Han  lever

Alla inlägg den 12 december 2018

Av Anji - 12 december 2018 17:22

Nahum 1:7 Inspirational ImageBild King James Bible online

Mat-beroende. Sex-beroende. Spel-beroende.
Lögn-beroende. Penga-beroende.Nöjes-beroende
Sprit-beroende. Tv-beroende. Godis-beroende. Läkemedel-beroende.
Behov
Behov
Behov

 

”The LORD is good, a strong hold in the day of trouble; and he knoweth them that trust in him.”
Nahum 1:7 (KJV)

MEN vilket behov saknar man att ha?

När stillas alla behov av olika Missbruk, när försvinner Satans otäcka och dödliga inflytande?

Det stillas och försvinner då Jesus kommer in i en människas LIV! DÅ kommer SANNINGEN in i hjärtat i en person och då vet man hur FEL man gjorde i alla meningslösa beroenden!

DÅ det rätta beroendet kommer in i ens liv, kan man börja leva ett annat slags liv, ett liv i sanning och vördnad för livet.Då ÄNDRAR man på sitt tidigare liv, med Jesu hjälp.
Satan kan inte fresta mer!  

 

Bibelord:

Romans 12:2 – And be not conformed to this world: but be ye transformed by the renewing of your mind, that ye may prove what [is] that good, and acceptable, and perfect, will of God.
1 Kor 8:7 Den kunskapen finns dock inte hos alla. Några är fortfarande så vana vid avgudarna att de äter köttet just som avgudaoffer, och då blir deras svaga samvete fläckat.
Fil 3:7 Men allt det som förr var en vinst för mig räknar jag nu som förlust för Kristi skull.
Fil 3:8 Ja, jag räknar allt som förlust, för jag har funnit det som är långt mer värt: kunskapen om Kristus Jesus, min Herre. För hans skull har jag förlorat allt och räknar det som skräp, för att vinna Kristus
Kol 3:5 Döda därför era jordiska begär: sexuell omoral, orenhet, lusta, ont begär, och girigheten som är avgudadyrkan.
1 Tim 6:4 så är han högmodig och okunnig och har en sjuklig lust att diskutera och strida om ord. Sådant leder till avund, bråk, förtal, misstankar
Titus 3:3 Vi var ju själva en gång oförnuftiga, trotsiga och vilsna. Vi var slavar under olika begär och lustar, vi levde i ondska och avund, vi var avskyvärda och hatade varandra.

 

  /Anji


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards