämna de sovande, döda kyrkorna. Lämna kulter som är fulla av habegär och framgångstankar. Lämna de liberala kyrkorna. Lämna den katolska kyrkan där man tillber jungfru Maria. Fly ut ur Babel. Lämna alla de människocentrerade religiösa institutionerna som är dubbelt döda och uppryckta med rötterna”. “Dra ut därifrån mitt folk. Må var och en söka rädda sitt liv undan Herrens vredes glöd” (Jer 51:45).

 

/Anji

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards