Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Life

Av Anji - 23 september 2020 19:46


 

https://www.koket.se/vegetariska-biffar-och-nuggets

 

20 vegobiffar du inte vill missa

Vegetariska* biffar är superenkelt att svänga ihop! Här har vi samlat våra bästa fritters, biffar och burgare - servera med rostad potatis och sval sås för maximal upplevelse!
 

Vegobiffar är en perfekt kylskåpsrensare som går att göra på vad du har hemma. Bönor, ärtor, rotfrukter eller potatis är råvaror som är riktigt bra att  bygga biffar på! Här hittar du tips på goda och köttfria biffar, grönsaksburgare, bönbollar och nuggets som håller ihop finfint i stekpannan.

 

Tips!  Vill du ha ett veganskt alternativ på bindningsmedel fungerar kikärtsspad perfekt. 1 ägg motsvarar 3 msk kikärtsspad från konserverade kikärter!

 

*Flera av recepten innehåller ägg och/eller mjölkprodukter vilket gör dem lakto-ovo-vegetariska.

 

 Kolla HÄR för recept helt utan animalier >>

 

 

__________  /Anji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Anji - 18 augusti 2020 22:39

Honest News Network:


Titta på fler video från kanalen! 

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 9 augusti 2020 23:05

Bilden kan innehålla: text där det står ”Ditt trakiga jobb är en arbetslös persons dröm. Ditt lilla hus är en hemlös persons dröm. Dina fa pengar är en dröm for de som inte har nagot. Ditt rastlösa barn ar en dröm for dem som inte kan fa barn. Var alltid tacksam for det du har.”

Jag hittade denna på FB och jag tycker att det stämmer så väl med texten, att så är det.  Vad säger DU?


/Anji



Av Anji - 5 augusti 2020 22:26

 

 

Harry Forsgren skriver:

 

Det vi idag upplever av ”vedermöda” är bara en försmak mot vad det kommer att bli:

Matt. 24: ”då ska det bli en så stor nöd att något liknande aldrig förekommit från världens begynnelse och ända fram till nu, och inte heller ska komma. Hade inte den tiden förkortats/avbrutits skulle ingen människa bli frälst. Men för de utvaldas/troendes skull kommer den tiden att förkortas/avbrytas.”

 

Ser vi till Upp. beskrivning av det som ska ske under vedermödan så är det långt långt värre värre än vad vi idag ser.

Men det kommer en lugnare period när antikrist ska ha sin charmoffensiv som falsk världsfrälsare när han ordnar upp en hel del av de problem som världen står inför.

De som är bedragna i sina sinnen att det är Gud som verkar när det är antikrists ande som är verksam kommer att hälsa antikrist välkommen som Kristus

 

Detta ord visar på när det vänder och kommer att dra igång efter antikrists plagiat som falsk världsfrälsare: ”När ni ser ’förödelsens styggelse’, som profeten Daniel talar om, stå på helig plats – läsaren bör förstå det rätt – 16 då måste de som är i Judeen fly upp i bergen”.

Alltså när antikrist (förödelsens styggelse) sätter sig i Templet (helig plats) och föreger sig vara Gud. Då fortsätter Jesus: ”Den som är på taket ska inte gå ner för att hämta något från sitt hus, och den som är på åkern ska inte vända tillbaka för att hämta sin mantel. Ve dem som väntar barn eller ammar i de dagarna!…

 

 

Om någon då säger till er: Här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte. Falska messiasgestalter och falska profeter ska träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda.” (De troende är alltså med i det kaotiska skeende som då uppstår).

Det är vad vi behöver förberedas för och inga lyckopiller om att vi ska ryckas upp innan vedermödan och antikrist.

Vi behöver bli förberedda till att ”övervinna honom i kraft av Lammets blod och i kraft av sitt vittnesbörds ord och de älskade inte så sitt liv att de drog sig undan döden”.

 

 

Många Kristna kommer att få ge sitt liv för sin tro på Jesus under vedermödan och då är det inte tid nu att tala om väckelse och ett uppryckande innan vedermödan som överhuvudtaget inte finns omnämnt i Bibeln. Då är det nu tid att förstå inför vilken allvarstimma som vi befinner oss.

 

/Harry Forsgren

 

/Anji

Av Anji - 3 augusti 2020 23:30



Läs texten om att vara ett Guds barn och försöka ta sig igenom det som är i världen och komma till himmelen.

Bilden kan innehålla: text där det står ”fyou are a Christian you are not a citizen of this world trying to get to heaven; you are a citizen of heaven making your way through this world.”


"Dearly beloved, I beseech you as strangers and pilgrims, abstain from fleshly lusts, which war against the soul;"- 1 Peter 2:11 KJV

"If ye then be risen with Christ, seek those things which are above, where Christ sitteth on the right hand of God. Set your affection on things above, not on things on the earth. For ye are dead, and your life is hid with Christ in God."- Colossians 3:1-3 KJV

"Let not your heart be troubled: ye believe in God, believe also in me. In my Father's house are many mansions: if it were not so, I would have told you. I go to prepare a place for you. And if I go and prepare a place for you, I will come again, and receive you unto myself; that where I am, there ye may be also."- John 14:1-3 KJV

 

 

/Anji

Av Anji - 22 juli 2020 00:39

 

ÅNGEST, ja sådant bär så många människor på!!  Vad säger bibeln? 

 

GUD hjälper i ALLT!!!


 

 

 

Job 3:26

 

 

Jag får ingen rast, ingen ro, ingen vila, ångest kommer över mig.

Job 7:11Därför vill jag inte lägga band på min mun, jag vill tala i min andes ångest, jag vill klaga i min själs bedrövelse.
Job 15:20Den gudlöse plågas av ångest i alla sina dagar, den våldsammes år är räknade.

Ps 13:3Hur länge ska jag ha oro i min själ och ångest i mitt hjärta dag efter dag? Hur länge ska min fiende triumfera över mig?
Ps 25:17Mitt hjärtas ångest är stor. För mig ut ur min nöd!
Ps 31:23Jag sade i min ångest: "Jag är avskuren från dina ögon!" Men du hörde min bön om nåd när jag ropade till dig.
Ps 38:9Jag är maktlös och helt krossad, jag ropar i mitt hjärtas ångest.

Ps 55:5Mitt hjärta grips av ångest i mitt inre, dödens fasor faller över mig.
Ps 116:3Dödens band omslöt mig, dödsrikets ångest grep mig, jag var i nöd och förtvivlan.
Ps 116:11jag som sade i min ångest: "Alla människor sviker."
Ps 119:143Nöd och ångest griper mig, men dina bud är min glädje.

Jes 21:3Därför är mina höfter fulla av smärta, jag har gripits av ångest som en födande kvinnas ångest. Jag är nertryckt så att jag inte kan höra, jag är bestört så att jag inte kan se.

Här är bara några bibelord om ångest som en människa kan ha, men GUD vet att han kan o vill hjälpa!!

 

/Anji

 



Av Anji - 16 juli 2020 22:59

Att vila i Herrens hand

 

 

Herren säger: "Se, jag lever i evigheternas evigheter och har nycklarna till döden och dödsriket" Upp 1: 18.

Är varje människas dödsögonblick bestämt redan före hennes födelse? Nej. Det ser vi till exempel i konung Hiskias liv. Vi läser i Jesajas boks 38:de kapitel: "Vid den tiden blev Hiskia dödssjuk; och profeten Jesaja, Amos' son, kom till honom och sade till honom:

"Så säger Herren: Beställ om ditt hus; ty du måste dö och skall icke tillfriskna." Då vände Hiskia sitt ansikte mot väggen och bad till Herren. — Då kom Herrens ord till Jesaja; han sade: 'Gå och säg till Hiskia: Så säger Herren, din fader Davids Gud: Jag har hört din bön, jag har sett dina tårar. Se, jag skall föröka din livstid med femton år.

 

"Vi ser alltså, att Herren kan förlänga en människas liv, när han finner det lämpligt. Många småttingar skulle ha dött, om inte goda läkare hade skyndat till deras hjälp som Herrens redskap. Många sjuka skulle ha gått över gränsen, om inte skickliga kirurger hade kommit till undsättning. Herren kan således förlänga en människas livstid, då han så finner för gott. Och därför måste vi säga, att ingens dödsdag är bestämd före födelsen. Men fastän det är på det sättet, måste vi dock minnas, att Herren ensam har livets och dödens nycklar. Inte ens de bästa läkare förmår något, då en människas dödsstund är inne. Också detta har vi många gånger fått erfara.

 

Därför är det gott att minnas, att ingen dör förr eller senare än Herren har bestämt. Ingen dör av en tillfällighet, fastän många bilolyckor kan verka slumpartade. Livet beror inte någonsin på en blind slump, det är i Herrens hand. Därför är det viktigt, att vi på sjuk-bädden gör som Hiskia: vänder oss till Herren. Vi får som Hiskia be, att Herren skall förlänga vårt liv, om det så skulle kunna bli andra till välsignelse. Och om Herren verkligen anser det, så kommer han att förlänga det.

 

Det viktigaste av allt är bara, att vi i alla förhållanden vilar i Herrens händer och i hans vilja och i våra medmänniskor endast ser Herrens redskap. Detta hjälper oss att bli fria från den inre spänning, som ibland vill få makt med oss, när vi tänker på vår sista stund. Den kommer inte en sekund tidigare eller senare än Herren bestämt. Och Herren har bestämt, att den skall komma vid den för oss allra lägligaste tidpunkten.

 

Månget dödsfall är för oss en gåta. Då ett fem dagar gammalt spädbarn går in i evigheten, förstår vi inte, varför det alls blivit fött. Då en lovande yngling rycks bort i livets blommande vår, känns också detta som ett hårt slag av "ödet". Men bakom allt detta står den Herre, som ensam har dödens och dödsrikets nycklar. Han ensam är den, som kan öppna och tillsluta. Ingen annan. Må detta vara vår tröst också inför gåtfulla dödsfall och när vår egen dödsstund är inne.

 

Herre, lär mig betänka, att jag måste dö, så att jag får ett vist hjärta. Hjälp mig att i allt nöja mig med din vilja, också inför ofattbara dödsfall. Hjälp mig också att med glädje lämna denna värld, 'när min egen dödsstund är inne.

Bibelord:  Job 14:1-5, Fil 1:21-25

 

/Anji

 

 

 


Från "Tröstens Gud" av Urho Muromaa.

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards