Han  lever

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Bön.

Av Anji - 16 december 2009 13:06

Nästan alla ber till Gud när de har ett trängande behov, när dom får problem och inte vet hur de skall ta sig ut ur det. Vare sig de är troende Kristna, agnostiker, ateister,män, kvinnor eller barn så ber de om gudomlig hjälp närproblemen går dom över huvudet. För många är bönen sista utvägen. De ber bara när de känner sig desperata efter något de inte kan göra själva. De vet inte vem de ber till eller vilket resultat de kan förvänta sig. Skulle behovet kvarstå tolkas det som bevis för att de inte finns någon Gud. Blir deras bön däremot besvarad, glömmer man helt enkelt bort Gud tills nästa krisläge kommer och ber om hjälp.


För oss Kristna borde de vara tvärtom. Bön borde vara lika naturligt som att andas. Men däremot bör det inte vara begränsat till att enbart be Gud fylla personliga behov, utan snarare vara ett uttryck för den verkliga intima gudsrelation. Att varje dag komma näramre Gud.


Gud hör bön.

Gud agerar utifrån bön.

Gud besvarar inte varje förfrågan.


Du som inte är Troende Kristen, min frågan är hur skall Gud göra något för dig om du inte vill göra något för honom?


/Bless You, Anji

 
 
Maria

Maria

16 december 2009 14:27

Verklig sanning. En Gudsrelation behöver alla, och i den kommer den naturliga bönen, inte bara för en själv utan en utgivande attityd skapas, för att be för andra m m. Verkligt bra inlägg! /Kram Maria

http://livet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Tisdag 14 maj 20:12

  https://www.vaken.se/ultraprocessad-mat-som-frukostflingor-snacks-glass-chips-och-fardiglagat-ger-dig-cancer-och-infarkt/   Ultraprocessad mat som frukostflingor, snacks, glass, chips och färdiglagat ger dig cancer och infarkt 2024-05-...

Av Anji - Söndag 12 maj 23:28

  Lita på Gud i allt     1 Sam 2:35 Men jag ska låta en trogen präst träda fram åt mig. Han ska göra det som är i mitt hjärta och min själ. Åt honom ska jag bygga ett hus på fast grund, och han ska ständigt vandra inför min smorde...

Av Anji - Lördag 11 maj 22:15

        Ps 36:11Låt din nåd bli kvaröver dem som känner dig,din rättfärdighet över demsom har ärliga hjärtan.   Ps 36:8Hur dyrbar är inte din nåd, o Gud!Människors barn har sin tillflykti dina vingars skugga.   Ps 42:9Om dagen s...

Av Anji - Fredag 10 maj 13:35

  Napoleon tillbaks?   FRÅN  Peter Krabbes sida    https://peterkrabbe.wordpress.com/2024/04/12/napoleon-tillbaks/ :   Så har då värmen kommit till Sydfrankrike. Temperaturerna infinner sig som vanligt på 25- 30-gradersnivån samtidigt...

Av Anji - Fredag 10 maj 00:26


      FOTO ANJI       /A    

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards