Han  lever

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Anji - 16 juni 2010 18:53

När allt känns som det skall explodera och livet faller isär så är det viktigt att veta att vi är säkra i hans armar och hans kärlek, som aldrig tar slut. Vi kanske har satt upp mål som vi kanske inte klarar och vi kanske förlorar "vadet" men vi får inte se det som ett nederlag. VI försökte iallafall.

Ibland törs vi inte släppa in människor in på vårat liv av rädsla att de skall döma en och upptäcka något hos oss de inte tycker om. Men Gud känner oss utan och innan, och ändå accepterar han oss och älskar oss pågrund av att vi är just OSS.

Det är viktigt att veta att han är med OSS i varje situation livet för oss in på. Viktigt att veta att han är bara ett ord bort. "Hjälp mig Jesus, förändra mitt liv" han kommer svara. "Fräls mig" han kommer svara dig. " Jag behöver helande" han kommer att svara dig" " Herre var med mig idag" Han är med dig. " Far, välsigna mig inatt" Han är kommer välsigna dig med sömn. "Förlåt mig" Han har redan förlåtigt dig. "Älska mig Herre" Han har älskat dig från första början.

Den heliga Ande som bor i oss är ett bevis på att vi är förlåtna i Guds ögon även om vi känner oss skyldiga.



Till den som drömmarna faller isär. och allt du har kvar är ett brustet hjärta. Jag kan läsa det i dina ögon att du tror att du får klara dig på egen hand. Men du är inte ensam. Har du hört talas om den som kan lugna de rasande havet, ge syn för de blinda, dra lama upp på deras fötter? Men en kärlek så stark och aldrig låter dig gå? Du är inte ensam.


Du kommer vara trygg i hans armar. Han håller ditt hjärtna. Hans löften står kvar. Han kommer alltid att vara med, om allt faller samman.

Visste du att rösten kunde ge de döda liv? Det är precis samma röst som uppmanar dig att stiga. Så hör honom när han kallar på dig.

Du kommer aldrig vara ensam. De händer som helar, och bygger berg, delar hav, dessa är de vapen som håller dig. De händerna som botade spetälska, hans händer helade, händerna som håller hela världen, de händer sträcker han ut till dig, han vill ha dig. Dessa händer spikades fast på ett kors för att bryta våra kedjor för att sätta oss fria.


Vi är aldrig ensamna.


Bless U/ Anji





Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards