Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Falska profeter/lärare/ Falska religioner

Av Anji - 17 maj 2020 20:14

När man skärskådar vad som händer i de så kallade kristna församlingarna idag så ryser man över den ljumhet och okunskap som man byggt upp genom att ingå i konstellationen Kristna rådet.

 

När man är med i den sataniska Concord som är Sveriges plattform för spridningen av agenda 2030, där många olika så kallade kristna församlingar och organisationer i Sverige är medlemmar så häpnar man över den fruktansvärda okunskap man har om dessa gemenskaps nämnare jag skriver om.Just nu pågår den globala ekumeniska plan där FN och globalister, samt katolska kyrkan som driver fram lagar för globaliseringen där Sverige ingår i paraplynätverket för en gemensam strategi för en humanistisk livssyn där flera Kristna organisationer b.l.a ingår för att de demokratiska värderingarna blir förbytta mot den diktatoriska antikristliga världsordning som det antikristliga väldet kommer att frambringa .

 

 

Världen behöver ekumenik säger kyrkoledarna i Sveriges kristna råd (SKR) Det låter ju bra att SKR säger sig vilja arbeta för kristen enhet. Jesu bön i Johannes 17 om att ”de alla skall vara ett” lyfts upp som argument. Men vad är det för enhet som SKR:s ledning och teologer egentligen är ute efter?

Det är att ha alltför höga tankar om sig själv och sin organisation, att den med kyrkopolitik ska kunna besvara Jesu bön om enhet. Enheten finns ju redan i Jesus Kristus. Alla är vi ett i Kristus Jesus säger Paulus i galaterbrevet. Och Jesu bön om att ”de alla skall vara ett” (som avser judar och kristna) kommer Herren Jesus själv fullständigt att besvara när han återkommer som han lovat och sätter sina fötter på olivberget i Jerusalem. Vilken dag det ska bli!

 

Det synes vara en organisatorisk enhet underordnad påven i Rom som är drivkraften bakom SKR:s ekumeniska strävanden. I så fall kommer det att krävas mycket makt och kontroll över fåren i de olika kyrkorna och samfunden som i dag ingår i SKR. Var är Andens enhet i detta spektakel och hur kan församlingsmedlemmar acceptera denna falska konstellation utan att resa sig upp och säga att nu får det vara nog med detta med ett ledarskap med Pingströrelsen ledare Daniel Alm i spetsen.

 

/Jan-Åke Henriksson

 

Tack Jan-Åke för texten

 

/Anji

Av Anji - 15 maj 2020 22:39

Att ge eller att ta!

Publicerad 2020-05-07 18:10:27 i Jesus,

 https://experimentlandet.blogg.se/2020/may/att-ge-eller-att-ta.html

 

 Guds/Jesus rike handlar om att ge och inte om att ta. Dessvärre så är många som kallar sig för ”kristna” bara ute efter att ta utan att ge.

De tror att om de ”ger” mycket i form av tionde och till kollekten varje söndag eller andra dagar i veckan till den kyrka/det samfund de tillhör (ibland så testamenterar de sina pengar eller ägodelar till kyrkan eller samfundet) så skall det gå dem väl.

Men är det ett givande som behagar Jesus/Gud i den nytestamentliga eran?

 

Handlar inte detta om att de vill TA och TAR?

 

Att de tror sig ge något av värde (materiella ting) som enligt dem själva har det största värdet som de världens människor de är? De ger bort sitt allra käraste som är deras pengar och/eller andra materiella ting när de i själva verket tar och snyltar på dem som är sant troende på JESUS/GUD och på Jesus/Gud själv?

De vandrar inte med Jesus/Gud och har därför inget att ge till honom och till hans rikes utbredande men tror att de kan köpa sig fria genom att ge pengar eller annat till Jesus/Guds rike för de vill ju så gärna ha en plats i himmelen den dagen de dör. Tanken på att de kanske hamnar i helvetet på grund av ren girighet eller annat klarar de inte av.

 

De tror tragiskt nog att de kan få en biljett till himmelen genom att ge pengar och annat till någon kyrka/till något samfund och dessa kyrkor och samfund tar förstås tacksamt emot och fortsätter att uppmuntra dem till att ge till kyrkorna och till samfunden men talar inte om sanningen att de istället TAR och rövar/plundrar Jesus/Gud och de som har blivit SANT frälsta genom sitt givande på fel sätt och på ett egoistiskt sätt.

Kyrkorna och samfunden lär sig tids nog vad dessa människor vill höra och anpassar sig efter det. De börjar att predika ett annat evangelium och en annan Jesus för att behaga dem/de som föder dem och deras kyrkor och samfund.

 

Av den anledningen så ser det ut som det gör inom dagens kyrkor där det finns få sant frälsta om ens någon/några kvar.

Att tro sig kunna köpa sig en plats i himmelriket är något som inte Jesus/Gud, apostlarna och bibeln stödjer men kyrkorna stödjer detta av någon anledning samt mycket annat som det inte finns något stöd i bibeln för.

Jesus/Gud, apostlarna och bibeln lär att när man kommer samman som troende så har alla något att ge (på lika villkor) och att alla är grenar av trädet samt att vi alla som tror på honom är lemmar i Kristi kropp där Jesus/Gud är denna kropps huvud.

 

 

Kristi kropp kan inte fungera utan alla lemmar (utan de troende) men det är inget som kyrkorna och samfunden bryr sig om för de vill av någon anledning endast ha åhörare som lugnt och stilla sitter på sina platser och TAR och tar emot vad de, deras präster och pastorer säger.

De, kyrkorna och samfunden, fungerar ypperligt bra utan att de som samlas (de som säger sig vara sant frälsta till Jesus/Gud) GER något.

Det handlar om att TA och om att TA emot det som sägs av människor som har studerat teologi och som därför anses vara kunniga eller förmer än de andra men det är inte vad Jesus/Gud vill med sin församling (Guds församling).

 

Han vill att de skall GE och GE på ett rätt sätt. Han vill inte att hans barn (som har Jesus/Guds Ande) skall gå till en kyrka för att TA och ta emot en predikan (sitta och svälja allt som någon pastor eller prästen som har anpassat sig till världen vill att de skall svälja) utan att ge något tillbaka.

 

Då (om detta sker) är det något som är väldigt FEL även om kyrkan eller samfundet har flera tusen eller miljoner anhängare

 

 

/Anji

Av Anji - 13 maj 2020 22:46


—————————-
Splittringen har alltid skapat missförstånd, som slutat med stridigheter. I stället för att lyssna till Guds Ord, som varnat för splittring har man vänt sig bort ifrån Guds Ord.

 

Och så säger Guds Ord till alla människor, som går egna vägar att: “Många håller sin väg för den rätta, men på sistone leder den dock till döden.”..Se symbolbilden här ner till vänster…Ordsp. 14:12.


—————————-

Enligt Bibeln saknar Ekumeniken den helige Andes ledning och därför har den blivit ett djävulens bländverk. I Ekumeniken har man förenat de olika kyrkorna, i en falsk gemenskap, där medlemmarna saknar Guds Kärlek, Renhet och Rättfärdighet och där varje kyrka får fortsätta, att hålla fast vid sina egna läror och sina egna tolkningar av Guds Ord. Och därför så lyser deras verksamhet med himmelens Gud, Jesus Kristus och den helige Andes tydliga frånvaro.


—————————–
För att kunna hålla fast och binda medlemmarna, i Ekumeniken så ändrar man på Guds Ord, så att det passar Ekumenikens falska läror, som är i strid mot  Guds Ord.


—————————–
Jesus varnade tydligt för den kompromiss, som Ekumeniken bedriver och sade, att: “Sådant skall edert tal vara, att ja är ja och nej är nej. Vad därutöver är, är av ondo.” Matt. 5:37.


—————————–
Allt som sker inom ekumeniken, och inom de olika kyrkorna, i vår tid, är tydligt förutsagt i Bibelns profetior, som ett Satans verk, som skulle känneteckna den sista tiden bland Guds folk.

 

I stället för att söka sig till Guds Ord, som är Kärlek, Renhet, Rättfärdighet, Trofasthet, Ödmjukhet, Tacksamhet, Frid och Glädje, o.s.v, så söker människorna sig till de olika religiösa rörelserna, som har höjt och breddat dörren in i Guds rike.

 

Och därför vill människorna inte se eller höra, att Jesus sagt: “Gån in genom den trånga porten. Ty vid och bred är den väg som leder till fördärvet, och många äro de som gå fram på den; och den port är trång och den väg är smal, som leder till livet,  och få äro de som finna den.”Matt. 7:13-14.

 

Den som läser Bibeln kan tydligt se, att Stefanus tydligt säger, att:

 

Den Högste bor icke i hus som äro gjorda med händer.”  Apg. 7:47-60. 

Min vän! Guds Ande bjuder i dag alla människor, i det splittrade religiösa system, att komma till Jesus Kristus. Ty han säger särskilt till dig: “Kommen till mig, I alla, som arbeten och ären betungade, så skall jag giva eder ro.”   Matt. 11:28. 

 

 

http://369614.hotellet.bahnhof.net/index23.html

 

/Anji

 

 

Av Anji - 22 april 2020 00:21

Varför vill människor komma till himmelriket när de dör?

 

”Mitt rike är inte av denna världen” säger Herren Jesus Kristus som levde som människa och som Gud på jorden (som 100% människa och som 100% Gud) och som kom till jorden för att bereda en väg till Gud (för alla människor som tror/kommer till tro på honom) vilket han gjorde genom sin död på KORSET.

 

Hans egna folk, judarna, tänkte inte på något annat än att få vara i harmoni med romarna och att få göra dem till lags för judarna ville inte förlora den makt och den status de hade som judar i romarriket. De var livrädda för att romarna skulle ta ifrån dem den makt och den status de hade lyckats tillförskansa sig i detta rike och bland sitt EGET folk.

Det ledde till att när deras Gud (som de påstod sig tro på) dök upp i form av Herren Jesus Kristus (som var Gud) och som inte kom till jorden för att de, judarna, skulle kunna bevara sin makt och sin status i romarriket så började de, judarna, att smida planer som handlade om hur de skulle kunna göra sig av med honom (med Jesus/Gud) som de såg som en UPPRORSMAKARE.

 

 

Deras antikristliga hjärtan såg sin egen Gud (sin Messias) som en upprorsmakare som ville ta ifrån dem (de penningstinna och maktgalna judarna) deras makt och status i romarriket.

De ville gärna samarbeta med Jesus som gjorde alla möjliga tecken och under eftersom de hade kunnat tjäna på det för egen del men Jesus (Gud) ville inte samarbeta med dem/dessa judar så att de skulle kunna ha kvar sin makt och sin status i romarriket.

Istället så kallade han dem för huggormsyngel, för vitkalkade gravar fulla av de dödas ben, han kallade dem för hundar, för grisar, för Satans barn med mera.

 

 

De (judarna) började att gnissla tänder och blev allt mer och mer vreda på denna upprorsmakare. De ville inte ta död på honom själva (det var de för fega för och det skulle dessutom kunna ge dem ett dåligt rykte) utan bad romarna om hjälp men de (romarna) ville inte beblanda sig med saker och ting som hade med en religion/en sekt att göra men gick med på att ställa Jesus (Gud) till svars.

 

 

De (romarna) kunde inte hitta något brott som han hade begått (han, Jesus, sa att ”mitt rike är inte av denna världen”) vilket fick romarna till att häpna och till att tro att de hade någon förståndshandikappad människa framför sig.

De (romarna) tyckte synd om honom men judarna hävdade att han var en fiende även till romarna och att han kunde krossa hela romarriket om han inte stoppades. Judarna fick romarna till att tro att han (Jesus/Gud) även var ett stort hot mot dem och så gick det som det gick. Romarna korsfäste Jesus (Gud) under hejarop från judarna och de skriftlärda och fariseérna.

 

 

Detta parti eller sekt lever kvar än i dag inom judendomen och inom dagens kyrkor och samfund som agerar likt skriftlärda och fariséer på uppdrag av denna sekt/på uppdrag av judarna för att de har fåtts till att tro att dessa motståndare till Jesus/Gud är Jesus/Guds barn. Att alla judar, även om de hatar Jesus/Gud och inte vill ha med honom att göra, är Jesus/Guds barn och UTVALDA.

 

 

Dessa judar som såg till så att Jesus (Gud) blev korsfäst trodde på DE ÄLDSTES STADGAR”, som också kallas för Talmud. De trodde även på att kung Salomo som Gud slog bort på grund av sin avgudadyrkan (i det gamla testamentet och som lade grunden till judarnas Kabballa) kunde föra dem fram mot högre höjder.

När Martin Luther fick veta vad som stod i judarnas Talmud om de ”kristna” så skrev han en bok som heter ”Om judarna och deras lögner” och han blev kallad för en antisemit på ålderns höst när han avslöjade vad som stod i Talmud angående Jesus (Gud) och de kristna.

Från att ha varit en vän till judarna (han var en vän till dem och hade skrivit böcker tidigare där han stod upp för dem och de såg honom som en vän) blev han plötsligt en antisemit enligt judarna trots att han bara refererade till deras Talmud (till judarnas hat mot Jesus och mot hela kristenheten) som fortfarande är rättesnöret inom stora delar av judendomen, och blev med ens deras fiende.

 

 

Kung Salomos avfall har frimurarna anammat. Frimureriet kommer från dessa penningstinna och maktgalna judar som agerar på samma sätt än idag och genom att nästla sig in överallt med list och bedrägerier och det verkar inte som att de ”kristna” förstår något hur mycket man än skriver eller försöker att förklara.

Kyrkorna (medlemmarna i dessa) har blivit dagens skriftlärda och fariséer då de vill ha det lugnt och tryggt och bra. De vill inte ha någon eller något som bryter sig in för att säga sanningar. De motarbetar allt som har med Jesus/Guds sanningar att göra precis som de skriftlärda och farisseérna gjorde när Jesus (Gud) kom till jorden och de ville bli kvitt denna upprorsmakare.

 

 

De vill gärna komma till himmelen när de dör men om de inte har stått upp för Jesus/Gud under sitt jordeliv varför är de då så måna om att vara med honom den dag när de dör?

Om de har stått upp för allt möjligt under sitt jordeliv och som inte handlar om att stå upp för Jesus/Gud och om de har trivts bra med det så varför vill de då stå upp för honom när de dör? Varför vill de komma till himmelriket och till Jesus/Gud när de dör eller när de är döende?

Jag ställer en fråga och ni som är ”kristna”/frälsta får gärna svara. När en människa dör vandrar den då inte vidare mot det som den har tyckt om och stått upp för i världen eller vandrar den mot något slags himmelrike som den inte har velat kännas vid under sin livstid på jorden?

 

Läs mer här:

 

https://experimentlandet.blogg.se/2013/october/kung-salomos-avfall-och-satans-system.html

Och här: 

https://experimentlandet.blogg.se/2015/july/om-judarna-och-deras-logner.html

 

 

/Anji

Av Anji - 4 mars 2020 20:06


Paul and Emily, former Joyce Meyer ministry employees, share how they turned to Jesus and the Gospel, and turned away from the Prosperity 'gospel.' Paul wrote a manifesto for Joyce Meyer and her staff, comparing her teachings to Scripture.

 

 

/Anji

Av Anji - 24 januari 2020 19:48

 

Varningar!  Se Artikel!!

Vill visa på de företeelser som Jesus varnar de kristna för Upp. kap. 2 – 3

Vill visa på de företeelser som Jesus varnar de kristna för Upp. kap. 2 – 3

inlägg 1

”nikolaiternas gärningar”, ”Bileams lära”, ”kvinnan Isebel , hon som kallar sig profetissa och undervisar och förleder mina tjänare”, ”Satans djupheter”, ”Satans synagoga, några som kallar sig judar men inte är det”:

 

Nikolaiterna gärningar, en villolära som kom att påverka församlingen för all framtid genom att upphöja prästerskapet över de vanliga människorna och därmed lägger grunden för den kyrkliga hierarkirerna.

Det började med att församlingsledaren Clemens i Rom skrev ett brev till de kristna i Korint och förklarade att biskopen i Rom är Petrus efterträdare och därmed har en gudomlig auktoritet som ärvts från Jesus själv. I den Katolska kyrkan (all kyrkors moder) fick denna villolära ett starkt fäste som gick vidare till hennes döttrar.

 

Gud har lagt sin församling i händerna på av Gud ordinerade andefyllda människor och inte i händerna på ett politiskt sinnat och av människor utvalt ledarskap.

 

När den här villfarelsen smög sig in i församlingarna blev ämbetena en karriärspost, där utbildning mänsklig kunskap och program ersatte gudomlig vishet och Den Helige Andes ledning. Riterna och ceremonierna blev viktigare än karaktär, ett heligt liv och Guds närvaro. Ledarna blev herrar över folket istället för tjänare.

 

Större delen av Sveriges andliga ledare arbetar i dag, både i smyg och öppet på att föra svensk kristenhet in under den katolska kyrkan, där nikolaiternas lära råder i sin fulla kraft. Vi gör därför klokt i att på fullaste allvar ta Johannes varning till oss. Vi bör inte underordna oss något som Gud hatar.”


 

SE LÄNK och Läs!

 

/Anji

 

 

 

 

 

Av Anji - 18 december 2019 23:32

 

 

http://bibelfokus.se/katolicism_main   /Lennart Jareteg:

 

På den här sidan samlar vi material om Katolska kyrkan (Romersk-katolska kyrkan) och katolicism. Syftet är inte att klämma dit katoliker. Det vi vill lyfta fram är villolärorna i och faran med katolicismen. Det här gör vi för att försöka rädda människor från att hamna i villfarelsens klor och för att rädda katoliker ur dessa klor. Katolicism är inte en bibliskt förankrad, evangelisk, frälsande tro. Förlitar man sig blint på den katolska läran och traditionen, så är risken stor att gå evigt förlorad på det sätt Bibeln beskriver detta. Det är utifrån denna övertygelse som vi känner oss tvungna att varna och upplysa om villolärorna och villfarelserna i katolicismen.




____________________________________________________________________

 

 

Katolicismen är inte vad vi troende bör vara i utan vi är kristna som tror på Jesus och INTE tillber jungfrun Maria!

  • Från länken http://www.tidenstecken.se/kklankar.htm  tidenstecken tar jag med:
  •  
  • Biskopar vill gå emot katolska kyrkans doktrin. Två italienska biskopar välkomnar frånskilda och omgifta katoliker tillbaka till kyrkan och öppnar för att ge dem tillgång till nattvarden. Därmed sällar de sig till den lilla, men växande skara biskopar i Katolska kyrkan, som vill mjuka upp kyrkans inställning till frånskilda katoliker som lever i nya parförhållanden. Dagen 191128.
  •  
  • Bit av Jesu krubba återförs till Betlehem. Påven ger de kristna i Heliga landet en tidig julklapp. En bit av Jesu krubba återvänder från Rom till Betlehem. För snart 1500 år sedan fördes fem träbitar, som enligt traditionen är delar av Jesu krubba, från Betlehem till Rom. Tilldragelsen firas med gudstjänster och processioner i Jerusalem på fredag innan reliken förs till Betlehem på lördag.
  •  
  • Också där välkomnas den med ceremonier samtidigt som staden tänder den stora granen på Krubbans torg inför första advent. Reliken ska förvaras och visas i den katolska S:ta Katarinakyrkan som ligger i omedelbar anslutning till Födelsekyrkan i Betlehem. 
  •  
  • Dagen 191127. Kommentar: 
  •  
  • Ovärdigt kristen tro att fira några träbitar istället för den levande Kristus, träbitar som kan ha kommit från vilken träkonstruktion som helst.

 

  • Långa straff mot präster för barnövergrepp i Argentina. En domstol i västra Argentina har dömt två katolska präster och en före detta trädgårdsmästare till långa fängelsestraff för sexuella övergrepp mot hörselskadade barn vid en skola som drivs av kyrkan. De båda prästerna döms till 45 respektive 42 års fängelse och trädgårdsmästaren till 18 års fängelse.
  •  
  •  
  • Domarna kan inte överklagas. Det är tre år sedan de första anklagelserna offentliggjordes mot de nu dömda. Totalt har över 20 före detta elever vid dövskolan Antonio Próvolo i provinsen Mendoza riktat anklagelser mot männen.
  •  
  • Tidigare i november krävde en åklagare att en katolsk biskop ska gripas efter att han ska ha vägrat svara på upprepade telefonsamtal och mejl som har att göra med anklagelser mot honom om sexuella övergrepp.
  •  
  • Biskopen har enligt åklagarmyndigheten bott i Vatikanen där han tidigare hade en tjänst inom finansdepartementet. 

 

  • Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards