Han  lever

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Jag behöver inte vara med! Jag Tillhör GUD ändå, jag är fri

Av Anji - 6 januari 2010 19:45

op40_small.jpg image by Fridsfurste

Medan Herrens tempel är söndersprucket och förfallet, så bygger man fina och dyra kyrkor och tänker att detta är Herrens tempel.  (Läs Jeremia 7:4. )   Men hur fina och dyra kyrkorna än är, så är de inte Herrens tempel. De är bara efterapningar och förfalskningar av det gamla förbundets tempel.


Guds församling är Guds tempel, och det är inte byggt av trä eller sten. Det är ett andligt tempel, byggt av levande stenar. Ef. 2:20-22.    1 Petr. 2:5. (LEVANDE BYGGSTENAR)  Rom. 12:1. (Levande och heligt offer)


1 Kor. 3:16. GUDS HUS/ Den troende/  2 Kor. 6:16.NI är Guds tempel...  Guds församling beskrives också i Bibeln som Kristi kropp. Rom. 12:4-5. 1 Kor. 12:12-27. Ef. 1:22-23. 4:16, 25.


Guds församling är född. Inte bildad på organisatoriskt sätt. Församlingen föddes på pingstdagen när Jesu första lärjungar blev födda på nytt genom att Jesus döpte dem i den helige Ande. Anden gav dem det nya livet i Kristus så att de blev födda på nytt. Sedan har Guds församling levt här på jorden generation efter generation.


Deras huvudsakliga uppgift som predikanter och församlingsföreståndare är att ha omsorg om Guds församling. Men det har de inte ens tänkt på. Varför det? Jo, de har haft fullt upp med att ha omsorg om sina frikyrkoförsamlingar och sina fina kyrkor. Och så har de haft ekumeniska möten med andra kyrkor och samfund. Men vad är då dessa kyrkor och samfund för någonting? De tillhör det stora Babylon, som Herren befaller sitt folk att lämna.  Läs Upp. 18:4.



Guds församling är ingen kyrka. Ordet "kyrka" finns ingenstans i Bibeln. Bibelns benämning på kyrkan är "den stora skökan" och "det stora Babylon".

Guds församling på en ort utgöres av alla frälsta på den orten. På en ort där det finns frälsta människor, där finns det alltså en Guds församling. Jesus vet vilka som tillhör honom och han vet var gränsen går mellan Guds församling och världen. Någon ny Guds församling behöver alltså inte bildas, utan det gäller att upprätta och ena den församling som redan finns. Men detta skedde inte när man bildade "baptistförsamlingar", "missionsförsamlingar", "pingstförsamlingar" o.s.v Då bildade man någonting vid sidan om de partibildningar som redan fanns, och så blev de kristna ännu mera splittrade.


 Guds församling är Kristi kropp, och vi som tror på Jesus och är födda på nytt, vi är lemmar i denna kropp. Man behöver inte ansöka om medlemskap i någon frikyrkoförsamling för att bli medlem i Guds församling.


Och det behövs ingen pastor eller någon frikyrkoförsamling för att fatta beslut om medlemskap i Guds församling. Gud har själv fattat det beslutet för länge sen, redan innan han skapade världen.     Ef. 1:3-14.


Gud har aldrig grundat någon kyrka. Av frukten känner man trädet. Av kyrkornas frukt (gärningar) ska vi känna kyrkorna, och förstå att djävulen är den verklige kyrkofadern. Matt. 7:16-20.   Vad har kyrkorna och samfunden åstadkommit? Vad har de uträttat?


De som är så förmätna så de tror att de kan utesluta människor från Guds församling, de har inte makt att utesluta någon annan än sig själva från Guds församling. "Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andefurstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken någon makt i höjden eller någon makt i djupet, ej heller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre."  /INGEN kan få oss att bli utesluten från Guds kärlek/Rom. 8:38-39. PÅ apostlarnas tid- efter pingsten-samlads man i hemmen och bad om ledning i allt, man bad för sjuka, man sålde sina tillhörogheter för att hjälpa stadens folk, och man var enade i bön, m m. men dagens kyrkor har grovt m issuppfattat vad som gäller.


I FRIkyrkorna förekommer ingen undervisning om Guds församling. En sådan undervisning skulle bli förödande för hela frikyrkorörelsen..


(FRIKYRKOR kallas de för att de var fria från staten, men nu är det inte så, för nu tar de emot pengar från staten för att överleva!!)Den skulle riva upp själva grunden för församlingarna och avslöja dem som religiösa svartbyggen.


Varför är Guds folk uppsplittrat i många olika kyrkor och samfund? Det är för att sanningen om Guds församling inte har blivit förkunnad. Pingstpredikanter har hållit på i 100 år med att predika och praktisera en falsk lära om Guds församling, och baptistpredikanterna ännu längre.


  Det kan inte finnas mer än en Guds församling på samma plats. Ty i en och samme Ande är vi alla döpta till att utgöra en och samma kropp. 1 Kor. 12:12-13. Rom. 12:4-5.


Herren Jesus är fullkomlig och hans namn behöver inte kompletteras med någon partietikett. I politiken använder man partinamn som man röstar på. Men för oss kristna finns det bara ett parti att rösta på. Det är Nasaréens parti. Rösta på den store juden från Nasaret. JESUS heter han. Hans parti mötes allestädes med gensägelse, Apg. 28:22, Luk. 2:34. Men det är det enda kristna partiet. Rösten lägger du i bönevrån, då hörs den ända till himlen. Och du kan rösta på honom varje dag. !!!! Jesus sade: Gå till din BÖNEKAMMARE och be,"   inte till kyrkan.


Denna falska lära är allmänt godkänd och trodd överallt i kyrkor och samfund, från den katolska kyrkan och genom hela raden av kyrkor, ända till  frikyrkorna. Dessa kyrkor och frikyrkoförsamlingar är alla grundade och uppbyggda på denna falska lära om Guds församling. Och det är dessa som utgör det stora Babylon, som Herren befaller sitt folk att komma ut ifrån.  !


  I Upp. 18:4 befaller Herren sitt folk att draga ut ifrån det stora Babylon, den stora skökan. Därför är det mycket lätt att förstå vad det stora Babylon är, och var det finns. Det stora Babylon är just där Guds folk befinner sig. Hur ska Guds folk kunna draga ut ifrån det stora Babylon om de inte redan befinner sig där? Var är de kristna? Var håller de hus? Jo, i alla kyrkor och samfund! Det stora Babylon är den katolska kyrkan tillsammans med alla andra kyrkor och samfund, också frikyrkorna.


   Det är nu hög tid på att gå från ord till handling, och åtlyda Herrens befallning. Har du varit lydig Herrens befallning och lämnat det stora Babylon?

**************************************************
****************************Ja jag har lämnat, för jag kan inte växa där, och jag möter inte den sanna Kristi-kärleken. Förmodligen har mitt inlägg  kanske upprört dig, men titta på bibelorden och titta in i ditt hjärta.

 INGEN  kan heller  säga till mig att jag MÅSTE tillhöra en församling, jag tillhör GUD. Inlägget innehåller material från denna sida som jag lärt mycket utav:http://www.algonet.se/~allan-sv/INNEH.HTM#X


aJLordalways.gif image by Fridsfurste

/Anji

 
 
Ingen bild

mandy

7 januari 2010 04:59

Tack :) Gud välsigne dig!

 
Julia

Julia

7 januari 2010 20:08

Jag håller inte med dig om hela detta inlägg.

Först och främst: Matt 16:18: "Och jag säger dig att du är Petrus, Klippan, och på den klippan skall jag bygga min kyrka, och dödsrikets portar skall aldrig få makt över den."

Självklart är det beklagligt att vi har fått så många olika församlingar, att vi inte är enade i en Guds församling - detta håller jag med om. Men samtidigt är vi människor, syndare, mycket mindre än Gud. Vi kan inte förstå vilken lära som är rätt, påstod vi att vi visste detta så skulle vi synda genom lögn. Alla är olika och tolkar kärleksbudet på olika sätt som har lett till dessa splittringar. Men vi är enade i Kristus.

Du behöver inte vara med, ens tro och Gudsrelation sitter inte i hur mycket man ger i kolekt eller hur ofta man går i kyrkan. JAG behöver dock kyrkan - organisation eller ej - för att den kristna gemenskapen, bröder och systrar, är en del i att hålla sin tro levande.

Så jag håller både med dig och inte. Och jag tror inte att någon av oss har rätt att säga att något samfund har mer rätt än något annat, det är dömande. För vem är jag? En syndare, ett Guds barn. Vad ger mig rätt att hävda var Guds församling finns?

Nej, enighet i Kristus och gör allt i kärlek - det utgår jag från.

http://tankesmedja.blogg.se

 
Anji

Anji

8 januari 2010 17:14

Hej Julia
Matt 16:18: ...min församling ... 1917 års bibel. Vi är inte syndare, vi har varit syndare, men inte nu längre, för genom frälsningen är vi godkända av Gud, rättfärdiggjorda.

Vi ljuger inte när vi säger detta, utan vi är Guds barn- för evigt. Man kan inte tolka kärleksbudet på fler än ett sätt- på det sätt Jesus gav oss det han menade.

Jag dömer inte ,bara försöker förklara felaktigheter. Jag är ingen syndare, jag är frikänd, friköpt genom Jesu blod.
Genom bibelordet/Guds ord, vet vi att Guds församling inte är församlingarna ,som inte lever i den helige Ande. Det står så i bibeln, om Guds hus/den troende.
Varför använder du radband, om du är en kristen, är du katolik? Hälsn f Anji

http://hanlever.bloggagrastis.se

 
Julia

Julia

9 januari 2010 14:19

Jo, vi är visst syndare. Vi blir förlåtna, friköpta, men vi är ändå syndare. Om vi kallar oss syndfria jämställer vi oss med Jesus.

Som det står i inlägget så använder jag radbandet frälsarkransen som ett hjälpmedel när jag fastnar i bönen - jag vill tala men orden kommer inte. Jag har inte välsignats med nådegåvan tungomålstal, så radbandet är min hjälp att lossa tungan.

Jag hoppas att du inte tycker att jag verkade arg eller så i min kommentar, jag bara håller inte med dig. Jag är medveten om att kyrkan inte är vad den var tänkt att bli, men det betyder inte att den inte behövs. Läs gärna mitt inlägg "Om att gå i kyrkan".

Blessings,
Julia

http://tankesmedja.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Av Anji - Tisdag 23 april 20:35

  SVERIGE mår inte bra och inte Världen heller, eller ?? Våldsdåden är många!     FAITH, GRACE, LIFE, LIVE     I bibeln står det om allt och om HUR man skall leva.   /Anji ...

Av Anji - Måndag 22 april 21:34


                               VÅR!    bild Anji     Kapitel 12 Den andliga gudstjänsten 1 Därför uppmanar jag er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud – er...

Av Anji - Söndag 21 april 23:48


  https://www.vaken.se/dr-joseph-mercola-fagelinfluensa-kan-inte-doda-manniskor-om-den-inte-ar-modifierad-i-laboratorium/   Alla påståenden om rädsla för möjligheten av en dödlig fågelinfluensa har visat sig vara falska.   Detta enligt D...

Av Anji - Lördag 20 april 14:30

             Se artikel:   Kärlek. Kärlek. Kärlek. Många söker den. Men vet man att kärleken är ljusets källa?   Bibelorden i 1 Kor 13 berättar för oss om Kärleken och att den är störst av allt, och det är sant. Kärlek är inte lust och kärl...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards