Han  lever

Direktlänk till inlägg 30 december 2018

2019 kommer .... Känner du Jesus? Korsets dårskap

Av Anji - 30 december 2018 22:29

 

 De sista dagarna på året 2018 

 

He lives within me Bild: Pinterest


Det har varit ett tufft år på många vis både för mig och ute i världen där det pågår en hel del hemska saker.

Vad man kan hoppas är ju att det blir bättre........

 

Vad Jesus säger är att vi ska lita på HONOM!  ALLTID.

 

Därför kan jag möta mycket och möter honmom samtidigt i allt som sker. Han har ALLTID rodret, jag slipper styra ensam!

Han står alltid i fören och för mig framåt, alltid alltid.


HAN, Jesus är det bästa som hänt mig och därför ser jag fram emot vad han ska göra 2019, kanske han kommer tillbaka, det vet vi ej.  Man får alltid vara beredd på det. Är du beredd? 

 

Ge ditt liv och hjärta åt honom medan det finns tid.

 

 

/Anji

 

Jesus died for me in public - I can't live for Him in private.


1 Kor 1:18 Ordet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Lördag 18 maj 19:10

    Rom 8:14     14 Alla som drivs av Guds Ande är Guds barn.15 Ni har inte fått slaveriets ande så att ni på nytt måste leva i fruktan. Nej, ni har fått barnaskapets Ande, och i honom ropar vi: ”Abba! Far!” 16 Anden själv vittn...

Av Anji - Fredag 17 maj 23:44

    https://newsvoice.se/2024/05/amerikanska-karnvapnen/   SVERIGE När kommer amerikanska kärnvapnen till Sverige Ulf Kristersson? Analys: "Stödet till Ukraina är existentiellt" säger Ulf Kristersson, men det är även amerikanska kärnv...

Av Anji - Torsdag 16 maj 20:11

  Frälsningens två steg, och att gå hela vägen:       /Anji     Foto  Anji     ...

Av Anji - Torsdag 16 maj 01:16

    HÄLSOLIV!  Äter du nyttigt?  Detta skyddar ditt hjärta m m:   Grönsaker kan ha skyddande effekter mot hjärt-kärlsjukdom. Det visar en ny svensk studie. Det gäller dock inte alla grönsaker, utan en viss typ.Foto: Alexander Raths / Shu...

Av Anji - Tisdag 14 maj 20:12

  https://www.vaken.se/ultraprocessad-mat-som-frukostflingor-snacks-glass-chips-och-fardiglagat-ger-dig-cancer-och-infarkt/   Ultraprocessad mat som frukostflingor, snacks, glass, chips och färdiglagat ger dig cancer och infarkt 2024-05-...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards