Han  lever

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Våra svårigheter går att lösa! LÄS OM JOB! ÄNGSLAS INTE

Av Anji - 14 oktober 2009 15:32




Jobs bok i Bibeln är så fantastisk att läsa. Har du läst den?


Boken har som uppgift att slå fast Guds storhet och allmakt. Undermeningen i boken är: Varför måste den rättfärdige lida? Vi är rättfärdiga inför Gud, vi som tror på honom, men vi hamnar i olika svåra situationer ändå. Vem har vi då att lita på? GUD.


Job gick igenom såå många svårigheter att han bara ville dö, och så känner många av oss troende också, för Satan är där med sina pilar och anfall på oss. Men vi tjänar en stor Gud, och vi VET att han har all makt och INTE lämnar oss i Satans händer för gott.


 Job förlorade precis allt, men fick tillbaka allt i överflöd. Det är en tröst att veta detta. Varför tillät Gud detta då? Vi vet inte med säkerhet varför vi får lida, men vi vet att vi kommer igenom svårigheterna. Svren på våra frågor kommer vi att få i himmelen en gång.


Job förstod ingenting då alla hemskheter drabbade honom, men han visste att han måste stå ut och i allt detta räkna med Gud och lita till honom, det fanns inget annat sätt.

 Den rättfärdige som har Gud i sitt hjärta, och som har visioner och drömmar, kommer att komma igenom allt det svåra och kunna andas ut. Alla svåra sitiuationer vi hamnar i är inte alltid framkallade av oss själva, vi vill nog alla leva ett liv som behagar Gud, men vi kan ändå ställas inför svåra problem.


 Vi kan också inbilla oss att vi vet så mycket och har svaren på många frågor, men så är det inte, för det är BARA Gud vi har att gå till med våra frågor, och han har svaren. Är vi tillräckligt lyhörda inför hans tilltal, så kommer vi att klara av svårigheter, och kunna glädjas då bönesvaren kommer.


Den allmänna uppfattningen kan vara att goda troende människor alltid har framgång, men det är inte så. Tron på Gud befriar oss alltså INTE från elände, men Gud tar oss IGENOM.


*Innan du vänder dig till Gud och sträcker ut dina händer emot honom, ska du utplåna dina synder och lämna överträdelserna bakom dig. Först då, utan minsta synd och orenhet, kan du möta Gud utan att ängslas.* /Job 11:13-14


Ingenting undgår Gud. Och det är skönt att veta för när vi vet detta är det lättare att få ordning på sitt liv, och vilja leva så som Gud bjuder oss att göra.


ANJIGlad

 
 
Tomas

Tomas

14 oktober 2009 16:53

Gillar din blogg :-) Har lagt in din länkadress till www.gudsvilja.se

kommer att skriva mer snart,,,, måste äta lite korv och mackaroner först :-)

Mvh Tomas

http://www.gudsvilja.se

 
Olle

Olle

19 oktober 2009 19:11

Trevlig blogg!
Kanske lite väl radikal, med tanke på att det säkert finns endel ofrälsta som läser denna. Jag vet inte om du anser att man kan vara för radikal i o för sig, men jag tror att om man är för radikal får det motsatt effekt och människor blir snarare irriterade än lockade. Men i övrigt så tycker jag att din blogg är jätte intressant.
För övrig tycker jag att det ska framgå i detta inlägg att Job inte var en verklig person. Jobs var en fiktiv person som Mose (om jag inte minns fel) hittade på för att använda som predikan.

Ha det gött. Mvh Olle

http://joel84.blogg.se

 
Ingen bild

Anji

20 oktober 2009 17:33

Svar till OLLE

Hej vad bra att du tycker om min sida. Välkommen hit ofta.. Vaddå fiktiv? du menar att inte Job fanns? Det står i min bibel att det är möjl författare: Job, Möjligtvis Mose, Salomo och Elihu. Om Job skrevs under 2000-1800 f Kr..och grundtanken med boken var att visar på hur satan arbetar. Jobs bok är den äldsta boken... Job nämns i Hes 14:14, Jak 5:11
Man kan nog aldrig vara för radikal. Gud har ju bett oss om att vara det, och det är inte fel, jag vill inte skrämmas jag vill upplysa och det gör jag med bibeln som grund(Guds ord. Detta är väl ett fint exempel på vad Gud gör i en människas liv,,,förlorar allt...men får allt tillbaka-. så gör Gud. Hälsn Anji

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Tisdag 14 maj 20:12

  https://www.vaken.se/ultraprocessad-mat-som-frukostflingor-snacks-glass-chips-och-fardiglagat-ger-dig-cancer-och-infarkt/   Ultraprocessad mat som frukostflingor, snacks, glass, chips och färdiglagat ger dig cancer och infarkt 2024-05-...

Av Anji - Söndag 12 maj 23:28

  Lita på Gud i allt     1 Sam 2:35 Men jag ska låta en trogen präst träda fram åt mig. Han ska göra det som är i mitt hjärta och min själ. Åt honom ska jag bygga ett hus på fast grund, och han ska ständigt vandra inför min smorde...

Av Anji - Lördag 11 maj 22:15

        Ps 36:11Låt din nåd bli kvaröver dem som känner dig,din rättfärdighet över demsom har ärliga hjärtan.   Ps 36:8Hur dyrbar är inte din nåd, o Gud!Människors barn har sin tillflykti dina vingars skugga.   Ps 42:9Om dagen s...

Av Anji - Fredag 10 maj 13:35

  Napoleon tillbaks?   FRÅN  Peter Krabbes sida    https://peterkrabbe.wordpress.com/2024/04/12/napoleon-tillbaks/ :   Så har då värmen kommit till Sydfrankrike. Temperaturerna infinner sig som vanligt på 25- 30-gradersnivån samtidigt...

Av Anji - Fredag 10 maj 00:26


      FOTO ANJI       /A    

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards