Han  lever

Senaste inläggen

Av Anji - Fredag 5 april 01:40



 

Det gör mycket ont att vara på botten och ständigt försöka ta sig upp igen, gång på gång. Men- det gäller att försöka förstå att man faktiskt kan vara på botten ett tag och lära sig något av det.

 

Jag har varit på botten varje dag i åratal, men märkligt är att jag samtidigt är på toppen med Jesus, varje dag!

 

Jesus leder mig och verkar för att jag skall vara där jag är, tills han tar mig dit jag ska. Platsen jag fått de senaste åren är en lidandets plats- men jag tar emot det, för jag vet att annat väntar- senare.

 

Ps 97:10 Ni som älskar HERREN, hata det onda.
Han bevarar sina frommas själar, ur de ogudaktigas hand räddar han dem.

 

2 Tim 4:18
Herren skall också rädda mig från alla onda anslag och frälsa mig till sitt himmelska rike. Honom tillhör äran i evigheternas evigheter, amen.

 

HAN  är verkligen livets vatten och livets bröd.

 

 

Foto Maria  /Anji

 

 

Av Anji - Onsdag 3 april 20:03












mRNA-vaccin för boskap

Amerikansk ranchägare larmar om mRNA-vaccin för boskap

 

En amerikansk ranchägare larmade om att myndigheter börjar kräva ett experimentellt mRNA-vaccin för boskap som kommer att bearbetas till kött.

”Låt oss gräva ner oss i statistiken om mRNA-vacciner i levande djur och varför detta är en oro inte bara som konsument, men också som producent,” började den namnlösa ranchägaren i ett inlägg på sociala medier.

”De tog 525 grisar, injicerade dem med ett levande mRNA-vaccin och på 21 dagar var detta statistiken. 25 av dem led av dödsfall, 55 av dem blev så anorektiska att de nästan dog, 20 av dem led av hälta, 12 av dem led av förlorad kondition, och 25 fler av dem hade symtom nära döden.”

 

”Så vi har 70% av dessa djur som kommer att vara okej till en viss grad,

och sedan har vi 30% av dem som antingen har dött eller har symtom nära döden.”

 

”De gjorde obduktioner på de som hade avlidit och fann fortfarande rester av det levande virusvaccinet inuti köttet på dessa djur,” fortsatte han. ”Så från en konsumentstandpunkt måste vi oroa oss för ett levande virus inuti vårt kött som vi stoppar in i våra kroppar, och från en producentstandpunkt måste vi oroa oss för hälsan hos våra djur som slutligen kan förstöra oss, förstöra vår hjord och förstöra vår verksamhet helt och hållet.”

 

”Låt oss sprida denna information och göra människor medvetna. Och som alltid, killar, köp amerikanskt och köp lokalt,” tillade han.

 

Som vi rapporterade har USA:s jordbruksdepartement (USDA) sett åt andra hållet när det gäller användningen av mRNA-vacciner i köttproduktion klassificerad som ”ekologisk”, enligt jordbruksövervakningsgruppen OrganicEye.

”Anledningen till att vi agerar nu är den förestående introduktionen av vacciner för boskap producerade med mRNA-teknologi liknande den som används av Pfizer och Moderna för att producera sina respektive versioner av SARS-CoV-2-vaccinet,” sade Mark Kastel, verkställande direktör för den Wisconsin-baserade gruppen.

 

”Det pågår en fortsatt kontrovers i landet angående denna nya teknologi och vi bör arbeta för att bevara ekologiskt som den sista trygga hamnen för de som vill säkra en verkligt ’naturlig’ diet,” tillade han.

infowars.comAmerikansk ranchägare larmar om mRNA-vaccin för boskap.





  /Anji/ 

 

 ... våren kommer...

 

 


2024 · Life · Manipulation · Mat · USA · Vaccin
Av Anji - Tisdag 2 april 21:16



Detta är en av alla de sånger och böner som vi som kristna ber och TROR på.  JESUS HJÄLPER I ALLT.

Det är ett BATTLE, ett krig, ett svårt läge, men GUD ÄR  VINNAREN I ALLT!!!


JESUS HJÄLPER OSS I ALLT  GENOM ALLT!!

 

 

  Gud hör bön, och det förstår man inte förrän man gett sitt liv och allt till Jesus. Man ber till Gud i JESU NAMN och tackar för bönesvar. Man ber med ett ärligt hjärta så som man tror att det är Guds mening med ens liv. Om man låter Gud sköta allt och ta hand om allt, då förstår man vem som är HERRE i ens liv! Ge ditt liv till Jesus och låt honom leda dig. Håll inget tillbaka, prata med Gud precis som du skulle ha sagt till en nära nära vän.  

Jesus är din vän och din broder, honom kan du LITA PÅ                   

 

 


/Anji

 



Av Anji - Tisdag 2 april 01:08



Komikern Christoffer Nyqvist: “Covidvaccinet förstörde mitt liv”

KRITISERADE COVIDVACCINERINGEN 
PUBLICERAD 30 MARS 2024
 - AV SOFIE PERSSON
Christoffer Nyqvist berättar öppet om sina hjärtproblem efter covidvaccinet.

Vinna eller försvinna för Nordens viktigaste dagstidning!

 

 

47 160 kr av 100 000 kr insamlade. Stöd kampanjen via swish 123 611 30 21 eller andra donationsalternativ.

 


Artikeln publicerades ursprungligen den 25 mars 2022.


Christoffer Nyqvist hade just slagit igenom som komiker. Efter sin andra dos covidvaccin började han dock må konstant illa och valde att besöka en vårdcentral när han började uppleva bröstsmärtor, där han diagnosticerades med allvarliga hjärtproblem.

 

– Jag har mycket sjukdomsångest. Jag har aldrig varit med om att något förstört mitt liv tidigare, berättar han i podden Arkiv Samtal.

 

Det visade sig att Nyqvist hade fått både hjärtsäcksinflammation och hjärtmuskelinflammation som följd av covidvaccinet.

 

Vårdcentralen anmälde det som vaccinbiverkning, bland annat eftersom flera har fått liknande inflammationer efter att ha tagit covidvaccin, något som Nya Dagbladet tidigare rapporterat om.

 

 

– På EKG:et såg man att det var något fel på hjärtat, berättar han i podden Arkiv Samtal som drivs av komikern och rapparen Simon Gärdenfors.

Nyqvist utreds även för Posturalt ortostatiskt takykardisyndrom (POTS), som kan kännetecknas av hjärtklappning, yrsel, obehag och andra symtom under de första minuterna efter uppresning till stående från sittande eller liggande ställning.

 

Detta har gjort att han får fler svårigheter i vardagen och bland annat har det blivit svårt att träna stående.

 

– Jag har fått börja träna liggande. Jag har köpt en träningscykel som bara har pedaler, så man kan ligga ner, säger han.

Det gör också att han kan känna sig väldigt matt och nästan febrig under dagarna. Läkarna vet inte om den höga hjärtfrekvensen kommer att gå över eller om det är kroniskt.

 

 

Komikern beskriver sjukdomsförloppet som någonting som påverkat hans liv väldigt mycket och att det även har påverkat honom psykiskt.

 

– Jag har mycket sjukdomsångest. Jag har aldrig varit med om att något förstört mitt liv tidigare, berättar han.

 

Även om han inte upplevt konkreta självmordstankar kring sin sjukdom menar han att det kändes mörkt när det var som värst.

 

– När jag var som mest sjuk de första två månaderna kände jag att antingen vill jag bli frisk eller så vill jag bort.

 

Trots allt som Nyqvist gått igenom har det inte gjort honom till en principiell ”antivaxxare”, men konstaterar att han själv blivit skärrad av det inträffade och inte skulle vilja ta några ytterligare injektioner.

 

– Jag skulle inte ta ett vaccin igen, säger han.

 

Nyqvist kämpar nu för att komma tillbaka fullt ut på stand-up scenen och känner att han trots sin sjukdom är på god väg.

 

 Första gången jag giggade efter sjukdomen var i Växjö, då fick jag jätteont i hjärtat. Men sedan testade jag mina vingar igen i Gävle och då gick det bra, avslutar han.

 

Om Christoffer Nyqvist

 

Började med komik redan som 17-åring och har uppträtt på standupklubbar i hela Sverige. 2019 gjorde han succé i tv-programmet ”Släng dig i Brunnen” där Christoffers standup hittade hem hos den stora publiken. 2020 nominerades han även som ”Årets nykomling” på Svenska standupgalan.

Källa: All Things Live

Av Anji - Söndag 31 mars 14:28



Vi lever i slutet av all tid, men man vill inte ta till sig bibelns ord...?  

 

 





/Anji

 

 

 

Av Anji - Lördag 30 mars 22:03



JESU död och Uppståndelse vid påsken

 

Kol 2:15Han avväpnade härskarna och makterna och gjorde dem till allmänt åtlöje när han triumferade över dem på korset.
Heb 12:2Och låt oss ha blicken fäst på Jesus, trons upphovsman och fullkomnare. För att nå den glädje som låg framför honom uthärdade han korset, utan att bry sig om skammen, och sitter nu på högra sidan om Guds tron.
1 Pet 2:24Han bar våra synder i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Genom hans sår är ni helade.

Mark 16:14Till slut visade han sig för de elva när de låg till bords, och han klandrade dem för deras otro och deras hårda hjärtan, eftersom de inte hade trott på dem som sett honom uppstånden.
2 Tim 2:8Tänk på Jesus Kristus, som är uppstånden från de döda och född av Davids ätt enligt evangeliet jag predikar.

2 Kor 4:10Alltid bär vi Jesu död i vår kropp, för att också Jesu liv ska bli synligt i vår kropp.


/Anji

 

 

Av Anji - Fredag 29 mars 19:57


    Påsken och JESUS  / !!! berättar om felaktigheter

Så älskade Gud världen att han utgav sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv*. – Johannes kapitel 3 vers 16.   Resten, de som inte tror, de får inget evigt liv i himmelen med Jesus. De hamnar på ett annat ställe efter döden och Jesus säger själv att det stället heter helvetet, och det finns alltså olika val man kan göra i livet. Till exempel kan man ta till sig och undersöka om Jesus verkligen finns. Hur gör man det då? Man frågar honom och man får svar, och man kan läsa i bibeln där det står att han finns nu och kommer tillbaka.Denna smutsiga, fula världen håller på att förinta sig själv redan nu och värre blir det, det ser man tydligt.

 

 

Jesus lever /TEXT HÄR AV ALLAN SVENSSON

 

Ja det är verkligen så att man fått ”lära sig” felaktigheter. Varför har det varit så svårt för människor att berätta sanningen om det viktigaste i livet? Här nedan kommer en repetition av våra ”helgdagar”, som många tycker man MÅSTE fira…och på vilket sätt firar man? och till vems ära? och varför blir man lurad av dem som skulle vetat bättre? och Skall man verkligen fira så? Nej.

 

 

Firande av helgdagar

 

De stora helgdagarna, Jul, Påsk och Pingst firas inte i enlighet med Bibelns ord.

Det står ingenting om julfirande i Bibeln. Ingen vet varken vilken dag eller månad Jesus blev född. Och inget bibelord ger någon antydan om att de första kristna firade Jesu födelsedag som en helgdag.

Det mesta av julfirandet är sådant som inte alls har något med Jesu födelsedag att göra. Som julgran, julgris, Lucia, julbord, julskinka, tomten och en massa  julsånger.


***

Påsken firar man som en högtid, men den har blivit förvrängd till oigenkännlighet.

 

Att Jesus blev korsfäst på en fredag, det är en kyrklig lögn. Jesus blev korsfäst på Påskdagen, och den var på en onsdag. Det var på kvällen som Jesu kropp blev lagd i graven. ”Det var nu tillredelsedag (det är dagen före sabbaten), och det hade blivit afton.” Mark. 15:42. Torsdagen var sabbat. Det var nämligen en stor sabbatsdag. Joh. 19:31.

 

Jesu kropp låg i graven i tre dagar och tre nätter, 72 timmar. Matt. 12:40. Torsdag, fredag och lördag. Lördagen var alltså den tredje dagen som Jesu kropp låg i graven. Och Jesus sa själv att han skulle uppstå på tredje dagen. Matt. 16:21, 17:23, 20:19. Jesus måste alltså ha uppstått på lördagskvällen. Om vi räknar från onsdagens kväll och 72 timmar framåt, så kommer vi till lördagens kväll.

 

 

Vad har påskägg, påskris och påsk-kärringar med påsken att göra?

 

***

Pingstdagen har man gjort till en helgdag, till minne av att Jesu första lärjungar blev döpta i den helige Ande. Men det som skedde på Pingstdagen är inte bara en engångsföreteelse som hände för länge sen, utan den har fortsatt hela tiden från apostlarnas tid. När människor omvänder sig till Jesus och tror på honom, då döper han dem i den helige Ande. Och Anden ger dem det nya livet i Kristus så att de blir födda på nytt.

Inget bibelord ger någon antydan om att de första kristna firade Pingstdagen som en helgdag, till minne av att de första lärjungarna blev döpta i den helige Ande. Sådant firande är onödigt och meningslöst.

Men dopet i den helige Ande är livsviktigt. Anden ger oss det nya livet i Kristus och gör oss till nya skapelser i Kristus. 2 Kor. 5:17. På detta sätt kommer vi in i Guds församling. I Guds församling är vi ALLA döpta i den helige Ande, inte bara de som talar tungomål. 1 Kor. 12:12-31.

Att vara med i Guds församling har ingenting att göra med kyrkor eller samfund. När en människa blir född på nytt så är det både Fadern, Sonen och den helige Ande som medverkar. Fadern drar syndaren till Jesus. Joh. 6:44. Jesus döper i den helige Ande. Joh.1:33 Anden ger det nya livet i Kristus så att människan blir född på nytt. Joh. 3:6-8.

 

Medverkan av någon kyrka eller något samfund behövs inte. Kyrkor och samfund har ingen del i Jesus försoningsoffer på korset, och de kan aldrig bli frälsta. Endast människor kan bli frälsta.

Kyrkorna tjänar Satan och hindrar människor att förstå Guds ord. Samtidigt uppträder de såsom Guds representanter, och vill att människor ska tro att kyrkorna är från Gud.

 

Genom att fira Pingstdagen som en helgdag och göra den till bara en tom ceremoni, så avleder kyrkan människors uppmärksamhet, så att de inte förstår eller tänker på att dopet i den helige Ande är något som de själva kan få uppleva om de omvänder sig till Jesus och vill tro på honom.

Kyrkorna vill hellre att människor firar Pingstdagen som en helgdag, än att de upplever dopet i den helige Ande. / A Svensson

 

/Anji

Av Anji - Onsdag 27 mars 21:35



Detta är den första delen i en serie på fyra delar om vem Jesus är. I den här delen så går jag djupare in på vad Jesus gjorde när han vandrade på jorden. Om du vill veta mer om hur du kan börja följa Jesus, om du behöver bli döpt eller vill komma i kontakt med andra troende i närheten av där du bor så tveka inte att höra av dig!

 

Min mejladress är: kristofer.aspen@gmail.com Prenumerera på mitt nyhetsbrev: http://eepurl.com/hz_D5X

 

 

/Anji


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards