Han  lever

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Anji - 2 oktober 2009 23:26

Jag har just skrivit klart min bok så be gärna att den ges ut.

Peace Anji

Av Anji - 2 oktober 2009 15:32

Herrens kraft

Hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft. Ta på er Guds rustning, så att ni kan hålla stånd mot djävulens lömska angrepp. Ty det är inte mot varelser av kött och blod vi har att kämpa, utan mot härskarna, mot makterna, mot herrarna över denna mörkrets värld, mot ondskans andekrafter i himlarymderna. Ta därför på er Guds rustning, så att ni kan göra motstånd på den onda dagen och stå upprätt efter att ha fullgjort allt. Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som ett bälte och klä er i rättfärdighetens pansar och sätt som skor på era fötter villigheten att gå ut med budskapet om fred. Håll ständigt trons sköld framför er, med den skall ni få den Ondes alla brinnande pilar att slockna, och grip frälsningens hjälm och Andens svärd som är Guds ord. Gör det under åkallan och bön och be i er ande varje stund. Därför skall ni hålla er vakna och aldrig tröttna i er bön för alla de heliga.
(Ef 6:10-18)

Varför en vapen rustning?
Man sänder inte ut en soldat i striden utan att först utrusta honom.
  Vi inte behöver gå oskyddade ut i vardagens kamp. Vi kristna behöver inte gå omkring bleka, mjäkiga, undvikande och svaga.
Om vi hör ihop med Jesus kämpar vi ju på segrarens sida.
  Det är inte hans fel om vi dukar under i kampen. Det är vårt fel om vi inte tar på oss den rustning som han räckte åt oss.
  Och varför tog vi den inte på oss? Beror det på att vi inte insett vem fienden egentligen är?

Vem kämpar vi emot?
  Fienden är inte en varelse av kött och blod, dvs. som människor. Människor kan trassla till det mycket för oss. Dem ska vi lära oss att be för och välsigna. Men bakom alla vedervärdigheter som vi människor kan råka ut för och som människor utsätter oss för, står "ondskans andekrafter". Vi behöver Guds rustning för att stå emot "djävulens lömska angrepp".
  Djävulens ondska ser inte alltid så ond ut. Han angriper listigt. Han smyger sig på oss där vi minst anar faran. Hela hans taktik går ut på att få oss att vända blicken från Jesus. Han kan tolerera att vi är kyrkliga. Han har inget emot att vi diskuterar kyrkopolitik eller hur gudstjänsten ska se ut. Bara vi inte talar om Jesus. Då vet han att vi är förlorade för honom.
  När lovsånger sjunges viker fienden. Det finns en märklig berättelse om det i 2 Krönikerboken 20:21-22. Läs det!

Vad är vapenrustningen?
  När Paulus talar om vapenrustningen berättar han om vem Jesus är. Att ikläda sig vapenrustningen är att ikläda sig Jesus.

"Låt oss ta på oss ljusets rustning…
ikläd er Herren Jesus Kristus…"

(Rom 13:12,14)

  Jag behöver Jesus på alla känsliga områden: för mina tankar, mina känslor, min vilja.
  Vi behöver Jesus för att klara av vår vardagsvandring. Varje plagg i vapen-
rustningen skyddar mot ett angrepp från Satan. Varje plagg ger en glädje från Jesus. Låt oss därför nu studera de olika plaggen i vapenrustningen.
  Det är lättare att komma ihåg dessa plagg om man börjar uppifrån.


Källa -  Bengt Pleijer

666

Av Anji - 2 oktober 2009 15:27

Idag var jag och handlade på Coop, skulle köpa hårspray.

Det var för lång kö så jag tog mina grjer och gick till egen scannen.


Jag skannade mina varor och skulle betala med koret "chippet".

Jag tittade på människorna runt omkring mig och tänkte "dom vet ju ingenting" vad som skall kolla i de sista tiderna.

Snart finns det inga vanliga kassor.


Man får snart visa streckkoden på armen och de sägs i maskinen " 666 godkänd" ta dina varor.

Jag tänker på det ofta när man handlar något för kontanterna tar väl snart slut och koden kommer nog om några år men vi som är Guds barn, Gud är ju våran försörjade så vi behöver inte oroa oss men visst lite slrämmande är det ju.


//Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards