Han  lever

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Jesus är vägen, sanningen och livet.

Av Anji - 25 oktober 2009 17:23



Frågan som ställs är "Hur kan jag finna Gud?" och svaret blir, "bara genom Jesus".

Jesus är vägen eftersom han är både Gud och människa. Lita på att Jesus förenar dig med Gud, din far och att alla Guds barns förmåner tillhör dig.


Jesus säger att han är den enda vägen till Gud, vår far. Somliga menar kanske att det är lite väl trångsynt att påstå något sådant. vägen är väl tillräckligt bred för att hela världen ska kunna vandra på den? Ja men bara om man verkligen fattar det beslutet och accepterar vägen som den är. I stället för att bekymra oss om vägen villkor och att den är smal borde vi ropa: "Tack Gud för att du gett oss ett säkert sätt att nå fram till dig".


Jesus säger att han är "vägen, sanningen och livet". Han är vägen som för oss till Far och sanningen som uppfyller alla Guds löften. Livet han ger oss är hans gudomliga liv. Han fyller oss med sitt liv idag och i all evighet.


Allt sökande efter Guds sanning och verklighet slutar hos Kristus. Se även Kol 1:15; Heb:1:1-4)


Även om vägen till evigt liv inte är synlig för ögat så är den en trygg och säker verklighet. Himlen är lika verklig som din tro på Jesus.

Att han redan har förberett vägen till evigt liv för oss behöver vi inte tveka om. Den enda osäkra i sammanhanget är din vilja att tro .

/Anji

 
 
emmely

emmely

25 oktober 2009 19:19

Hej. Självklart tog jag nu bort kommenten. Trodde inte ens jag hade godkänt den. Men nu är den borta:)

Var på ett härligt läger den här helgen. Där anden var i fokus. Det var så häftigt! Helt underbart!

http://graje.blogg.se

 
Tomas

Tomas

25 oktober 2009 19:36

Tjena! Det finns absolut inga genvägar, va ute nyss på en skogs promenad i mörkret,,jag tänkte, om en genväg till Himmelriket,,samtidigt tog jag en genväg genom en skogsdunge på ca 200 meter kolsvart som det är nu,,men när jag trodde mig vara frame så var jag ovanför på en viadukt och det fanns ingen chans att gå ner till vägen där,snårigt som det var,,spånade om,,,, ska jag gå tillbaka, men nej,,,, jag skulle gena därifrån också så jag började promenera bredvid järnvägen och ett stängsel, ,,,ja 800 hundra meter Bäcksvart senare ja,,, sedan skulle jag tillbaka också åt ett annat håll. Jag började garva och sa, du är Bäst Gud! ,,,,Det handlade om 30-40 meter från början.

En dålig tanke som kostade Ömma fötter

http://www.gudsvilja.se

 
Maria

Maria

26 oktober 2009 10:55

Gud har förberett vägen för alla. Gud har stakat ut vårt liv- med Kristus som vägvisare. Den smala vägen kan tyckas jobbig och svår men den breda vägen är så mycket värre att gå- för den leder inte till himmelen. Och Tomas var ute på en promenad i mörkret, gick fel, detta kan väl illustrera den svåra vägen..
Anji- du har fattat budskapet och mer därtill- Kram f Maria

http://livet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Måndag 29 april 01:47

   “Ni ville mig ont, men Gud har vänt det till något gott. Han ville göra det som nu har skett och därigenom bevara många människor vid liv.” 1 Mos 50:20 I 1 Mosebok berättas om Josef som såldes som slav av sina bröder. Flera år sena...

Av Anji - Lördag 27 april 23:42

  KUNSKAP om Världen???  Ett måste.    /Anji  

Av Anji - Lördag 27 april 13:30

  LOVE:       LOVE.     /Anji       ...

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Av Anji - Tisdag 23 april 20:35

  SVERIGE mår inte bra och inte Världen heller, eller ?? Våldsdåden är många!     FAITH, GRACE, LIFE, LIVE     I bibeln står det om allt och om HUR man skall leva.   /Anji ...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards