Han  lever

Direktlänk till inlägg 12 maj 2023

KÄRLEKEN från JESUS

Av Anji - 12 maj 2023 22:51


Joh 5:42Jag känner er och vet att ni inte har Guds kärlek i er.
Joh 13:35Om ni har kärlek till varandra ska alla förstå att ni är mina lärjungar."
Joh 15:9Så som Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek.
Joh 15:10Om ni håller mina bud blir ni kvar i min kärlek, liksom jag har hållit min Fars bud och är kvar i hans kärlek

Rom 5:5Och hoppet sviker oss inte, för Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande som han har gett oss.
Rom 5:8Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog för oss medan vi ännu var syndare.
Rom 8:35Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd?
Rom 8:39höjd eller djup eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.

Man pratar mycket om kärlek, eller hur?  JESUS vill nå  människor med sin kärlek och rättvisa och NYTT LIV!  JESUS ÄR Kärleken.

 

/Anji

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Lördag 27 april 23:42

  KUNSKAP om Världen???  Ett måste.    /Anji  

Av Anji - Lördag 27 april 13:30

  LOVE:       LOVE.     /Anji       ...

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Av Anji - Tisdag 23 april 20:35

  SVERIGE mår inte bra och inte Världen heller, eller ?? Våldsdåden är många!     FAITH, GRACE, LIFE, LIVE     I bibeln står det om allt och om HUR man skall leva.   /Anji ...

Av Anji - Måndag 22 april 21:34


                               VÅR!    bild Anji     Kapitel 12 Den andliga gudstjänsten 1 Därför uppmanar jag er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud – er...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards