Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin 666

Av Anji - 14 juni 2020 20:30

Att förstå hur Satan verkar  

Publicerad 2020-01-28 23:30:20

 


 https://experimentlandet.blogg.se/2020/january/

 

Satan kan omskapa sig till att likna en ljusets ängel och han gör det så fort tillfälle ges men han som är i oss (är i oss som har blivit sant frälsta till Jesus/Gud), är starkare än Satan.

Jesus/Gud säger att som jag har lidit så kommer också ni att få lida.om ni tror på mig och vill följa mig.

Kyrkorna och samfunden (Satans kyrkor och samfund, medlemmarna i dessa) tror inte på Jesus/Gud (den sanna Jesus/Gud) och vill inte följa honom och därför behöver de inte lida.

 

De är beskyddade av den Herre som de har valt (världens herre, Satan) samtidigt som de vill ha Jesus/Gud som frälsare, en frälsare som kan ordna upp alla deras problem och som kan se till så att de kan verka oberoende av Gud/Jesus och göra sitt eget verk, ett MÄNNISKOVERK utifrån sitt eget.

De slår sina huvuden ihop (inom kyrkorna och samfunden) och tänker att hur kan vi behaga Jesus/Gud på bästa sätt för att han skall tycka om oss och våra kyrkor/samfund? För att han skall välsigna oss och våra kyrkor/samfund?

 

Att de är/gör sig till Satans slavar förstår de inte för de tror att de kan vara oberoende och göra allt som verkar gott enligt världens mått mätt och som faller dem i smaken.

Att gå åstad och göra ett människoverk som de gör dagarna i ända anser de inte vara lika med att göra sig oberoende av Jesus/Gud om det verkar gott och ser bra ut.

Allt gott kommer från Jesus/Gud säger de men det är de själva som bedömmer vad som är gott eller vad som inte är gott efter att ha lyssnat på vad världens människor (världens makthavare, politiker och myndigheter) anser sig vara gott och bra och så gör de DERAS egen vilja och inte Jesus/Guds vilja..

 

De fattar inte att de gör som sin Herre Satan (Lucifer) gjorde innan Gud/Jesus kastade ut honom från himmelriket. Att de leker Gud/Jesus och vill bli som Gud/Jesus för att kunna styra och ställa och vara oberoende av Gud/Jesus. De vill precis som Lucifer (Satan) vara sina egna gudar och få anhängare med sig i allt de gör.

Alla kyrkor och samfund strävar efter att få anhängare som tror på dem och som kan stötta dem inte minst ekonomisk. De påstår att de har den sanna tron och läran och att de står upp för Jesus/Guds sanningar och kärlek.

De säger sig tro på och förlita sig på samma bibel trots att det finns massvis med olika kyrkor och samfund som tror på det ena och det andra hur nu detta kan gå ihop.

 

Det finns endast en enda församling efter vad Jesus och bibeln lär och det är Guds/Jesus församling som består av alla sant troende på honom och inte av människor som tror på påvar eller på biskopar eller på präster eller på pastorer eller på annat mänskligt AVSKRAP, det vill säga på MÄNNISKOR oavsett vilka de är eller vilka titlar de slänger sig med och hur länge de har läst teologi på något så kallat universitet eller högskola.

Tro inte på dem!!

 

Tack Jesus/Gud för att jag får skriva detta! Jag fortsätter.

Satan och hans anhängare, alla som dyrkar människor och deras människoverk men som säger sig vara Jesus/Guds lärjungar (födda på nytt och frälsta till Jesus/Gud men som ljuger om det), ÄLSKAR när de som har blivit sant frälsta till Jesus/Gud faller bort från tron och den sanna och sunda läran för att istället börja förlita sig på (tro på) en ogudaktig kyrka/ett samfund eller någon människa i kyrkan/i samfundet som kan leda den/dem bort från Jesus/Gud och från den smala vägen.

Satan (de kyrkokristna) tar till alla knep de kan för att få bort Guds/Jesus sanna barn från den sanna/rätta tron och läran. Satan (de kyrkokristnas herre) känner till alla de sant troendes på Jesus/Gud akilleshäl och där sätter han in sin stöt.

 

När en människa har blivit sant frälst till Jesus/Gud och söker sig till en kyrka eller till ett samfund och berättar om vem den/de är och berättar sin historia/öppnar sitt hjärta, så tar kyrkomänniskorna över tillsammans med Satan som då sätter sig lite i bakgrunden.

Kyrkomänniskorna som styrs och ägs av Satan och som den nyfrälsta har gått till (han eller hon har sökt sig till en kyrka eller till ett samfund för att det är där han eller hon tror att den kan hitta sina bröder och systrar) blir grundlurad när den/de inser att kyrkan endast vill ha deras engagemang och/eller deras pengar (tid).

 

De förväntas att ställa upp för kyrkan/samfundet för att i utbyte få SOCIAL GEMENSKAP vilket allt för många ställer upp på och vilket leder till att de tids nog blir värre slavar än de slavar de var när de levde i världen.

De blir slavar under kyrkorna och samfunden och då har Satan (hans folk) fått den/dem dit han (de) vill.

Satan försöker att med alla tillgängliga medel som finns idag få alla under ett och samma paraply (trots att det finns massvis med så kallade ”kristna kyrkor/samfund och rörelser som har brutit sig ut en gång i tiden) och att de under detta paraplyet skall bli likt en enda stor och glad familj tillsammans med alla som tror på andra gudar (vilket är steget efter det), eller som inte tror på någon gud utan kanske tror på sitt dasslock eller på sin kaffekokare eller på Stefan Löfven eller på Greta Thunbeg eller på Donald Trump.

Sveriges kristna råd (kyrkorna tillsammans) och som alla etablerade kyrkor och samfund har skrivit kontrakt med eftersom de älskar världen mer än Gud/Jesus som de säger sig tro på, arbetar febrilt tillsammans med kyrkornas världsråd och FN för att sätta Satan på tronen i Jerusalem.

 

 

De (SKR) arbetar inte för Jesus/Guds sanna lärjungar utan för Satan och hans folk och för sitt eget. Guds/Jesus sanna folk vill de döda precis som de falska judarna (vilka är de som driver dem än idag) dödade Herren Jesus Kristus med hjälp av romarna för att de var för fega att göra det själva. De, de så kallade kristna, har sedan länge varit tillsammans med de falska judarna (som Herren Jesus Kristus kallade för huggormsyngel, vitkalkade gravar och mer än så).

 

De ”kristna” av idag hyllar (dyrkar) en stat som kallas Israel och som är en politisk stat styrd av Satan och hans hantlangare (av makthavare i världen) och som inte har något med Jesus/Gud vår Herre och frälsare att göra om vi tror på honom. Israel (det sanna Israel) är ett himmelskt rike och inte ett världsligt rike i det nya testamentet men kristna dumskallar (som inte har blivit sant frälsta till Herren Jesus/Gud) TROR ATT de måste stötta en stat, staten Israel, som är en stat uppbyggd via vapen trots att inget står om detta i det nya testamentet, det nya förbundet i Herren Jesus Kristus.

Judarna väntar än idag på en befriare och den de väntar på är ANTIKRIST. De väntar än idag på att deras befriare skall komma med vapen i handen och utplåna alla deras fiender. När Jesus (Gud som var deras Gud) kom ridandes på en åsna och det var Herren Jesus Kristus/Gud så blev de så jätte besvikna vilket ledde till att de med romarnas hjälp såg till att hänga upp honom på korset till att dö likt en brottsling.

 

De såg till att hänga upp den Gud de påstod sig tro på för de förväntade sig inte att deras Gud, deras frälsare skulle komma ridandes på en åsna och och sedan säga att han inte kom till jorden för att kriga mot deras fiender och för dem. De ville att Jesus skulle vara en krigare som skulle slåss för dem men Jesus kom till jorden som människa (100 % människa) och Gud (100% Gud) för att judarna som folk hade brutit sin del av avtalet i det gamla förbundet som han hade med dem.

 

Han skapade ett nytt förbund i Kristus Jesus.

Dessa Satans judar hatade Jesus/Gud (som var deras Gud) från den första stunden och gjorde allt för att han skulle gå hädan vilket vi kan läsa om i det nya testamentet (det nya förbundet i Kristus).

Under kung Salomos tid (långt innan att Gud kom till jorden som människa och som Jesus) gick profetian som de kristna tror på ännu i vår tid, i uppfyllelse.

 

Vi kan läsa:

 

“Juda och Israel voro då talrika, så talrika som sanden vid havet; och man åt och drack och var glad. Så var nu Salomo herre över alla riken ifrån floden till filistéernas land och ända ned till Egyptens gräns.; de förde skänker till Salomo och vore honom underdåniga, så länge han levde”(1Kon.4:20-21).

“Ty han rådde över hela landet på andra sidan floden, ifrån Tifsa ända till Gasa, över alla konungar på andra sidan floden; och han hade fred på alla sidor, runt omkring, så att Juda och Israel sutto i trygghet, var och en under sitt vinträd och sitt fikonträd, ifrån Dan ända till Beer – Seba så långt Salomo levde”(1.Kon. 4:24-25). 

 

Vad som hände med kung Salomo med all sin avgudadyrkan och alla sina fruar kan ni som är “kristna” och intresserade fortsätta att läsa om i er bibel eller här:

 

https://experimentlandet.blogg.se/2013/october/kung-salomos-avfall-och-satans-system.html

Och här:

https://experimentlandet.blogg.se/2016/january/frimurarna-och-judisk-satansdyrkan.html

 

 

/Anji    

Av Anji - 26 april 2020 20:23

Satan   /VEM är han.....

Den­na namn­form går till­ba­ka på det hebre­is­ka or­det satán, som be­ty­der ”motstånda­re”, ”fi­en­de” (1 Kung 11:14, 23, 25) och även ”an­kla­ga­re” inför dom­stol (Job 1-2; Ps 109:6; Sak 3:1 f.). I NT:s grund­text upp­träder en gre­ci­se­rad form av or­det (sa­tanás) som namn på den on­da mak­ten, omväxlan­de med den gre­kis­ka mot­sva­rig­he­ten diábo­los, varav svens­kans ”djävul”. I Matt 16:23 be­teck­nar ”Sa­tan” en människa som, om också ba­ra tillfälligt, går den on­des ären­den (jfr 2 Kor 11:14).

 

ANJI:   Den sataniska s k ordningen som är nu i världen är mycket mycket stor, och jag vill visa på att det verkligen är så och vad han är! En djävul och andra djävulska ‘makter’ styr på jorden.

 Jag vill visa dig lite på vad just sorg kan vara och vad som står som förklaring på just SORG.

Sorg, sorgebruk

En rad sor­ge­bruk, del­vis främman­de för oss, nämns i den hebre­is­ka bi­beln och skym­tar även i bi­belns gre­kisk­språki­ga de­lar. Is­ra­e­li­ter­na be­grav­de si­na döda obrända så snart som möjligt ef­ter döds­fal­let. De ef­ter­le­van­de gav star­ka ut­tryck för sin sorg, och det­ta un­der lång tid; de sju da­gar som nämns i 1 Mos 50:10 (jfr Job 2:13) kom att bli re­gel (Ju­dit 16:24; Syr 22:12, men jfr också 38:17). Man gav upp gälla rop, som bru­kar åter­ges med ”ack” el­ler ”ve” (1 Kung 13:30; Jer 22:18; Am 5:16). Sam­manhäng­an­de sor­gesång­er gav konst­ful­la­re ut­tryck för upp­skatt­ning av den döde och smärta över förlus­ten (2 Sam 1:19-27; 3:33 f.).

 

For­men för en sådan döds­kla­gan imi­te­ras i en del pro­fe­tis­ka tex­ter om ri­kens och härs­ka­res fall (Jes 14:4-21; Hes 19:1-14). Både kla­go­rop och sång­er kun­de utföras yr­kesmässigt av be­tal­da med­hjälpa­re, of­tast kvin­nor (”gråters­kor” och ”sång­ers­kor”, Jer 9:17; 2 Krön 35:25). In­stru­men­tal­mu­sik hörde också till (Jer 48:36; Matt 9:23).

 

En rad be­te­en­den före­kom både vid döds­fall, vid botgöring och vid sto­ra olyc­kor el­ler fa­ror. De var alltså allmänna ut­tryck för sorg, förkros­sel­se och fa­sa och gick ut på att an­pas­sa klädsel och ut­se­en­de till den do­va sin­nes­stämning­en. Bl.a kun­de man ri­va sönder kläder­na, hölja in hu­vu­det i tyg, så att an­sik­tet dol­des (2 Sam 15:30; Hes 24:17), ta av san­da­ler­na, los­sa tur­ba­ner el­ler håruppsätt­ning­ar, så att håret häng­de löst, el­ler ra­ka hår och skägg (Jer 41:5; Mik 1:16). Som särskild sorg­klädsel användes säckväv, som man svep­te sig i el­ler band om höfter­na. Man strödde vi­da­re as­ka el­ler jord över hu­vu­det (1 Mack 11:71; Upp 18:19) och kun­de också lägga sig i as­ka (Est 4:1, 3; Hes 27:30) el­ler sit­ta på mar­ken (Job 2:13; Jes 47:1). Ut­tryc­ket ”(gå) i säck och as­ka” syf­tar på des­sa bruk. Även fas­ta, som of­tast hör ihop med botgöring (t.ex. 2 Krön 20:3; Jon 3:5), nämns någon gång i sam­band med döds­fall (1 Sam 31:13).

 

Is­ra­e­li­ter­nas sor­ge­bruk var till stor del ge­men­sam­ma med grann­fol­kens och kan ur­sprung­li­gen ha stått i sam­band med främman­de trosföreställ­ning­ar. En del av dem förbjöds ef­ter hand. Se­den att ris­ta sig blo­dig nämns ut­an kri­tik i Jer 16:6; 41:5; 48:37; Mik 5:1 men förbjuds i 3 Mos 19:28; 5 Mos 14:1. Mer okla­ra är de tex­ter som nämner mat i sam­band med be­grav­ning och sor­gehögtid. Den van­li­ga forn­ti­da se­den att ställa fram gravgåvor före­kom även i Is­ra­el, fast gåvor­na tro­li­gen upp­fat­ta­des som en he­der­be­vis­ning åt de döda, in­te som of­fer åt de­ras an­dar el­ler som näring i döds­ri­ket. Ef­ter hand kom bru­ket ändå att kri­ti­se­ras som ett slags av­gu­da­dyr­kan (Syr 30:18 f.; jfr 5 Mos 26:14).

 

And­ra ställen, Jer 16:7 och kanske Tob 4:17, tol­kas na­tur­li­gen som att den dödes vänner gav bi­drag till en be­grav­ningsmåltid. Kanske var syf­tet att hjälpa de ef­ter­le­van­de med mat­lag­ning­en, ef­tersom de var ore­na av sin be­fatt­ning med li­ket. Det ”sor­ge­bröd” som nämns i Hes 24:17, 22 har satts i sam­band med sam­ma slags målti­der men kan tol­kas på fle­ra sätt. I Hos 9:4 tycks me­ning­en va­ra att allt som åts i sor­ge­hu­set förde oren­het med sig.

Spe­ci­el­la sedvänjor och av­vi­kel­ser från de van­li­ga bru­ken nämns bl.a i skild­ring­ar av stormäns be­grav­ning­ar. Särskilt långa sor­ge­pe­ri­o­der in­ne­bar en he­ders­be­vis­ning (4 Mos 20:29; 5 Mos 34:8). Vid påkos­ta­de kung­a­be­grav­ning­ar bädda­des krop­pen ner i kryd­dor, och man gjor­de upp eld till den dödes ära, kanske med föremål ur hans kvarlåten­skap (2 Krön 16:14; 21:19; Jer 34:5).

 

 

+++++++++Sing+Out+My+Soul+to+The+Lord:+Prayer+for+When+Hearts+are+Burdened

 

/Anji

666 · BIBELN · Satan
Av Anji - 17 mars 2020 22:58

 

 

-Vad är Babylon?

 

Jo det är varje samhällssystem som är EMOT Gud. Det ogudaktiga Babylon, moder till prostituerade och avgudadyrkare i hela världen….

 

Var och Vad lever vi då i?

 

I Babylon.

 

Det är samhällssystemets förförelse, dess lockelser, dess makt, framgång, medgång, fördelar, som vi lever i och som man håller högt i stället för att älska och hedra Gud. Det samhället, ja den världen kommer att gå under precis som den gjort förr. Det kommer en ände på denna tiden, och denna gången kommer den att bestå av eld och svavel. Man bör göra bot och bättring innan man tänker på att ‘klara sig undan Guds vrede’, för det går inte.

 

 

Världens slut



17 Den sjunde tömde sin skål över luften. Och en stark röst gick ut från tronen i templet: “Det har skett.” 18 Och det kom blixtar och dån och åska och en så stor jordbävning att något liknande aldrig har hänt så länge människan har funnits på jorden, så stor och väldig var jordbävningen. 19 Den stora staden rämnade i tre delar, och folkens städer störtade samman. Gud kom ihåg det stora Babylon och räckte det bägaren med sin stränga vredes vin. 20 Alla öar flydde, och bergen fanns inte mer. 21 Stora hagel, tunga som talenter, föll från himlen över människorna, och de hädade Gud för hagelplågan eftersom den var mycket svår.   (1 talentel är cirka 30-60 kg)


——-
Man vill inte diskutera världens slut, man vill inte veta vad som komma skall, och man vill verkligen inte veta att man som människa bör vända om innan det är för sent.
Men, vad är då för sent? Vi har väl all tid i världen? Det är väl inte slut ännu?

 

 

-Det vet vi ingenting om egentligen, men vi vet att det är i sluttiderna (om vi kan vår bibel och kan se vad som sker i världen nu och vad som skett under den senaste 10-20 års-perioden).

 

Men merparten av människorna är ju andligt blinda, de har inte förståelsen de borde ha, de är inte frälsta och förstår vad Gud manar oss till och hur han vill ha våra hjärtan rena och fria.

 

 




/Anji

 

Av Anji - 3 mars 2020 19:47

REMIND:

 

Kom ihågUtan Gud är vi ingenting, utan honom har vi ingenting, utan honom kommer vi inte orka ta oss igenom det som livet sätter oss på prov av. Låt Gud bli din styrka, låt din svaghet bli att be om hjälp. Att be om hjälp är inget fel på, ensam är inte stark, Gud vet vad vi behöver, Gud vet vad vi kommer gå igenom, han vet vad du klarar av, han vet när du inte orkar mera, det är då han bär dig, låter dig vila och pusta ut och förbli i hans kärlek. Låt dig inte luras av satan att få dig på fall, Gud är din styrka och ditt ljus.  /Text  MC/

 

/Anji


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards